Aanschaf 4K projector, lastige keuze?

Started by Sander Sassen, February 5, 2017, 15:27:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sander Sassen

Quote from: riwi on February  7, 2017, 20:47:15Als "newbie" ben je vaak overdonderd door het grote beeld. Pas later zie je de tekortkomingen.

M'n eerste projector was een Barco, ergens eind jaren '90, daarna een hele rits aan LCD en DLP projectoren, dus dat label 'newbie' is denk ik niet meer van toepassing :D
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

riwi

Quote from: Sander Sassen on February  7, 2017, 20:49:10
M'n eerste projector was een Barco, ergens eind jaren '90, daarna een hele rits aan LCD en DLP projectoren, dus dat label 'newbie' is denk ik niet meer van toepassing :D

Nee inderdaad  ;D Ik zei ook niet dat je een newbie was. Dan heb je dus al een goed uitgangs punt kwa ervaring. Wel vreemd dat je dan voornamelijk op reviews af gaat in eerste instantie. Al zijn reviews best leuk om te lezen en een bepaalde verwachting te creeren.

Sander Sassen

Quote from: riwi on February  7, 2017, 20:51:33
Nee inderdaad  ;D Ik zei ook niet dat je een newbie was. Dan heb je dus al een goed uitgangs punt kwa ervaring. Wel vreemd dat je dan voornamelijk op reviews af gaat in eerste instantie. Al zijn reviews best leuk om te lezen en een bepaalde verwachting te creeren.

Je hebt reviews en reviews natuurlijk, ik doel op reviews van the likes of Ekki, Frank, etc. die dan ook zaken illustreren met duidelijke metingen e.d. daar kun je wat mee, al is persoonlijke voorkeur natuurlijk altijd de doorslaggevende factor.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Bas Akkerman

Quote from: MaxxMark on February  7, 2017, 18:43:44
Volgens mij bedoelt Bas of die datum specifiek met jou is om er naar te kijken, of dat die dag toevallig een publieke demo-dag van de LS10500 is.
[...]
Klopt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mediasluis

Quote from: riwi on February  7, 2017, 20:47:15
Ik zou toch de tw9200 aansluiten en bekijken.
Met projectoren is het vaak zo dat je pas na een poosje door hebt wat je belangrijk vind en waar je je aan stoort in het beeld.
Als "newbie" ben je vaak overdonderd door het grote beeld. Pas later zie je de tekortkomingen.

Uit het rijtje projectoren zijn er eigenlijk niet echt foute keuzes. Maar wel voorkeuren, die je pas kan bepalen als je ze gaat zien.
Ik vond de LS10000 erg mooi, maar niet zo fel/helder. De Sony's zijn super smooth en gedetailleerd. Al zijn er wel al jaren issues met de Sony panelen die na verloop van tijd degraderen. De JVC's zijn iets harder kwa beeld, maar geeft erg veel licht en tegelijk erg goed zwart. De Epson TW9300 zit daar onder (nog iets harder kwa beeld, iets minder kwa contrast en zwart level, maar zeker niet slecht).
Inderdaad.
Ik vind LCoS tegenover LCD helderder overkomen. LCD heeft dan altijd iets wolligs als je overschakelt. Het is moeilijk te omschrijven, maar je ziet dat het anders is.
Dat heb ik ook bij de LS10500 hoe mooi die ook is. Ik kan er niet omheen om die dan te vergelijken met de JVC DLA-X7500.
Bij de lagere modellen, geeft de Epson TW9300 zeker een bijzonder diep zwart, met een hoge lichtopbrengst, maar switch je over naar de JVC DLA-X5500 dan zie je meer detaillering met een wat massiever zwart.
De X7500 gaat hierin nog eens een heel stap verder.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

kermit

#55
Quote from: Mediasluis on February  9, 2017, 10:46:35
Inderdaad.
Ik vind LCoS tegenover LCD helderder overkomen. LCD heeft dan altijd iets wolligs als je overschakelt. Het is moeilijk te omschrijven, maar je ziet dat het anders is.
Dat heb ik ook bij de LS10500 hoe mooi die ook is. Ik kan er niet omheen om die dan te vergelijken met de JVC DLA-X7500.
Bij de lagere modellen, geeft de Epson TW9300 zeker een bijzonder diep zwart, met een hoge lichtopbrengst, maar switch je over naar de JVC DLA-X5500 dan zie je meer detaillering met een wat massiever zwart.
De X7500 gaat hierin nog eens een heel stap verder.

