Hoevaak/wanneer Audyssey uitvoeren?

Started by LucasM, February 7, 2017, 23:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LucasM

Bedankt voor alle reacties! Ik heb/kon intussen tijd niet meer reageren op mijn topic vanwege drukte en omdat ik bezig was met het bouwen en het plaatsen van een andere sub.
Nu die klaar is en ik denk dat het de juiste plaats heeft zal ik weer even een testje doen!


master30

Ik laat audyssey ook alles instellen.

Daarna de auro 3d vog speaker nog opnieuw. die mag best wat harder.

Bij elke wijziging in de ruimte is dit wel aan te bevelen.

met de db meter nog iets bijstellen kan soms wel iets verbetering geven.
Soms een beetje op gehoor, iedereen heeft andere oren en gehoor, en met de jaren worden die vanzelf ook slechter  :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

morca

Quote from: RA SUBS on May 19, 2017, 12:40:32
En helaas niet op de Audyssey MultiEQ app.

Maar zou toch met Audyssey een goede afregeling moeten geven.
Zou moeten ja
Maar adsy maakt vaak fouten door staande golven Ed kamerinvloeden van de akoestiek en plaatsing.

yorkie13

#28
Jammer, maar erzijn ook mensen die super tevreden over xt32 zijn  8)

Met de app het grote voordeel om Audyssey maar tot 250 hz zijn werk te laten doen.

Werkt in mijn ruimte heel goed.

R0N

Quote from: morca on May 20, 2017, 01:08:35
Zou moeten ja
Maar adsy maakt vaak fouten door staande golven Ed kamerinvloeden van de akoestiek en plaatsing.

Hoe heb je dat vastgesteld?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

yorkie13

Hij heeft bij een paar vrienden Audyssey ingesteld  8)

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

morca

 lach er maar honend om.
Rondlezen hier door de jaren zie je veel oud leden over werking van adsy klagen,en de uitkomst daarvan.

Uitgezonderd de nieuwe versie met de app.
Maar die heeft niet iedereen.

yorkie13

#33
Oud leden als in oud in lid zijn, of ex leden ?
En ik lach nergens om, we hebben alleen een andere ervaring met Audyssey


Edit : gemak waarmee de app werkt zorgt wel voor  :D


yorkie13

Grote voordeel is dat je met de app Audyssey kan laten corrigeren tot bv 400 hz, en dus daarboven
niet.

Zelf heb ik deze instelling op 250 hz staan op dit moment.