Aanschaf 4K projector, lastige keuze?

Started by Sander Sassen, February 5, 2017, 15:27:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Zeker niet dood en wordt alleen maar mooier.
Het 3D is op de Epson EH-TW9300 na ISF-kalibratie fantastisch.
Op de Sony HW65 en de JVC's is dit ook een lust om naar te kijken.
Helemaal als je ook de 3D brillen laat afstellen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Sander Sassen

Quote from: Kjelt on February  6, 2017, 15:14:24
Uh FYI de 3D hype is alweer over en uit. Sommige nieuwe televisies hebben het al niet meer.

De voornaamste reden is in mijn optiek omdat Jan met de Pet niet kan, of wil, begrijpen dat 3D alleen werkt met minimaal omgevingslicht en je een bril op moet, dat eerste is lastig in een doorsnee huiskamer, of men vindt het niet gezellig om in 't donker film te kijken. Daar komt bij dat veel mensen het vervelend vinden om een bril op te zetten voor het 3D effect. Ergo conclusio; gemakzucht en onbegrip en dus vertikt men het om voor deze feature meer te betalen.

Zo heb ik bij de aankoop van m'n vorige flatscreen een hele discussie gehad met een verkoper in een zaak van een bekende HiFi keten die doodleuk onder TL licht in een hoek van de showroom een 3D demo had neergezet, op een dergelijke manier krijg je het inderdaad niet verkocht want het was een zeer belabberde demo.

Ik vind 3D persoonlijk een aanwinst mits je er inderdaad echt even voor gaat zitten.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Mediasluis

#27
Quote from: Sander Sassen on February  6, 2017, 17:17:15
De voornaamste reden is in mijn optiek omdat Jan met de Pet niet kan, of wil, begrijpen dat 3D alleen werkt met minimaal omgevingslicht en je een bril op moet, dat eerste is lastig in een doorsnee huiskamer, of men vindt het niet gezellig om in 't donker film te kijken. Daar komt bij dat veel mensen het vervelend vinden om een bril op te zetten voor het 3D effect. Ergo conclusio; gemakzucht en onbegrip en dus vertikt men het om voor deze feature meer te betalen.

Zo heb ik bij de aankoop van m'n vorige flatscreen een hele discussie gehad met een verkoper in een zaak van een bekende HiFi keten die doodleuk onder TL licht in een hoek van de showroom een 3D demo had neergezet, op een dergelijke manier krijg je het inderdaad niet verkocht want het was een zeer belabberde demo.

Ik vind 3D persoonlijk een aanwinst mits je er inderdaad echt even voor gaat zitten.

Nou, jij hebt het begrepen, met jou kan ik praten.
Ik zet het er in mijn reviews meestal ook bij, dat je met een shutter 3D systeem alleen omgevingslicht mag hebben dat mee flikkert met het 3D, anders zie je de bril gaan.
Ik laat het hier meestal ook zien bij de demonstraties.
Het passieve 3D in de bioscoop geeft veel meer ghosting als bij de projectors hier na ISF-kalibratie en de afgestelde 3D brillen, zie deze review over de Xpand X104 YOUniversal 3D Shutter brillen:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145954.msg2693637#msg2693637
Het viel mij opeens op bij het apparaatje waarmee je shutter 3D omzet naar passieve 3D.
Zie mijn review: RealD bij je thuis. 3D Shutter omzetten naar Passieve 3D met Polarisators.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152086.new#new
Ik dacht dat dit apparaat niet zo perfect was, tot ik in de bioscoop weer eens een 3D film ging kijken en zag dat het daar misschien zelfs erger was.
3D shutter systemen geven een schoner en scherper 3D beeld, maar afstelling is cruciaal.

Kom eens kijken naar het 3D hier?
Ik ben zelf echt een 3D liefhebber en fotografeer in 3D al sinds 1993.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

papaleo

#28
Quote from: Sander Sassen on February  6, 2017, 04:04:44
Potverdorie heren, lastig hoor, nu komt ook de Epson TW9300 als kandidaat op m'n lijst. Waarom hoor ik zo weinig over de Epson LS10500? Als ik de specs bekijk is dit toch absoluut ook een concurrent voor de andere projectoren? Hieronder een aantal zaken die voor mij belangrijk zijn:

- Geen judder of gestotter met snelle bewegingen of pan shots.
- 3D is een must.
- HDR is een must.
- Smoothness en filmlike vind ik belangrijker dan het zwartste zwart.
- Ben zeer gevoelig voor fan noise, dat leidt ontzettend af.
- Projector hangt in een dedicated HT (7.5x4.5m) zonder ramen, dus echt pikdonker.
- Motorized lens shift en lens memory lijkt mij ontzettend handig.
- Projectie afstand is circa 4.5m, montage aan het plafond.
- Projector uitgevoerd in wit is een pluspunt, maar geen must.