Mediasluis, Heb je de X5500 al mogen testen? Is de motion flow verbeterd en het schijnt dat je nog amper pixelsstruktuur hebt tov de x5000? Het schijnt ook weer meer licht te hebben dan de x5000.

Mediasluis

#56
Lichtopbrengst is zo'n beetje hetzelfde, maar dit wel met een dieper zwart en betere Gamma.
De e-Shift4 is fantastisch nu en hadden ze wat mij betreft 5 mogen noemen, want hij klinkt zachter, werkt echt beter zonder dat je hem ziet werken. Ook scaled hij nu zelf het 2K materiaal heel goed op, terwijl je dit voorheen beter door ext. apperatuur kon laten doen of voor 2K de e-Shift beter niet gebruiken.
Ook heeft de MPC Level zelf al een zeer goede afstelling.
Ze hebben de X5000 gewoon geoptimaliseerd en deze ziet er zeer gelikt uit.
Datzelfde geld voor de X7500 en je kunt hier beter maar niet naar kijken als je van tevoren weet dat je het budget niet hebt, want je bent echt verpest na het zien van deze.
Ik vind de JVC DLA-X7500 zelf zo'n beetje het beste wat je momenteel kunt krijgen qua budget in deze tijd van UHD ontwikkeling.
De JVC Z1 overtreft echt alles en bij het zien van deze kun je het kwijl van je kin afvegen, maar wie zijn luxe auto moet verkopen om deze te kunnen aanschaffen gaat dan wel huilen straks bij de nieuwe UHD ontwikkelingen als je mee wilt groeien.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

kermit

Quote from: Mediasluis on February  9, 2017, 12:24:50
Lichtopbrengst is zo'n beetje hetzelfde, maar dit wel met een dieper zwart en betere Gamma.
De e-Shift4 is fantastisch nu en hadden ze wat mij betreft 5 mogen noemen, want hij klinkt zachter, werkt echt beter zonder dat je hem ziet werken. Ook scaled hij nu zelf het 2K materiaal heel goed op, terwijl je dit voorheen beter door ext. apperatuur kon laten doen of voor 2K de e-Shift beter niet gebruiken.
Ook heeft de MPC Level zelf al een zeer goede afstelling.
Ze hebben de X5000 gewoon geoptimaliseerd en deze ziet er zeer gelikt uit.
Datzelfde geld voor de X7500 en je kunt hier beter maar niet naar kijken als je van tevoren weet dat je het budget niet hebt, want je bent echt verpest na het zien van deze.
Ik vind de JVC DLA-X7500 zelf zo'n beetje het beste wat je momenteel kunt krijgen qua budget in deze tijd van UHD ontwikkeling.
De JVC Z1 overtreft echt alles en bij het zien van deze kun je het kwijl van je kin afvegen, maar wie zijn luxe auto moet verkopen om deze te kunnen aanschaffen gaat dan wel huilen straks bij de nieuwe UHD ontwikkelingen als je mee wilt groeien.
Dank voor je input.

donaldk

#58
Mediasluis ik heb op ISE diverse andere geluiden gehoord over de Z1/VS4500.   :popcorn: erbij heh Werner bij JVC donderdag;-).

vik

Wat voor geluiden Donald?  :unsure:

Zelf heb ik hem nu ook voor het eerst gezien bij CM.


Quote from: donaldk on February 10, 2017, 11:14:33
Mediasluis ik heb op ISE diverse andere geluiden gehoord over de Z1/VS4500.   :popcorn: erbij heh Werner bij JVC donderdag;-).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk


Mediasluis

Serieus?
Dan zijn ze bij het gesprek zeker al weggelopen.
Daarna ging het licht uit en was het smullen.
Ik was er trouwens Woensdag.
Kan zijn dat het niet altijd zo goed ging.

Wat wel erg jammer is, is dat de projectors bij deze ISE demonstraties bijna nooit ISF-gekalibreerd zijn.
PS. Die demonstratievideo die ze bij de Z1 gebruikten, zou ik graag willen hebben.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

HTip

Als je het geld hebt voor een Sony native, zou ik sterk een JVC X7500 aanraden, maar dan gemodificeerd door CineMike. Ik heb daar de Sony VW5000 (ook gemodificeerd) gezien, maar had toch de voorkeur voor de JVC. Ik vond de Sony zelfs onnatuurlijk scherp en daardoor veel minder filmisch.

