Audioshow Alkmaar februari

Started by Htdre, January 26, 2017, 21:46:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

Auralic aries stond bij daudio en  bij Dynaudio/T&A. Sbooster wist veel te vertellen over hun voeding en Auralic. Ik was aangenaam verrast door het gebruik van Auralic. Speel al een jaar mer Aries.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

clockwork

Vanmorgen ben ik ook even een paar uurtjes langs geweest.

Zoals elk jaar een leuke beurs met een ongedwongen sfeer. Jammer van het geklets tijdens de luistersessies.  :dontgetit:

Opvallend veel Auralic streamers.

Qua opstelling vond ik zelf Dynaudio met T&A het meest overtuigend klinken. Daarnaast nog even een interessante presentatie van Elac over de Roon player. Interessante ontwikkelingen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Htdre

Vond de monitor audio erg aangenaam en de moon kamer.
Voor mij tevens eerste ervaring met Sonus Faber. Die ga ik zeker ook
Eens bekijken. Leuke show. Nadeel (zoals bij elke show) vooral de duurste serie staat aan.
De series die ik kan betalen hoor je daar niet

Contour

Daudio speelt met hun goedkopere model de C1 ipv het duurdere W1 broertje.

AudioEnZo

Was weer een leuke show, lekker druk. Dat brengt inderdaad wel veel gekakel door de muziek heen met zich mee!

Sonus Faber klonk lekker in mijn oren, wel iets dik laag. Daudio met de open C1 was ook best goed te pruimen. Erg fraai waren de Diapason luidsprekers van Analogue Audio!

Nog een paar plaatjes van de show:













chansig

Mooie foto's zeg.

Volgens mij lachen die gasten zich helemaal suf als ze die speakerkabels op die dingen leggen. Tenminste..dat zou ik wel doen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Dank je Hans!

Ja ze zullen wel om meer zaken lachen ben ik bang  8)

Erik1977

1e keer op zo'n evenement en positief verrast over wat er allemaal te vinden was.
De Dynaudio vond ik het lekkerst klinken, verder was Pro-ac een fijne verassing.
Sonus Faber leek me een mooi gerenommeerd merk maar de 2 sets die ik gehoord heb vielen me ronduit tegen.
Jammer dat Daudio niet speelde, die had ik eigenlijk wel even willen beluisteren.

Roksan

Vanmorgen geweest. Daudio vond ik een aangename verrassing. Sonus Faber klonk ook best lekker. Diapason vond ik wat tegenvallen gezien het prijskaartje. Ook de afwerking was niet super. Je zag de naden van de panelen die de lak heen en hier en daar wat pitjes in de lak. Voor 45.000 euro mag dat wel wat beter.
De drukte viel nog mee. Later werd het wel drukker.

Blijft altijd een leuke show.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Robiwan

Quote from: AudioEnZo on February 19, 2017, 18:37:04
Was weer een leuke show, lekker druk. Dat brengt inderdaad wel veel gekakel door de muziek heen met zich mee!

Sonus Faber klonk lekker in mijn oren, wel iets dik laag. Daudio met de open C1 was ook best goed te pruimen. Erg fraai waren de Diapason luidsprekers van Analogue Audio!


mooie foto's maar bij Transrotor weer de gebruikelijke goedkope Goldring in een zeer dure draaitafel :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Bedankt voor de mooie foto's AudioEnZo!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AudioEnZo

#36
Graag gedaan :)

frits marantz

Leuk om te zien waar de ontwikkelingen (?) zijn. Bekabeling schijnt erg belangrijk te zijn tegenwoordig. Moneymakers?

Verder leuke sfeer en mooie installaties gezien en gehoord. Tjonge, wat is er veel veranderd in de audiowereld.

Rusher

Quote from: frits marantz on February 19, 2017, 21:19:37
Tjonge, wat is er veel veranderd in de audiowereld.
Op welk gebied? Ik huppel pas sinds 2009 in dit hifi wereldje mee.