Ik heb een aantal van je eisen er ff uitgepikt...

Ik heb zelf de Sony VW500,wat een dijk van een projector is heb deze aangekocht al ver voor dat er enig 4K content te vinden was.
Wanneer ik destijds de 4K demo's hier op afspeelde viel mijn bek open zo mooi was dit,maar nu er al heel wat ultrahd films uitgebracht zijn is het verschil met een demo soms van dien aard dat de 4k resolutie vaak niet echt iets toevoegd,dit ligt natuurlijk helemaal aan hoe het op een disc geflikkerd is.
Hou er ook rekening mee dat Sony een waanzinnige mooie motion heeft,mits je gebruik kan maken van de MotionFlow,deze optie maakt dat het plaatje super mooi en smooth over het scherm gaat.
MAAARRR!!! Deze mooi optie (MotionFlow) is alleen beschikbaar wanneer je de projector met een maximale resolutie voed van 1080P!!!
Wanneer je er een uhd/4k resolutie in los laat dan is deze optie NIET BESCHIKBAAR!,en laat de projector het signaal in een soort van pass-through door,dus zal het motion plaatje er minder smooth/mooi uitzien van wat je met een 1080p signaal gewend was om te zien.
Ik heb hier thuis ook een 75" Sony 4k/HDR tv waar deze volledige optie van MotionFlow wel beschikbaar is.
Het is waarschijnlijk de rekenchip die te kort komt in de huidige 4k projectoren van Sony(ook de aller nieuwste)want als het met de tv kan,die de X1 chip onboard heeft, zou het ook met de projectoren moeten kunnen.
Ik denk dan ook dat je beter/minimaal een generatie kan wachten ook gezien dat de toevoeging van het HDR plaatje op de huidige Sony projectoren niet te vergelijken is met wat ik met mijn tv kan toveren...
Dus als Motion en HDR hoog bij je in het vaandel staat dan zullen de volgende generatie projectoren dit veel beter kunnen dan op dit moment het geval is...
En natuurlijk zal het elk jaar maar weer beter en beter worden...enz...,
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sander Sassen

Quote from: papaleo on February  6, 2017, 19:27:22... Hou er ook rekening mee dat Sony een waanzinnige mooie motion heeft,mits je gebruik kan maken van de MotionFlow,deze optie maakt dat het plaatje super mooi en smooth over het scherm gaat.
MAAARRR!!! Deze mooi optie (MotionFlow) is alleen beschikbaar wanneer je de projector met een maximale resolutie voed van 1080P!!!
Wanneer je er een uhd/4k resolutie in los laat dan is deze optie NIET BESCHIKBAAR!,en laat de projector het signaal in een soort van pass-through door,dus zal het motion plaatje er minder smooth/mooi uitzien van wat je met een 1080p signaal gewend was om te zien.
Ik heb hier thuis ook een 75" Sony 4k/HDR tv waar deze volledige optie van MotionFlow wel beschikbaar is.

Verdikkeme, dat meen je niet? Eén van de redenen dat de Sony VW550ES op de lijst staat is inderdaad de goede resultaten met bewegend beeld, vreemd dat dit op 4K niet wordt ondersteund, of is dit wellicht wel 't geval bij de VW550ES? Kan iemand die bevestigen?
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

papaleo

#30
Ook bij de 550 is dit niet het geval...
Er is maar een standje beschikbaar en dat is "Impulse" deze doet totaal niets bij gewone video materiaal,deze is bedoeld allen bij games.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sander Sassen

Quote from: papaleo on February  6, 2017, 19:36:03
Ook bij de 550 is dit niet het geval...

Je hebt inderdaad gelijk. Ik kom het volgende tegen op 't AVSforum:

QuoteNo 18gps, no full WCG support, same lumens, no MotionFlow in 4k.
http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2561313-sony-presented-ifa-its-new-vpl-vw550es-pojector.html#post46487473
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

papaleo

#32
Het is vreemd,en wellicht niet vreemd...., ::) dat bij de reviews welke hier op het forum geplaatst zijn  door de bekende reviewers van de Sonys 4k projectoren,....hier nooit één woord over gerept is en word dit angstvallig stil gehouden...
Het is juist de MF wat de Sony onderscheid van alle andere merken...

