Info geluidsinstallatie voor de pc?

Started by Don Boogie, February 5, 2017, 10:33:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don Boogie

Beste mede-forum leden :)

Bij deze had ik graag wat advies willen hebben om de audio van mijn pc wat uptegraden.

Momenteel gebruik ik eigenlijk enkel mijn headphones, namelijk de b&w P7.

Maar ik had ook een leuk setje speakers willen voor de pc, overdag stoor ik minder mijn omgeving, maar naar de avond toe gebruik ik wel mijn headphones :)

Nu het moet natuurlijk geen al te dure set zijn als ik staan heb in mijn woonkamer, zoals jullie reeds weten heb ik daar de denon 7200 wa met de dali ikon 7 mk II speakers. Daar moet ik dus nog enkel wat sparen voor de center en een leuke sub, en voor de sub weet ik reeds wat ik wil :)

Maar ik had graag een leuke setup gewild voor in de pc kamer, daar ik doorgaans in de week daar de meest tijd ben :)

Mijn eerste gedacht was om eventueel een dac aanteschaffen, namelijk de audio engine D1, hij krijgt nog aardige goeie revieuws voor de prijs , ik geloof dat deze rond de 185 euro gaat.

En qua speakers had ik gedacht omtrend de audioengine A5+ en op latere basis zou ik misschien wel een subwoofer toevoegen.

Nog een vraagje, indien ik ga dus voor voorbeeld die powered speakers als de audioengine a5+,klopt het dus indien ik later een sub wil toevoegen, dat het niet uitmaakt welke? Dat ik voorbeeld van een ander merk gewoon kan op aansluiten?

Dus maw, een leuke 2.1 setup.

Of zou ik voor een soundbar gaan?

Wat zijn jullie meningen hier over?

Mijn budget?

Ik zou het graag liefst binnen de beperking houden natuurlijk, ik heb 700 euro er over voor toch een leuke audio set up te hebben.

Of zou ik voorbeeld te werk gaan met een soundbar te koppelen aan de pc? zoals de sonos playbar?

Of word dit beter niet gedaan?

Ik hoor graag jullie mening :)

Alvast Bedankt!

mvg

Boogie


Roksan

De KEF eggs zijn erg fijne pc speakers. Via forum sponsor voor een mooie prijs te koop.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

holco

#2
Ik heb zelf de Tannoy Reveal 402 actieve studiomonitors voor bij de PC (imac), klinken erg goed voor het geld en mis totaal geen sub ;)

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Don Boogie

Ze zien er wel leuk uit, maar als ik het goed heb, zijn die kef eggs een 2.0? Men kan dus dan geen sub aanhangen?  Of is het laag einde zo goed, dat men geen sub nodig heeft?

groetjes

Boogie

Don Boogie

Ik zal strax eens kijken naar wat revieuws over de tannoy :) gebruiken jullie dus ook een Dac bij die studio monitoren of rechtstreeks aansluiten bij de optical of usb?


holco

Ik heb er een Creative Sound Blaster Omni Surround 5.1 dacje op staan wat duidelijk beter klinkt als de uitgang van de imac, het is maar net wat je uit wil geven keuzes genoeg.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

TopGun2010

Ik heb de A5+ en vind dat ze genoeg laag geven.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Don Boogie

Misschien nog wat extra tips voor mijn keuze, ik luister vaak naar rap (90's-rap) en hip hop, dus ze zouden zeker laag moeten gaan :) Later zou ik zeker een sub aan toevoegen :) voor dat extra punch.

paaj

#8
Met de AudioEngine A2 hebben we nog een 20 man technofeestje gehouden, echt indrukwekkend wat uit die kleine al komt :D

A5 2.0 is zeker een goede start, maar inderdaad misschien handig om in ieder geval de optie te hebben.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Don Boogie

Mijn eerste gedacht was om de audioengine A5+ aanteschaffen :) dus blijkbaar zit ik voorlopig nog goed bij mijn keuze daar er tot nu toe 2 mensen mij al audioengine aanraden :p

Maar ik hoor graag jullie mening/setup zodat ik toch de goeie keuze maak.

Qua upgrades van mijn pc had ik reeds mijn nieuwe scherm aangekocht, namelijk de acer predator x34a scherm en daar ben ik al heus content mee :)

Nu nog mijn geluid upgraden, later de muis en keyboard :p

Roksan

Deze heeft een speciale sub uitgang.