De eShift4 is ook erg goed en ik denk niet dat je verschil ziet met native 4K. Bovendien heeft JVC een extra filter wat een hogere lichtoutput geeft bij HDR. Ook dat verschil heb ik mogen ervaren, standaard HDR versus HDR met filter. Verschil was dag en nacht (bijna letterlijk ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sander Sassen

Met alle respect, maar de gedachte dat iemand iets aan een projector modificeert waardoor hij significant beter presteert vind ik ietwat ongeloofwaardig, zeker gezien het feit dat er bij JVC een heel team capabele ingenieurs aan het ontwerp van zo'n projector hebben gewerkt.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

kermit

#64
Quote from: Sander Sassen on February 10, 2017, 23:37:10
Met alle respect, maar de gedachte dat iemand iets aan een projector modificeert waardoor hij significant beter presteert vind ik ietwat ongeloofwaardig, zeker gezien het feit dat er bij JVC een heel team capabele ingenieurs aan het ontwerp van zo'n projector hebben gewerkt.
Nou ga een keer zelf kijken dan zie je het met je eigen ogen voordat je iets roept.  ;)
Ik kan het ook bevestigen dus het is geen lulkoek wat HTip zegt.

home@the movies

Quote from: Mediasluis on February 10, 2017, 21:25:21
Serieus?
Dan zijn ze bij het gesprek zeker al weggelopen.
Daarna ging het licht uit en was het smullen.
Ik was er trouwens Woensdag.
Kan zijn dat het niet altijd zo goed ging.

Wat wel erg jammer is, is dat de projectors bij deze ISE demonstraties bijna nooit ISF-gekalibreerd zijn.
PS. Die demonstratievideo die ze bij de Z1 gebruikten, zou ik graag willen hebben.

We zijn zeker niet weggelopen bij het gesprek, integendeel we zijn nog meer dan een half uur in gesprek geweest met de persoon die de demo deed ivm wat opmerkingen die we hadden over het toestel.
Geloof me ik ken het ondertussen van binnen en buiten, hij hangt hier al een tijd tegen het plafond en er is geen enkele test en meting die we niet hebben gedaan, en we hebben ook 3 keer een pre productie unit gehad om te testen.
we zijn met een groep van bijna 7 mensen over verschillende landen die onafhankelijk allemaal hun metingen en bevindingen hebben gedaan.
Begrijp me niet verkeerd, het is een geweldige machine, ik zou anders niet zo maar beslissen om te investeren in een toestel om permanent in de demo ruimte te hangen, we hebben er ondertussen reeds bij klanten hangen en die zijn in de wolken.
Ik sta 100% achter deze projector maar ben wel eerlijk en kritisch, dat doe ook bij eender welk merk en bij eender welke projector.

Er zijn wat zaken die gewoon opgemerkt zijn door ons en voor verbetering vatbaar zijn.

Bij het gebruik van het DCI kleurenfilter  in HDR is er een lichtverlies van bijna 40% wat enorm veel is, bij de Epson LS10500 bvb is dat amper de helft.
Max licht output na calibratie is ongeveer 2400 lumen, als daar 40% afgaat en je zit met een scherm van 3 meter of breder dan kom je in de problemen bij het kijken naar een UHD/HDR Blu ray.
De werking van dynamische laser dimming, die net als een iris moet zorgen voor betere zwartwaarden, is heel erg zichtbaar en storend.
Dit is iets wat vermoedelijk wel met firmware kan worden opgelost maar voorlopig staat hij bij ons gewoon uit.
Het On/OF contrast is behoorlijk laag, de RS520 bvb zet een beter contrast neer dan de Z1, ansi contrast is dan weer wel zeer mooi.
Bij de demo op ISE is er geen UHD HDR Blu ray getoond, het materiaal was een combinatie van grafische beelden en video materiaal met zeer mooie volle kleuren en veel licht.

Anderzijds is de kwaliteit van het hele optische gegeven van een ongekende hoogstaand niveau, de lens is fenomenaal goed en al ga ik met mijn neus op ons 2m75 breed scherm staan ik kan geen pixel meer vinden.
Het plaatje komt zeer rustig en analoog over en op een scherm zoals het onze haal ik met de laser in mid stand en de manuele iris op -9 een slordige 17 ftlmb.
Kleuraccuraatheid is geweldig te noemen, en de DCI P3 color space is kwasi perfect, wel met 40% lichtverlies als gevolg.
Ik denk dat het normaal is dat je met een toestel van 35000 Euro wel wat kieskeurig mag zijn en met opbouwende kritiek mag komen.
Ik had gisteren na de ISE nog een boeiend gesprek met Joel Silver van ISF, en we hadden het ook over de Z1 en dan bekijk je de dingen weer van een andere kan.
Op mijn opmerking over het contrast bvb zij joel, noem mij één ander 4L Lcos laser toestel in deze prijscategorie dat beter is, en vergeet niet dat dit de allereerste generatie is van laser Fosfor Home Cinema projectoren.

