huisdier heeft krassen gemaakt op nieuwe subwoofer.... en nu?

Started by GPO, January 25, 2017, 20:23:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Hoi,

Heeft iemand ervaring met schade-afhandeling die door eigen huisdieren veroorzaakt is?

Vandaag kwam de hond vast te zitten tussen mijn rechter-speaker en de subwoofer die ernaast staat en toen besloot hij om met z'n pootjes op de subwoofer om te keren. Het is gebeurd tijdens een zoek spelletje tussen mijn dochter en de hond. Die subwoofer is hartstikke nieuw en nu zitten er dus 2 a 3 lelijke krassen op de bovenkant van de behuizing!!  :crazy: :crazy:

Hoe is het toch mogelijk he? Ik heb jarenlang 2e hands spullen gehad waar al hier en daar een krasje op zat nooit een krasje bijgekomen (heb ook al jaren een hond in huis). Koop je g-v-d nieuwe spullen en bam 2 maanden later moet die rothond het bekrassen... ben echt pissed maar ik ben bang dat ik er niets tegen kan doen....

Normaal zou dit denk ik wellicht via de inboedelverzekering gedekt zijn, maar als ik het zo nalees zijn huisdieren uitgesloten van dit soort zaken...

ben er ziek van, ben erg trots/zuinig op al m/n audio spullen en dan dit ....  :'(



Iemand misschien advies wat ik kan doen?!?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Lucky.L

Laten wrappen misschien? Weet wel dat die klipsch sub erg gevoelig is voor krassen.
Die ik had zat ook helemaal vol [en ik ben ook altijd zuinig op de spulletjes].

Succes




ps het is geen rothond  ;)
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A


VlisChris

Dat wil je niet nee.
Om voor alleen maar voor de hand liggende zaken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Faxe

Gewoon even in de voorwaarden kijken van je inboedelverzekering. Misschien is het wel gewoon verzekerd.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

GPO

Nee bedonderen wil ik niet. Daar hou ik niet van en zo ben ik niet. Eerlijkheid duurt het langst!

Ondertussen heb ik wel de tussenpersoon een bericht gestuurd over wat ik het beste kan doen. Het lijkt erop alsof de inboedelverzekering huisdieren uitsluit van vergoeding als ik de voorwaarden lees.....

Ben er ziek van... en ik ben altijd zo kien op dit soort zaken dat ze niet gebeuren. Kids netjes opgevoed, zijn ook altijd rustig en geen gestoei rondom de audio spulletjes... bezoek let ik ook altijd op, zeker met kids en ook de hond doet nooit raar wat dat betreft... maar ja een ongeluk zit in een klein hoekje.....

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

minplus

Gewoon niet druk over maken. Hier ook de club goed opgevoed, nou ja....
Vanaf nu komen er geenweinig krassen meer bij. :smile:
Had het hier met een splinternieuwe tafel. De hond is inmiddels al lang dood (nee, niet afgeknald), maar het is al jaren een leuk herinneringspunt. Weemoed komt boven als ik de krassen zie...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

henkt1

Relax, er zijn belangrijkere zaken dan een paar krassen.

Ziek zijn doe je over belangrijkere zaken.  Beetje balen mag natuurlijk best.

:smile:
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest


Lucky.L

Quote from: henkt1 on January 25, 2017, 21:06:27
Relax, er zijn belangrijkere zaken dan een paar krassen.

Ziek zijn doe je over belangrijkere zaken.  Beetje balen mag natuurlijk best.

:smile:
^^
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

TopGun2010

Balen! Dit is de reden waarom ik alles in de huiskamer hoog heb, zelfs de sub. Verder een muziekkamer voor het echte werk. Licht schuren en spuiten een optie?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

chansig

Shit happens. Bij mij stonden de speakers net een dag. Besloten de honden te gaan rennen door de kamer. Bam...hoek naar de knoppen. Even vloeken en vervolgens klaar. Jammer joh....

Sub omdraaien ? Hoe of op welke manier je de krassen weg zou kunnen krijgen...schuren en verven. Lijkt mij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Schuren verven zeker niet,
Ik zou wat cleaner proberen om te kijken of je ze wat minder wit krijgt.
Dan wat schoensmeer, om te vullen/maskeren (of scratch x)
Met verven maak je een probleem van 1mm in één keer 1cm breed
heb je de structuur gezien?!?
JBL PRX Power!

i2Paq

Wat Raphie zegt!

Alles wat je gaat doen maakt dat je de krassen meer gaat zien.

Misschien met iets zoals waskrijt de krasjes opvullen?

Dan krijgen ze een donker, of iets lichter, kleurtje en misschien is dat voldoende om het vanaf een afstand niet meer zichtbaar te maken.

Sterkte!  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

GPO

Was niet van plan te gaan schuren en verven. De structuur van de sub is soort van geborsteld aluminium laag. Daar wil ik niet mee rotzooien. Vanaf de bank zijn de krassen niet te zien, dus dat is mooi... :)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

chansig

Gewoon lekker op de bank blijven zitten dan.

Beetje oppoetsen zou misschien kunnen werken. Maar ik zou het laten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

_ MarcelloW _

Quote from: henkt1 on January 25, 2017, 21:06:27
Relax, er zijn belangrijkere zaken dan een paar krassen.

Ziek zijn doe je over belangrijkere zaken.  Beetje balen mag natuurlijk best.

:smile:

Quote from: minplus on January 25, 2017, 21:03:44
Gewoon niet druk over maken. Hier ook de club goed opgevoed, nou ja....
Vanaf nu komen er geenweinig krassen meer bij. :smile:
Had het hier met een splinternieuwe tafel. De hond is inmiddels al lang dood (nee, niet afgeknald), maar het is al jaren een leuk herinneringspunt. Weemoed komt boven als ik de krassen zie...

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

KayaRahnee

Quote from: GPO on January 26, 2017, 09:55:53
Was niet van plan te gaan schuren en verven. De structuur van de sub is soort van geborsteld aluminium laag. Daar wil ik niet mee rotzooien. Vanaf de bank zijn de krassen niet te zien, dus dat is mooi... :)

Als het alu is: daar bestaat een alu gom voor, kan je even proberen.
Je kan ook contact nemen met alu constructie bedrijf.
Verzekeringspolis: bij mij staat in de familiale +honden.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

Quote from: KayaRahnee on January 26, 2017, 10:16:24
Als het alu is: daar bestaat een alu gom voor, kan je even proberen.
Je kan ook contact nemen met alu constructie bedrijf.
Verzekeringspolis: bij mij staat in de familiale +honden.

Een familiale verzekering dekt enkel schade veroorzaakt aan derden, niet aan eigen goederen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Erik

Misschien even afwachten, nu het net gebeurd is valt het je heel erg op. Best kans dat je na 2 a 3 weken het niet meer opvalt door gewenning.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymond187

Sub omdraaien dan zie je de krassen niet meer  :thumbs-up:

:D

Maar zwaar klote natuurlijk, hond doet dat niet opzettelijk dus daar niet boos op zijn.

Die kras porteren iets donkerder maken,

Suc6, ermee

RonG

Dat is idd zonde :(, die subs zijn idd erg krasgevoelig. Al is de schade gedekt, hoe wordt het gerapareerd zodat het weer uitziet als vanouds?