Sennheiser Momentum 2.0 vs wireless versie

Started by T_I, February 3, 2017, 11:23:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

T_I

Hallo,

Ik ben ter vervanging van m'n HD450 voor op kantoor aan het kijken naar de Momentum 2.0 wired (via actify met korting 199,=) en de noice-cancelation versie die ook wireless is. (299,= bij dezelfde webshop) Nu heb ik al begrepen dat de laatste met kabel komt en dan ook veel beter klinkt. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en vooral van mensen die beide hebben gehoord. Is die 50% toeslag voor de noice-cancelation (wireless ga ik 'm toch niet gebruiken) de moeite waard?
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Kwabbernoot

Ik heb de Wireless Momentum 2 Over Ear gehad en ik werd daar niet blij van. ik vond hem absoluut prachtig en wilde zo graag dat ik helemaal gelukkig zou worden van het geluid maar helaas. Midden en bas waren prima maar waar waren de hoge tonen? Wellicht was mijn exemplaar kapot, dat kan. De NC was trouwens redelijk maar niet geweldig.
Ik heb het idee dat jij kijkt naar de on-ear versies, die ken ik niet maar ik kan je aanraden eerst maar eens te gaan luisteren.

Groeten...

T_I

Ik kij kbij beide naar de over-ear versie, aangezien ik thuis toch liever de Stax SR5 draag dan de HD450. (op het werk niet echt een optie vanwege het gemis van een full-power versterker) Een over-ear zit toch een stuk comfortabeler dan een on-ear (laat staan een in-ear). Het Sennheiser geluid bevalt me wel, of beter gezegd, 25-30 jaar geleden beviel het me wel.

Met de korting komen beidebudgettair in een bereikbare klasse, vandaar de vraag.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

WDitters

#3
Ik heb mijn Momentum 2.0 Wireless te koop staan (zie markt). Fantastische koptelefoon in alle opzichten. Het leuke van deze koptelefoon is dat het bij mijn weten de enige is die naast wireless en 3.5mm klassieke mini-jack ook via USB aan te sluiten is op een PC. In plaats van de DAC van de PC gebruik je dan de DAC in de koptelefoon zelf. Via een OTG adapter kun je hem ook USB aansluiten op een smartphone. Dat klinkt erg goed en maakt hem erg uniek. Ten opzichte van de "gewone" 2.0 vind ik de Wireless absoluut fijner ..

Enige reden waarom ik hem wegdoe is dat ik voor mijn werk ongeveer wekelijks 2-4x vlieg ... De noise cancelling van de Sennheiser is prima, maar kan nog steeds niet tippen aan Bose .. Daarom ben ik uiteindelijk toch overgestapt op Bose, ondanks dat de Sennheiser qua geluidskwaliteit de vloer aanveegt met vrijwel elke andere draadloze koptelefoon ...

Met betrekking tot het hoog waar de andere reactie op duidt, dat blijft een persoonlijk iets. Deze koptelefoon heeft een typisch Sennheiser geluid en is hiermee inderdaad aan de warme kant, en niet analytisch of scherp. Ik vind het persoonlijk een superfijne koptelefoon. Heb deze in het koopproces ook uitgebreid A/B vergeleken met Philips Fidelio BT2, diverse Sony en B&O koptelefoons ...

Let wel op .. als je de wireless koopt, check voor revisie 2. Revisie 1 had een fabricagefout op Bluetooth en had last van uitval. Sennheiser heeft deze 9beperkt) omgeruild maar die actie is afgelopen. De mijne die te koop staat is revisie 2 uiteraard.
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Siddartha

Ik heb zelf de momentum on ear. Vind het een prima koptelefoon voor op mijn iPhone te luisteren. Heeft inderdaad een wat warmer/voller/donkerder karakter. Daar moet je van houden.
Mijn Beyer vind ik beter klinken; wat meer detail en meer gebalanceerd. Die gebruik ik dus ook voor in de studio."
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

WDitters

Quote from: Siddartha on March  3, 2017, 10:54:08
Ik heb zelf de momentum on ear. Vind het een prima koptelefoon voor op mijn iPhone te luisteren. Heeft inderdaad een wat warmer/voller/donkerder karakter. Daar moet je van houden.
Mijn Beyer vind ik beter klinken; wat meer detail en meer gebalanceerd. Die gebruik ik dus ook voor in de studio."

Ik vond wel dat er een wezenlijk verschil zat tussen de on-ear en over-ear van Sennheiser. De on-ear klonk dunner, minder levendig en minder ruimtelijk dan de over-ear.
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

T_I

Quote from: WDitters on March  3, 2017, 11:36:22
Ik vond wel dat er een wezenlijk verschil zat tussen de on-ear en over-ear van Sennheiser. De on-ear klonk dunner, minder levendig en minder ruimtelijk dan de over-ear.

Dat is leuke, aanvullende info. Ik dacht toch al aan de over-ear, aangezien die over het algemeen beter zitten gedurende de werkdag. Ik zag alleen in de specs dat de wireless een halve kilo zwaarder is door alle electronica. Ik ben benieuwd of de noice cancelation het extra gewicht waard is. (en hoe die in een kantoor omgeving presteert)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

WDitters

Quote from: T_I on March  6, 2017, 13:07:14
Dat is leuke, aanvullende info. Ik dacht toch al aan de over-ear, aangezien die over het algemeen beter zitten gedurende de werkdag. Ik zag alleen in de specs dat de wireless een halve kilo zwaarder is door alle electronica. Ik ben benieuwd of de noice cancelation het extra gewicht waard is. (en hoe die in een kantoor omgeving presteert)

Ondanks het gewichtsverschil vind ik de over-ear fijn zitten. Hij voelt ook "lichter" aan dan de P7 wireless bijvoorbeeld. De NC werkt prima in kantoorsituaties, verwacht alleen niet de kwaliteit van de QC25 of QC35 :-)
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Kwabbernoot

Een halve kilo zwaarder?  :blink: Da's best knap voor een apparaat dat 265 gram weegt.

Groeten...

WDitters

Quote from: Kwabbernoot on March  6, 2017, 15:40:17
Een halve kilo zwaarder?  :blink: Da's best knap voor een apparaat dat 265 gram weegt.

Groeten...

Indeed  ;D
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

T_I

Quote from: Kwabbernoot on March  6, 2017, 15:40:17
Een halve kilo zwaarder?  :blink: Da's best knap voor een apparaat dat 265 gram weegt.

Groeten...

Dan heeft de site waar ik het gewicht gezien heb een typo, daar stond 765 gram.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje