soundbar JBL SB400 crossover instelling

Started by KillerbeeNL, January 29, 2017, 08:57:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Een vraag van mij over de instelling volume en crossover van de (draadloze) subwoofer van deze set.

Als deze soundbar onderstaand verloop geeft samen met de subwoofer stel ik dan de crossover van de sub in op 85 hz en zorg ik dan met een "pink noise" en een dB meter het volume van de sub en soundbar op gelijk niveau?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

BuSpu

#1
In de grafiek lijkt de sub veel hoger (boven de 100Hz) af te vallen of wel een hogere kantelfrequentie te gebruiken. Stel je nu het kantelpunt in op 85 Hz dan loop je het risico van een dip rond 100 Hz omdat de sub eerder afvalt dan nu.

KillerbeeNL

Quote from: BuSpu on February  8, 2017, 12:10:03
In de grafiek lijkt de sub veel hoger (boven de 100Hz) af te vallen of wel een hogere kantelfrequentie te gebruiken. Stel je nu het kantelpunt in op 85 Hz dan loop je het risico van een dip rond 100 Hz omdat de sub eerder afvalt dan nu.

dus de crossover instellen op 120hz?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

BuSpu

Je wil eigenlijk dat beide curves elkaar snijden als ze allebei 3 dB verzwakt zijn. Dan lijkt 120 Hz een goed uitgangspunt. Echter, je oren blijven de baas  ;)

KillerbeeNL

Quote from: BuSpu on February  8, 2017, 21:59:29
Je wil eigenlijk dat beide curves elkaar snijden als ze allebei 3 dB verzwakt zijn. Dan lijkt 120 Hz een goed uitgangspunt. Echter, je oren blijven de baas  ;)

bedankt voor het meedenken ;-)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)