Ps
Ik hoop dat ik je 'droom' niet in duigen heb gegooid met deze informatie...,maar je kan het beter van te voren weten dan dat je er pas later (te laat) achter komt  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

#33
Ik heb heel lang de kat uit de boom gekeken en zat te wachten tot JVC een mooie native 4K projector ging neerzetten (heb heel lang mijn JVC RS10 / HD350 aangehouden). Toen JVC de Z1 introduceerde (€35.000) wist ik dat het nog wel even ging duren voordat ze een consumentenversie neerzetten die enigszins betaalbaar was :)

Heb toch uitvoerig de technieken kunnen bekijken (zowel thuis een vergelijking tussen Sony en JVC) en heb bij Werner de JVC Z1, X5000, X7000, Sony vw550 en de Epson 9300 in actie gezien.

Uiteindelijk besloten (na een interessante aanbieding) om in de tussentijd voor een X5000 te gaan.

Op zowel Sony als op JVC valt voor mij nog wel een en ander aan te merken. En door juist niet te kiezen voor een duurdere, maar een goedkoper model kan ik het voor mezelf ook beter verkopen om over een jaar of twee jaar alsnog te upgraden naar een andere projector.

Sony is echt bakken beter met motionflow (ten opzicht van JVC's clear-motion-drive) en zijn scherpte toch wel net even wat beter. Maar wat voor mij uiteindelijk de hoofdreden om voor een JVC te gaan was toch de diepere zwartwaardes.

Ik wist overigens ook niet dat motionflow niet werkte in 4K. Zou voor mij ook een reden zijn om toch nog te wachten (sidenote; zowel Sony's motionflow als JVC's CMD voegen wat toe op de laagste stand, waarop artifacts beperkt zijn. Hogere standen dan low vind ik persoonlijk lelijk worden).


Om kort nog je lijstje af te gaan:

- Geen judder of gestotter met snelle bewegingen of pan shots: Neem dan geen JVC. Motionflow doet het stukken beter
- 3D is een must Ondanks dat het best goed gedaan is, is bij active brillen de kans op hoofdpijn groot. En het haalt het nooit bij laserprojectie in Antwerpen, maar evenaart de gemiddelde andere bioscoop
- HDR is een must. Deels bij oude JVCs, bij nieuwe JVCs zeker
- Smoothness en filmlike vind ik belangrijker dan het zwartste zwart. Again; neem dan een sony, geen JVC. Extra note: JVC staat toch bekend om zijn filmische ervaring. Alleen smoothness valt dan tegen
- Ben zeer gevoelig voor fan noise, dat leidt ontzettend af. Ik vind de X5000 meer herrie maken dan mn oude RS10. Ik meen dat de Sony stiller is, of in ieder geval een ander, minder hinderlijk, geluid produceert
- Projector hangt in een dedicated HT (7.5x4.5m) zonder ramen, dus echt pikdonker. Dan is JVC weer een pré, met zn diepe zwartwaardes :)
- Motorized lens shift en lens memory lijkt mij ontzettend handig. Een verademing tov mn ouder RS10!!! Zeker op 21:9 heeeeel waardevol.
- Projectie afstand is circa 4.5m, montage aan het plafond. Meeste PJ's doen om en nabij de 2x zoom, als lengte een issue is (bij mij het geval) dan moet je hier rekening mee houden. (hier 3.2m breed @ 3.5m maar een schuin dak, dus moest prutsen om het goed te krijgen)
- Projector uitgevoerd in wit is een pluspunt, maar geen must. Geen opmerkingen over :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Sander Sassen

Ik ga hoe langer hoe meer richting de Epson LS10500, of als stop-gap solution de TW9300 :D
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

buckler

Ik heb het laatste jaar veel top projectors bekeken en eerlijk gezegd zijn ze allemaal wel heel goed maar als je eenmaal een laser projector heb gezien met zijn dynamisch beeld (wat echt een wow factor geeft) dan word het toch wel heel lastig om die niet te kiezen... athans in mijn geval.
Ik zou niet meer anders willen en dan heb ik het nog niet eens over de 30.000 uren die ze aankunnen en het niet verlopen van een calibratie.
Elke keer als ik een film kijk ben ik weer zwaar onder de indruk en dat gevoel blijft mij elke keer weer overdonderen.
Het snelle opstarten en uitzetten van de projector blijft mij ook steeds verbazen en ondanks het een enorme klap geld was straalt het woord 'kwaliteit' overal vanaf.
Ik ben een tevreden man met deze projector en zie mezelf de komende jaren niks anders nemen en ben er van overtuigd dat ik op het 'laser pad' blijf in de toekomst.
Ook ik begrijp niet waarom deze projectors in Nederland niet populairder zijn, ze zijn dat in Amerika etc etc zeker wel.
Klinkt waarschijnlijk als 'door een roze bril' gekeken maar ik ben nu eenmaal zo tevreden dat ik het niet anders uit kan drukken.
Moet ook eerlijk zeggen dat mijn Stewart scherm er ook wat extra's aan toevoegd.

