Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

Quote from: Sailor Jan on February  5, 2017, 21:01:16
Lekkere binnenkomer!  Zo'n raam met lekker uitzicht is een keer wat anders dan een tv tussen de speakers.

Hoe is de akoestiek aan boord?
Erg tevreden over de akoestiek. Grote verbetering met mijn vorige woning, waarbij de afmetingen woonkamer ook 4 bij 10 meter waren Veel betere laagweergave. Komt waarschijnlijk ook doordat de speakers nu tegen de breedste wand in het midden staan, wat gezien de plaatsing van de speakerunits beter is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Spijkie

Heel mooie set! Bestaat dat exact power eigenlijk nog? Kan er weinig over vinden.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vergeerr72

Volgens mij is exact power verkocht met consumer producten. Maken nu alleen nog maar voor wat zwaarder toepassingen.

Ik ben er erg tevreden over. Heb een PS audio P500 gehad maar dat was een beetje een drama apparaat. Hoewel de werking van de Exact power wel anders is, deze bouwt niet de hele sinus opnieuw op maar corrigeert hem. Hij gebruikt veel minder stroom en blijft koel zonder ventilatie.  Hierdoor is ontstaan niet de problemen die veel andere power regenerators wel kennen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Mooie set...en inderdaad geen tv...maar die wordt gelukkig opgevangen door een raam.. :D

AP blijven mooi speakers om te zien. Zelf ooit de Spark gehad, instapper als ik me niet vergis. Maar die zette al een heel mooi plaatje neer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

De oplettende kijker had een Humax decoder gespot boven op de subwoofer. Daarboven hangt een LG UHD tv. Vond ik een betere plaats dan voor het raam  ;D
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

patsijb


vergeerr72

Wat bekabeling geupgrade en de opstelling verbeterd.



Ik zoek nog iemand die mij kan helpen om de akoestiek te optimaliseren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Mijn setoverzicht al een tijdje niet bijgewerkt. Toch nog wel wat grotere en kleinere wijzigingen doorgevoerd:
- AMR DP777 vervangen door een AMR DP777 Signature edition
- XLO Unlimited xlr tussen voor en eindversterker vervangen door een XLO limited xlr
- Silent Angel Bonn N8 ethernet switch
- Pulsarpoints onder de Caldera's vervangen door ISO acoustics Gaia2
- spikes onder de Rhea subwoofer vervangen door svs soundpath
- Ps audio noise harvester
- Kemp electronics QA plug
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Fijn aan het hobbyen 👍🏻 
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Het zijn aardige stappen geweest, het laag is nu erg strak.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Quote from: vergeerr72 on March 11, 2017, 11:12:01
Wat bekabeling geupgrade en de opstelling verbeterd.



Ik zoek nog iemand die mij kan helpen om de akoestiek te optimaliseren.
Lijkt me best een uitdaging op een woonboot. Is zowel een huiskamer als hoogstwaarschijnlijk beperkt in ruimte. Wil je een echte luisterruimte, zou ik het Bert vragen, wil je advies van hier, dan zijn meer details fijn, grootte van de ruimte, waar staan de stoelen/bank, dempende spulletjes etc.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Ik kan wel eens een plaatje maken.

Wel een periode met REW geëxperimenteerd. Met de curves een kopie van mijn bestanden gecorrigeerd zodat ik geen extra component nodig had voor ruimtecorrectie. Maar uiteindelijk hier vanaf gestapt, vond het erg vlak worden.  Zal waarschijnlijk in het gebruik van de software gezeten hebben, ik vond dat toch wel lastige materie.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Prachtige set :worship:
Ben sowieso wel Fan van AP, zeker uit de tijd van Joachim.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

#39
Quote from: Kingpin on December  8, 2019, 11:40:18
Prachtige set :worship:
Ben sowieso wel Fan van AP, zeker uit de tijd van Joachim.
Begonnen met een Tempo toen overstapt op de Caldera's. Gebruik ik al veertien jaar. Er is überhaupt sprake van langzame evolutie in mijn set. De plinius zal ook niet snel verdwijnen. En tweede erbij lijkt mij wel wat. 