Kortom, het is een fraai toestel met nog wat ruimte voor verbeteringen  ;) maar ik kijk er met ongelooflijk veel plezier naar en geniet met volle teugen van het geweldige plaatje.



HTip

Quote from: Sander Sassen on February 10, 2017, 23:37:10
Met alle respect, maar de gedachte dat iemand iets aan een projector modificeert waardoor hij significant beter presteert vind ik ietwat ongeloofwaardig, zeker gezien het feit dat er bij JVC een heel team capabele ingenieurs aan het ontwerp van zo'n projector hebben gewerkt.
Ik begrijp je helemaal. Ik was in het begin ook sceptisch over modificaties in het algemeen. Maar na het zelf ervaren te hebben tijdens een demo tussen standaard en gemodificeerde apparatuur was ik snel overtuigd.

Wat misschien nog moeilijker te geloven is, is dat JVC Duitsland de hulp heeft ingeroepen van CineMike bij het presenteren van de JVC-Z1 tijdens de introductie na het zien van hun werk. Tijdens demonstraties in hun referentieruimtes is de vertegenwoordiger van JVC Duitsland aanwezig. Misschien moet je de trip eens wagen. In maart is er weer een Hausmesse, zoals zij dat noemen. Het is echt ongelooflijk wat zij doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sander Sassen

Quote from: kermit on February 10, 2017, 23:54:51
Nou ga een keer zelf kijken dan zie je het met je eigen ogen voordat je iets roept.  ;)
Ik kan het ook bevestigen dus het is geen lulkoek wat HTip zegt.

Dat vind ik een dooddoener, als je gevoelig bent voor suggestie dan geloof je al snel dat iets een verbetering is.

Ik zie niet in hoe iemand iets significant aan een projector kan verbeteren waar een heel team ingenieurs maanden, zo niet jaren, ontwikkeling in hebben gestoken. Als dit namelijk wel het geval is zou ik deze persoon het dringende advies geven om contact te zoeken met de fabrikant van de projector om daarmee tot een overeenstemming te komen.

Waarom? Als er namelijk een significante verbetering te behalen valt heeft de fabrikant daar zondermeer oren naar, alles om de concurrentiepositie te verbeteren immers, en dus heeft men daar ongetwijfeld ook een flink geldbedrag voor over.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Sander Sassen

Quote from: HTip on February 11, 2017, 09:46:46
Ik begrijp je helemaal. Ik was in het begin ook sceptisch over modificaties in het algemeen. Maar na het zelf ervaren te hebben tijdens een demo tussen standaard en gemodificeerde apparatuur was ik snel overtuigd.

Wat misschien nog moeilijker te geloven is, is dat JVC Duitsland de hulp heeft ingeroepen van CineMike bij het presenteren van de JVC-Z1 tijdens de introductie na het zien van hun werk. Tijdens demonstraties in hun referentieruimtes is de vertegenwoordiger van JVC Duitsland aanwezig. Misschien moet je de trip eens wagen. In maart is er weer een Hausmesse, zoals zij dat noemen. Het is echt ongelooflijk wat zij doen.

Ik hoor graag, in algemene zin wat deze modificaties inhouden, en wat CineMike voor achtergrond heeft, als hij ingenieur is in de elektronica zie ik mogelijkheden, als hij verkoper is in de buitendienst ook, maar dan op een ander vlak.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Kjelt

Ik heb het bij een ht pre/pro van CM kort na elkaar beluisteren ook duidelijk verschil gehoord. Ik ben elektrotechneut qua opleiding en ook zeer sceptisch.
Wat ze doen is behalve de standaard smps pimpen met betere en meer elcos ook met een spectrum analyzer de hele pcb in bedrijf meten. Wat ze exact doen weet ik niet maar ze vervangen veel van de ontkoppelcondensatoren, voegen filters toe in de voedingswegen en vervangen de opamps door betere exemplaren.