Ik snap dat je voor een moeilijke keuze staat maar voor mij zou het vrij simpel zijn, als ik een jaar geleden had geweten wat ik nu weet was ik er veel eerder aan begonnen...
Als ik het goed heb begrepen zei Werner laatst dat hij de ls10500 in zijn demo ruimte wou opstellen, ik weet niet of hij dat ook al daadwerkelijk heeft gedaan maar dan kan je vrijwel alle genoemde projectoren mooi met elkaar vergelijken en zien waar jou voorkeur naar uit gaat.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Je kan altijd blijven wachten en dat zou ik dan ook niet doen. Er zijn zoveel goede projectoren op dit moment waarmee je gemakkelijk nog zeker 2 jaar kan overbruggen tot mischien 4k laser betaalbaar is. Ga voor een demo naar het lijstje wat je eerder opgaf en beslis dan. Resolutie is zeker niet alles en ik heb nog steeds geen spijt dat ik 14 maanden terug voor de JVC X7000 ben gegaan en niet voor een native 4k. Zelfs nu zijn er slechts amper 100 UHD disks en dat volume gaat het eerste jaar niet erg toenemen vrees ik.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Sander Sassen

Quote from: buckler on February  6, 2017, 20:19:55Als ik het goed heb begrepen zei Werner laatst dat hij de ls10500 in zijn demo ruimte wou opstellen, ik weet niet of hij dat ook al daadwerkelijk heeft gedaan maar dan kan je vrijwel alle genoemde projectoren mooi met elkaar vergelijken en zien waar jou voorkeur naar uit gaat.

Dat klopt, Werner heeft ook richting mij bevestigt dat er een LS10500 onderweg is en ik heb met hem de afspraak gemaakt deze te komen bekijken zodra deze is geinstalleerd, zodoende kan ik een prima vergelijk maken tussen de VW550ES, de JVCs en de Epson LS10500/TW9300.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

MaxxMark

Ga dan ook zeker kritisch kijken naar de TW9300. Ik heb hem met de Cinema Happening ook bij Werner gezien, en was er (als een van de weinigen heb ik het gevoel) niet zo van gecharmeerd. Het kan ook zomaar zijn omdat iedereen er lyrisch over was en dus de verwachtingen hoog waren ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

hillie

#39
Quote from: MaxxMark on February  6, 2017, 22:18:09
Ga dan ook zeker kritisch kijken naar de TW9300. Ik heb hem met de Cinema Happening ook bij Werner gezien, en was er (als een van de weinigen heb ik het gevoel) niet zo van gecharmeerd.

Same here. De pixel structuur staat mij niet aan van de TW9300 nadat ik de JVC X5000 heb gezien. Ik weet dat ik mij er telkens aan ga storen.

Als je een HTPC met een projector gebruikt dan is meetlat van de projector wellicht anders.

Voorbeeld: Ik gebruik een HTPC op een JVC X5000. Ik gebruik geen MotionFlow o.i.d. van de projector voor vloeiende bewegende beelden. Ik laat dit de HTPC doen, want die doet dit PERFECT!! Ook schaalt de HTPC het SD/HD beeldmateriaal op naar UHD. Dit werkt beter dan de projector dat zelf doet, dit vraagt wel om een krachtige grafische kaart. Ik ben met de X5000 wat lager ingestapt omdat het nog wel even gaat duren voordat goede betaalbare 4K projectoren (met HDMI 2.1) op de markt verschijnen. Het is mooi om te zien hoe een HTPC de kwaliteiten van de X5000 upgrade, en dat voor een zeer gunstige prijs. Over een half jaar komt er een 4K optical drive in met PowerDVD 17 zodat de beeldkwaliteit nog verder omhoog gaat op een 1080p paneel met e-shift van de X5000.

donaldk

De ACER zou wel HDR hebben als plus op de BenQ. De X12000 zou door gefilterde HLD wel P3 doen, geen idee of dat correct is want de reference design doet 2500 piek lumens bij net geen rec 709, de BenQ en de Coretronics zijn specced op 2400 lumens. Van Philips Lighting mag nominale en werkelijke lumenns slechts 5% afwijken, gezien cumalitieve variatie op onderdelen een strakke richtlijn. De Vivitek en Optoma XPR met lampjes komen later dit jaar stuk goedkoper onder de $3K MSRP.