TheoPrime

#39
Nu voor de 5e keer en voor mij misschien wel de meest geslaagde.  Daudio in samenwerkening met Ben Hoedjes sprong er in mijn oren echt boven uit. Een leuk en informatief gesprek gehad met een één van de ontwikkelaars die daarnaast ook als hobby zingen heeft in een bigband. Leuk om te zien en te horen hoe de beste man zijn enthousiastme/passie overbracht tijdens de demonstratie. Duidelijk is dat ze weten hoe een instrument moet klinken en daar zijn de kastloze speakers debet aan. Intereresant was ook de demonstratie in de zaal waar het merk Luxman zich bevond. Over hoe wij  geluid ervaren met onze hersenen. Bryston met pmc viel zeker niet tegen, en zeker ook Sonos faber met aresearch. Alleen jammer dat het laag niet goed onder controle was.
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

Spijkie

Show viel tegen, meer van t zelfde als vorig jaar. Ik verbaas me dat sommige " standhouders" gewoon de muziek aan zetten en er verder niks bij vertellen. Een kennis van me due totaal onbekend is in deze wereld begrijpt hier niets van.

Standhouders met aparatuur wat niet aangesloten is wat je dus niet kan horen of vergelijken, geld ook voor andere zaken. Weinig interactief.

Wat ik mooi vond:

D audio
Moon met goldenear ?
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Htdre

Ja de stand van Moon was mooi en professioneel. Ook genoeg personeel.
Speakers mooi uitgelicht etc.

Wat ik als liefhebber (geen kenner wellicht) ook niet snapte is dat inderdaad veel was uitgestald maar niet luisteraar was. Ik snap dat je niet alles kan aansluiten, maar sommigen hadden inderdaad NUL luister mogelijkheid.

TheoPrime

#42
Quote from: Spijkie on February 20, 2017, 08:52:49
Show viel tegen, meer van t zelfde als vorig jaar. Ik verbaas me dat sommige " standhouders" gewoon de muziek aan zetten en er verder niks bij vertellen. Een kennis van me due totaal onbekend is in deze wereld begrijpt hier niets van.

Standhouders met aparatuur wat niet aangesloten is wat je dus niet kan horen of vergelijken, geld ook voor andere zaken. Weinig interactief.

Wat ik mooi vond:

D audio
Moon met goldenear ?

Over dat apparatuur wat niet aangesloten was zoals gerennomeerde merken als Mark Levinson/Revel heeft mij ook verbaasd, snap het nut daar ook niet echt van
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

Htdre

Hoe vonden jullie de kabel van de vloer houders van nordost :-)

AudioEnZo

Mooi om te zien :D  De set als geheel vond ik niet echt fijn klinken.

Spijkie

Super mooie foto's audioenzo!

Ja die kabelhouders van NO heb je nodig om te laten zien dat je voor 20 k aan speakerkabel hebt, houders uiteraard als optie  :tongue2:

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Htdre

Voordat het een welles nietes kwestie wordt in een positief topic: De rest vond ik allemaal erg geslaagd, maar 700 euro voor een paar speakerkabelhouders was wel iets dat je denkt. HMMM :)

Grappig dat je in dit topic al zoveel verschillen leest. Ik vond de set bij Moon geweldig, en anderen maar zozo en de set van 45.000 per speaker weer goed, terwijl ik die ' matig'  vond.
Conclusie: Zelf luisteren en boven de XXXX euro is er geen gegarandeerde rommel :)


rovinggecko

Zal ook afhangen van wat voor muziek ze draaien. Soms duidelijk niet mijn smaak, en dat komt de set dan niet ten goede. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

frits marantz

Quote from: Rusher on February 19, 2017, 23:14:46
Op welk gebied? Ik huppel pas sinds 2009 in dit hifi wereldje mee.

Met name de wel zeer exclusieve prijzen voor diverse bekabeling is mij opgevallen. Vandaar mijn opmerking over "moneymaker".

En big is kennelijk beautyfull. Speakers en versterkers met bijna buitensporige afmetingen. Je moet wel een hele grote luisterruimte (in de meeste gevallen een huiskamer) hebben om dit te kunnen herbergen en goed tot hun recht te laten komen. Dromen blijft mooi.........

AudioEnZo