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on December  8, 2019, 13:50:49
Begonnen met een Temp toen overstapt op de Caldera's. Gebruik ik al veertien jaar. Er is überhaupt sprake van langzame evolutie in mijn set. De plinius zal ook niet snel verdwijnen. En tweede erbij lijkt mij wel wat.
M'n mainset idem, kleine twaekjes hier en daar.
Alles alles op z'n plaats valt waarom dan veranderen (die tijd hebben we gehad), alleen voor m'n woonkamer set ben ik nog een goede eindversterker aan het bouwen, maar das meer een winterprojectje ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: vergeerr72 on December  8, 2019, 10:57:05
Ik kan wel eens een plaatje maken.

Wel een periode met REW geëxperimenteerd. Met de curves een kopie van mijn bestanden gecorrigeerd zodat ik geen extra component nodig had voor ruimtecorrectie. Maar uiteindelijk hier vanaf gestapt, vond het erg vlak worden.  Zal waarschijnlijk in het gebruik van de software gezeten hebben, ik vond dat toch wel lastige materie.
Hangt ook van de gebruikte curve af. En ja, het kan best complex worden. Toch kan het zowel met Dirac als met REW best te doen zijn maar ik zou nooit mijn muziekcollectie hierop aanpassen. Verander je van inrichting, zou je de hele collectie opnieuw moeten behandelen :nopompom:.

Een ander groot nadeel is dat je met eigen correctienabewerking geen live TV/radio/streamingdiensten kan gebruiken. En films (maar die gebruik jij niet) zijn al een stukje lastiger. Vind alleen al daarom de geïntegreerde oplossingen eenvoudiger. De nieuwe NAD streamers ondersteunen Dirac. Dat maakt al veel uit en heb je nog steeds één doos.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

#42
Ik heb op mijn NAS nog ruimte voor 2 kopieën van mij muziek. Is maar 1TB aan WAV bestanden. Binnen 5 uur was een 2e gecorrigeerde set gemaakt, is wel te overzien.....

Ik heb een keer een Anthem str voorversterker thuisgehad gehad. De roomcorrection had daarbij zeker toegevoegde waarde.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Nog wat met het voornemen gedaan om wat met de akoestiek te doen ?

Of staat het nog zoals bijna 2 jaar terug ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Al twee jaar niets meegedaan.  Is volgens mij ook weer niet zo slecht
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Benieuwd wat de Silent Angel switch nog heeft toegevoegd. Overweeg deze nog steeds eens te gaan testen. Misschien wel deze kerstvakantie.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

chansig

Quote from: vergeerr72 on December  8, 2019, 16:42:42
Al twee jaar niets meegedaan.  Is volgens mij ook weer niet zo slecht

Geen idee...als ik de foto zo zie van 2017 dan denk ik het er mijne van. Je insteek om naar de akoestiek te gaan kijken leek me toen geen slechte. Maar het kan veranderd zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Quote from: chansig on December  8, 2019, 16:54:46
Geen idee...als ik de foto zo zie van 2017 dan denk ik het er mijne van. Je insteek om naar de akoestiek te gaan kijken leek me toen geen slechte. Maar het kan veranderd zijn.

Gr. Hans
Ik zal binnenkort eens een plattegrondje maken. Ben zeker geïnteresseerd in suggesties.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: Kerkhoffd on December  8, 2019, 16:52:50
Benieuwd wat de Silent Angel switch nog heeft toegevoegd. Overweeg deze nog steeds eens te gaan testen. Misschien wel deze kerstvakantie.

Zeker de moeite waard om te proberen. Ik had al een switch met een ifi voeding, maar het was toch een aardige stap. Samen met de isoacoustics gaia staat er een compleet andere set te spelen. Veel meer controle, vooral in het laag. De subwoofer staat zelfs een tandje hoger.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL