Nukkige actieve subwoofer Infinity Cascade model fifteen

Started by ferdi.kluytmans, January 26, 2017, 20:45:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ferdi.kluytmans

Hallo allemaal, mijn naam is Ferdi en ik lees al een tijdje mee op dit leuke en leerzame forum.

Ik heb een HT set bestaande uit:
Onkyo BD-SP309 blue ray speler
Onkyo TX-NR809 AV receiver
Samsung UE65KS7500 UHD tv
Infinity Cascade 3C center, model nine front en model nine rear en model fifteen subwoofer.
Best een leuke set waarbij de Infinity zowel voor muziek als film prima inzetbaar is.

Nu heb ik al sinds enige tijd met vlagen een probleem met de subwoofer.
De sub schakelt zichzelf aan bij een signaal van de AV en staat normaal altijd aan in stand-by modus.
Soms hoor je de sub ineens brommen/ruisen terwijl hij in stand by staat, maar dat kan ook weer voor een periode verdwijnen.
Dan komt het ook voor dat als de sub ingeschakeld wordt door de AV, de sub heel luid en bonkerig gaat spelen en dit is niet met het volume van de sub te beïnvloeden, soms ook gepaard met de brom/ruis.
Er zat eerst een simpele no name kabel tussen de sub en de AV en heb deze vervangen met een oehlbach sub kabel en dat geeft wel een beter geluid en nog geen ruis of brom geluid gehoord sinds dat ik de kabel heb aangesloten (3 dagen) maar dat kan over 2 weken zomaar ineens weer opduiken.
Het meest storende is dat bij inschakelen de sub heel hard en bonkerig gaat spelen en dit zo een paar dagen kan duren voordat het weer een keer vanzelf verdwijnt.

Wat kan hier nog aan veranderd of verbeterd worden, of moet hij gerepareerd worden (bijvoorbeeld voeding, versterker) en wie (op dit forum) kan dit voor me doen.

Groeten Ferdi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk