Sacd op laptop zetten mogelijk?

Started by donnysabel23, February 11, 2017, 19:18:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donnysabel23

Beste forum leden bij deze de vraag of het mogelijk is mijn sacd,s op mijn laptop te zetten als back-up. Ik hoor namelijk tegenstrijdige dingen . Als het wel mogelijk is is dit dan gewoon te doen met/via Windows media speler ?
Alvast vriendelijk bedankt .

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

RobertVanWoerden

#1
Je zult de sacd eerst als iso moeten rippen. Dat gaat niet met Windows media speler. Dat kan wel met sommige Playstations en sinds een tijdje ook met enkele blu ray spelers, zoals enkele Oppo en Pioneer modellen.

http://www.computeraudiophile.com/f11-software/sacd-ripping-using-oppo-or-pioneer-yes-its-true-29251/

donnysabel23

Quote from: RobertVanWoerden on February 11, 2017, 19:46:09
Je zult de sacd eerst als iso moeten rippen. Dat gaat niet met Windows media speler. Dat kan wel met sommige Playstations en sinds een tijdje ook met enkele blu ray spelers, zoals enkele Oppo en Pioneer modellen.

http://www.computeraudiophile.com/f11-software/sacd-ripping-using-oppo-or-pioneer-yes-its-true-29251/
Hoi robert.
Als eerst bedankt.
Is er verder via laptop of desktop niks mogelijk om dit te doen ?
En anders natuurlijk een van de door jou genoemde spelers zien aan te schaffen ?
Mvg Donny

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

Siddartha

de vraag is of jouw drive in de laptop sacd's kan lezen en dat betwijfel ik.
Als je dat weet kun je online voor tooltjes gaan zoeken.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RobertVanWoerden

Quote from: donnysabel23 on February 12, 2017, 14:36:46
Hoi robert.
Als eerst bedankt.
Is er verder via laptop of desktop niks mogelijk om dit te doen ?
En anders natuurlijk een van de door jou genoemde spelers zien aan te schaffen ?
Mvg Donny

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


Op de pc rip je denk ik alleen de Redbook laag, dus de normale cd laag. Heeft alles met kopieer beveiliging te maken. Als het met een pc kon, waren in het verleden de trucjes met PS3 en nu met de Oppo en Pioneers niet nodig. Misschien woont een van de ht forumers die dit wel kunnen in de buurt en kun je eens langs gaan om te rippen?

donnysabel23

Quote from: Siddartha on February 12, 2017, 14:38:37
de vraag is of jouw drive in de laptop sacd's kan lezen en dat betwijfel ik.
Als je dat weet kun je online voor tooltjes gaan zoeken.
Dat kan ik inderdaad wel proberen . Dankjewel

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

Quote from: RobertVanWoerden on February 12, 2017, 14:47:46
Op de pc rip je denk ik alleen de Redbook laag, dus de normale cd laag. Heeft alles met kopieer beveiliging te maken. Als het met een pc kon, waren in het verleden de trucjes met PS3 en nu met de Oppo en Pioneers niet nodig. Misschien woont een van de ht forumers die dit wel kunnen in de buurt en kun je eens langs gaan om te rippen?
Dankjewel [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

StereoMike

Quote from: RobertVanWoerden on February 12, 2017, 14:47:46
Op de pc rip je denk ik alleen de Redbook laag, dus de normale cd laag. Heeft alles met kopieer beveiliging te maken. Als het met een pc kon, waren in het verleden de trucjes met PS3 en nu met de Oppo en Pioneers niet nodig. Misschien woont een van de ht forumers die dit wel kunnen in de buurt en kun je eens langs gaan om te rippen?
Om hoeveel SACD's gaat het?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

donnysabel23

Quote from: StereoMike on February 13, 2017, 21:22:38
Om hoeveel SACD's gaat het?
Dat zullen er zo'n beetje  10 zijn . Sorry ik zie nu pas dit bericht van je mike

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

#9
Nogmaals een update : Ik heb vannacht de Sacd van Batt out of hell gevonden in America . Het gaat hier om de juiste versie en dus wel de her-uitgebrachte super audio cd uit eind 2016 . Hij is besteld eindelijk dus nu afwachten . Hij moet uit de usa komen .
Ik houd jullie op de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

StereoMike

Quote from: donnysabel23 on February 20, 2017, 17:31:17
Dat zullen er zo'n beetje  10 zijn . Sorry ik zie nu pas dit bericht van je mike

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
We hebben een Sony PS3 voor algemeen gebruik staan waarmee SACD's geript kunnen worden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

donnysabel23

Hmmm . Zou ik dat een keer bij je mogen doen ? Of ja jij haha ? Welke kant woon je uit ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