verschil streamers voor internet radio

Started by g of war, January 30, 2017, 15:28:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

g of war

Quote from: Sopper on February  5, 2017, 09:26:27
Ja, dat zal verschillend klinken.
Niet slechter of beter, maar anders.
Geen ervaring met beide, maar cd kwaliteit stream (tidal) hoor je verschil tussen bronnen.

Oké duidelijk.
De kwaliteit van tidal is inderdaad goed.

Dank voor je reactie!

Groet
Arno

jeepee

#26
Quote from: g of war on February  4, 2017, 23:47:33
Goedeavond,

Nog een vraag voor de kenners:

Heb nu tidal met het hifi abonnement.
Zal er veel verschil in geluids kwaliteit zijn met de cambridge 851n en de naim ndx via tidal?

Groet
Arno
Met beide geen ervaring. Wel Cambridge Sonata np 30, beetje kleine voorloper. Die vind ik zelf heel aangenaam kinken.
Ik heb een Squeezebox Classic gehad die vond ik voor internet radio erg fijn klinken. De Squeezebox Touch die door iedereen bejubeld werd vond ik nogal kil en analytisch, vond ik echt een achteruitgang.
Ik zou proberen te luisteren. Andere dac erachter kan echt wel flink uitmaken ook voor internetradio.

Siddartha

De enige vergelijking die ik kan maken is met mijn huidige uniti en daarvoor had ik een Cambridge dac magic. En dan is de Naim zeker de betere, let wel in mijn smaak. Maar of de dac van jouw Cambridge overeenkomt met de dacmagic weet ik niet.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

dennisgaal

Ik heb hier een stream magic 6 v1 staan, en in mijn drang om de sound te verbeteren (ook deels veroorzaakt door een oprisping in m'n midlife crisis :P) heb ik afgelopen zaterdag een NAD m12 aangeschaft. Dit is voornamelijk een voorversterker maar met de ingebouwde bluesound module kon ik er ook mee streamen. Echter, zowel met cd-kwaliteit als 24-bit 96khz high definition bestanden hoorden zowel mijn vrouw als ik geen verschil met de stream magic 6. Het vreemde vind ik dat internetradio wel beter leek te klinken op de NAD. Gisteren is de NAD verkocht en draait de sm6 weer z'n uurtjes.

dennisgaal

Gezien de goede ervaringen met de sm6 denk ik er ook over de 851n op termijn aan te schaffen.