Bas Akkerman

Quote from: Sander Sassen on February  6, 2017, 21:11:08
Dat klopt, Werner heeft ook richting mij bevestigt dat er een LS10500 onderweg is en ik heb met hem de afspraak gemaakt deze te komen bekijken zodra deze is geinstalleerd, zodoende kan ik een prima vergelijk maken tussen de VW550ES, de JVCs en de Epson LS10500/TW9300.
Wordt dat op dat moment ook voor een breder publiek mogelijk of is dat een privé aangelegenheid?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sander Sassen

Quote from: Bas Akkerman on February  7, 2017, 08:54:06
Wordt dat op dat moment ook voor een breder publiek mogelijk of is dat een privé aangelegenheid?

Ik neem aan dat de LS10500 vanaf dat moment in de demoruimte hangt? Je zou Werner even moeten vragen naar de mogelijkheden.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

MaxxMark

Volgens mij bedoelt Bas of die datum specifiek met jou is om er naar te kijken, of dat die dag toevallig een publieke demo-dag van de LS10500 is.

Quote from: hillie on February  7, 2017, 00:38:33
Same here. De pixel structuur staat mij niet aan van de TW9300 nadat ik de JVC X5000 heb gezien. Ik weet dat ik mij er telkens aan ga storen.

Grappig, ik voelde me eigenlijk al (heel) erg alleen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Sander Sassen

Quote from: MaxxMark on February  7, 2017, 18:43:44Grappig, ik voelde me eigenlijk al (heel) erg alleen :)

Ohh, gossie ... Groepsknuffel?  :D
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

RonG

Quote from: Sander Sassen on February  7, 2017, 19:48:31
Ohh, gossie ... Groepsknuffel?  :D

Ga ze gewoon eens vergelijken dan kun jeje zelf overtuigen. Ik zie bv geen pixelstructuur op de 9300,,, ja, op 30 cm afstand van het scherm maar denk dat je verder vanaf zal zitten :)

Sander Sassen

Quote from: RonG on February  7, 2017, 20:11:58
Ga ze gewoon eens vergelijken dan kun jeje zelf overtuigen. Ik zie bv geen pixelstructuur op de 9300,,, ja, op 30 cm afstand van het scherm maar denk dat je verder vanaf zal zitten :)

Yup, zowieso kan je je blind staren op een stilstaand beeld, maar ik was niet van plan om films frame bij frame te bekijken uiteraard.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

riwi

Quote from: Sander Sassen on February  6, 2017, 13:11:51
Ik heb door werk en veel reizen naar 't buitenland en twee verhuizingen geen tijd gehad om m'n huidige projector, een Epson TW9200, uit te pakken en te installeren, dus de vraag is, installeer ik die, of ruil ik die nieuw-in-doos in op een 4K projector? Ik heb geen zin om over een paar maanden alsnog de Epson van 't plafond te schroeven, dus maak ik de overstap liever nu.

Als je zo weinig tijd hebt zou ik niet investeren in een hometheater. Ik bedoel als je niet eens tijd hebt om het ding uit te pakken en op te hangen hoeveel tijd heb je dan om film te kijken?

Sander Sassen

Quote from: riwi on February  7, 2017, 20:26:37
Als je zo weinig tijd hebt zou ik niet investeren in een hometheater. Ik bedoel als je niet eens tijd hebt om het ding uit te pakken en op te hangen hoeveel tijd heb je dan om film te kijken?

Volgens mij ontgaat de essentie van mijn reactie je? Geen tijd gehad vat 't goed samen, kortom, ik heb nu een tweetal verhuizingen achter de rug en heb dus weer meer vrije tijd.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

riwi

Ik zou toch de tw9200 aansluiten en bekijken.
Met projectoren is het vaak zo dat je pas na een poosje door hebt wat je belangrijk vind en waar je je aan stoort in het beeld.
Als "newbie" ben je vaak overdonderd door het grote beeld. Pas later zie je de tekortkomingen.

Uit het rijtje projectoren zijn er eigenlijk niet echt foute keuzes. Maar wel voorkeuren, die je pas kan bepalen als je ze gaat zien.
Ik vond de LS10000 erg mooi, maar niet zo fel/helder. De Sony's zijn super smooth en gedetailleerd. Al zijn er wel al jaren issues met de Sony panelen die na verloop van tijd degraderen. De JVC's zijn iets harder kwa beeld, maar geeft erg veel licht en tegelijk erg goed zwart. De Epson TW9300 zit daar onder (nog iets harder kwa beeld, iets minder kwa contrast en zwart level, maar zeker niet slecht).