Quote from: Don Boogie on February  5, 2017, 11:07:05
Ze zien er wel leuk uit, maar als ik het goed heb, zijn die kef eggs een 2.0? Men kan dus dan geen sub aanhangen?  Of is het laag einde zo goed, dat men geen sub nodig heeft?

groetjes

Boogie
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Multimediaknaller

Ik heb de onderstaande Bose PC speakers, klein maar zeer helder en een mooie diepe bass  :satisfied:

Companion® 2 series III


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

martin778


Don Boogie

Dank, ik ga denk ik voorlopig als nog voor de audioengine a5+ gaan met de D1 dac :) denk voor het geld dat deze wel een leuke combo word :-

eric_audio

Je hebt al een keuze gemaakt zie ik, dus dit is een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb voor mijn zoon de KEF  X300 gekocht (hebben een DAC ingebouwd), en die bevallen goed. Erg goede plaatsing van instrumenten, opvallend goed zelfs voor het geld. Maar het laag is (hoewel goed) beperkt.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Don Boogie

#16
Keuze is voorlopig nog niet 100 percent aangemaakt, dit blijft een soort van standaard keuze met optie met hier en daar te veranderen, zucht, het blijft soms zoeken als je dan andere leukere setjes tegen komt.

Raar, voor mijn home-theater weet ik perfect wat ik wil maar voor mijn pc set is het best moeilijk...

In mijn home theater heb ik dus reeds de denon 7200wa staan met de dali ikon 7 mkIi, geweldige speakers, maar die kan ik nie zo maar eventjes op mijn bureel plaatsen, beetje te groot :)

Ik hoor ook steeds goeie dingen over schiit dac/amps, iemand daar ervaring mee? Naar het schijnt zo de Schiit Jotenheim een leuke Dac/amp combo zijn.

Ow en @ Eric, ze moeten wel laag/ diep kunnen gaan met de bass, later voeg ik er zeker wel een subje aan toe, maar ik luister graag naar rap en hip hop, dus bass moeten ze zeker hebben :)

Zucht, misschien moet ik dan alsnog gaan voor een receiver?  urgh... nen mens krijgt er koppijn van :p


TopGun2010

#17
Ik heb de A5+ met bijbehorende S8 sub, klinkt echt geweldig! Als dac gebruik ik de Teac ud-501. Mooie combi!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

devil

de kef eitjes kan ik je zeker aanraden, daar komt best goed geluid  uit zo kleine speaker
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

BenW

#19
Sinds begin dit jaar heb ik de AudioEngine A5+ (op AudioEngine DS2 stands) aangesloten op een AudioQuest DragonFly Black 1.2 DAC met een Mini-Jack to RCA AudioQuest Golden Gate.

Deze speakers klinken super, en je kan hier idd elke active subwoofer aan toevoegen.
Zelf vind ik ze iets te weinig laag geven en ga ik er t.z.t. ook een subwoofer op aansluiten, heb alleen nog geen idee welke.
Sowieso worden de speakers dan ook ontlast van het laag, waardoor deze er ook weer op voor uit gaan.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

TopGun2010

Quote from: BenW on March 30, 2017, 08:16:35
Sinds begin dit jaar heb ik de AudioEngine A5+ (op AudioEngine DS2 stands) aangesloten op een AudioQuest DragonFly Black 1.2 DAC met een Mini-Jack to RCA AudioQuest kabel.

Deze speakers klinken super, en je kan hier idd elke active subwoofer aan toevoegen.
Zelf vind ik ze iets te weinig laag geven en ga ik er t.z.t. ook een subwoofer op aansluiten, heb alleen nog geen idee welke.
Sowieso worden de speakers dan ook ontlast van het laag, waardoor deze er ook weer op voor uit gaan.

Je kunt niet elke sub zomaar overal naast zetten, zou naast de a5 echt de s8 plaatsen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ziekdope

Ik heb zelf de KEF X300A Wireless staan, deze geven naar mijn mening voldoende laag (ik luister ook hip-hop als dat iets uitmaakt). Mocht je echt meer willen is het mogelijk om deze door van Medevoort te laten aanpassen zodat een subwoofer kan worden aangesloten, maar dit is in mijn ogen zeker niet nodig.

evilniek

Quote from: TopGun2010 on March 30, 2017, 09:10:36
Je kunt niet elke sub zomaar overal naast zetten, zou naast de a5 echt de s8 plaatsen.

Hoezo niet dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

TopGun2010

Quote from: evilniek on April  2, 2017, 15:47:12
Hoezo niet dan?

Lees maar eens reviews over de s8 op Amazon. Als je voor perfectie gaat is het goed dezelfde componenten en materiaalkeuze te gaan, dan krijg je de beste integratie.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

RicooCardoo

Ik weet niet precies waar je het voor wil gebruiken.in hoeverre is de kwaliteit van het geluid belangrijk in je computer kamer?

Ik heb zelf al die tijd jaren gespeeld op logitech 5.1 setjes (z5500 en z906) speciaal voor computers.. Mocht je ook willen gamen of iets dergelijks. Zijn niet heel duur en je hebt meteen 5.1.
Mja zoals ik al eerder zij, ik weet niet in hoeverre kwaliteitbelangrijk is, het klinkt verder prima.