Het enigste dat mij tegenhoudt om bij hun de prepro te kopen en daar ben ik eerlijk in , is de prijs. Ze stoppen er heel veel uren in om uit te zoeken waar war verbeterd kan worden en ook de modificatie kost veel tijd. Dus het apparaat kost meer dan het dubbele soms wel drievoudige van wat hij in de winkel kost en dat heb ik er zelf niet voor over.
Als ze de modificaties als DIY bouwpakket zouden aanbieden zou ik meteen tekenen en de mods zelf doorvoeren.

Op zich ook niet vreemd natuurlijk, iedere apparaat bouwer heeft concurentie en dus een marktsegment waar het apparaat in moet vallen. Dan is de eindprijs ongeveer bekend voor je gaat ontwikkelen en ontwerpen en dasr uit komt de BOM. Hoe hoger de BOM hoe lager de winst bij dezelfde adviesprijs. Ergo de elektrotechnisch ontwerpers krijgen geen carte blanche maar een fixed target bom prijs, dit heb ik zelf bij andersoortige apparattur ook meegemaakt. Ontwerpers die vloekten dat ze niet wat meer ruimte hadden om verbeteringen door te voeren.
Vandaar dat ze bv bezuinigen op gescheiden voedingen, filters etc.

Kjelt

Quote from: Sander Sassen on February 11, 2017, 09:51:02
Ik hoor graag, in algemene zin wat deze modificaties inhouden, en wat CineMike voor achtergrond heeft, als hij ingenieur is in de elektronica zie ik mogelijkheden, als hij verkoper is in de buitendienst ook, maar dan op een ander vlak.
Hij is elektrotechnicus met heel veel jaren ontwikkelervaring in de audio industrie, ik dacht Marantz. Hij wordt regelmatig gevraagd door enkele fabrikanten om mee te kijken en denken over problemen en wat uniek is de fabrieksgarantie blijft behouden op het apparaat na modificatie, zover is hij al dat de bedrijven zelf hem en zijn modificaties volledig vertrouwen.

HTip

#71
Kjelt heeft het al helemaal uitgelegd :thumbs-up: dus dat bespaart mij veel typewerk :D

Op de website van CineMike legt hij uit wat hij allemaal aan een projector verandert. Ook een test door Area DVD in Duitsland staat op diezelfde pagina.

CineMike JVC tuning

Wat zoals Kjelt ook al gezegd heeft en heel bijzonder is dat de fabrieksgarantie blijft behouden, ook al heb je het apparaat niet via hen aangeschaft.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mediasluis

Quote from: home@the movies on February 11, 2017, 01:37:18
Ik denk dat het normaal is dat je met een toestel van 35000 Euro wel wat kieskeurig mag zijn en met opbouwende kritiek mag komen.
Absoluut, maar het bedrag van aanschaf liet ik dan ook even varen bij het aanhalen van de Z1.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

scoc

#73
Ik begrijp ook niet dat waarom mensen een toestel kopen van bvb 5000€ en daar dan nog voor 3000-4000€ modificaties aan laten uitvoeren. En ik geloof best dat de aangepaste versie beter is dan het origineel maar dit weegt naar mijn mening niet op tegen de grote meerkost. Verder schrijf je bij een 2de hands verkoop al heel veel af en zeker op een projector of surround processor. En dat hij dan getuned is gaat je dan ook niet meer opbrengen want de meeste mensen hebben daar geen ervaring mee en kopen liever de 2de hands unit met de scherpere prijs zonder die tuning. Ik koop liever bvb een standaard JVC X7500 dan een X5000 met tuning die meer kost.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Robert T

+1

Met name de hoge kosten en uiteindelijke inruilwaarde is voor mij ook een showstopper.

Quote from: scoc on February 11, 2017, 16:37:57
Ik begrijp ook niet dat waarom mensen een toestel kopen van bvb 5000€ en daar dan nog voor 3000-4000€ modificaties aan laten uitvoeren. En ik geloof best dat de aangepaste versie beter is dan het origineel maar dit weegt naar mijn mening niet op tegen de grote meerkost. Verder schrijf je bij een 2de hands verkoop al heel veel af en zeker op een projector of surround processor. En dat hij dan getuned is gaat je dan ook niet meer opbrengen want de meeste mensen hebben daar geen ervaring mee en kopen liever de 2de hands unit met de scherpere prijs zonder die tuning. Ik koop liever bvb een standaard JVC X7500 dan een X5000 met tuning die meer kost.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3