Foto's echt groot laten afdrukken voor op muur (minstens 70x100cm)

Started by Erik, January 24, 2017, 14:24:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik wil een aantal foto's door mij gemaakt echt flink uitvergroten en dan ophangen maar ik zie zoveel opties dat ik even door het bos de bomen niet meer zie.
Ik denk nu aan meerdere van 70x100 maar kan ook zijn dat ik minder neem en dan grotere maat kies.
En verder wil ik gezien de kosten ook liever geen mislukte foto's krijgen omdat ze te donker zijn dus moet in 1x goed.

Zijn er aanraders voor betaalbare kwaliteit?
Online of naar winkel?
Op canvas of papier?
heb je nog steeds last van verbleking bij zonlicht?

Verder nog tips?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Deleted User


Nosferatu

Canvascompany.nl. Je kan, als je het niet helemaal vertrouwt qua te donker enzo, hun de boel laten bewerken.

Veel keus uit materialen. Zelf heb ik een aantal op canvas laten printen (40x60 en 60x90) en kleuren blijven goed.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skyfox

^ ^

Ben super tevreden over onze Xpozer. Heel mooi materiaal en ophangsysteem, wat ons betreft.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Deleted User

Echt bij de tijd is Xpozer niet: Wil je gebruik maken van onze mega Kerstactie? 🎅 Klik dan hier!

Gelukkig hebben ze het jaar er niet bij geplaatst... :pompom: :D

Brammus

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

R

Ik shop regelmatig op posterxxl, acryl is erg mooi. Nu tijdelijk 40% korting.

Interficior

Quote from: Erik on January 24, 2017, 14:24:28

En verder wil ik gezien de kosten ook liever geen mislukte foto's krijgen omdat ze te donker zijn dus moet in 1x goed.

Is 't soms een foto van je kat? ;D
Take it or lease it

Erik

Hm Xpozer en key-color spreken me op dit moment het meeste aan qua kwaliteit en prijs
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Interficior on January 24, 2017, 22:14:48
Is 't soms een foto van je kat? ;D
van Koot en Bie bedoel je :D

ik heb ooit 1 x een serie helemaal zelf  bewerkt tot ik 100% tevreden was kreeg allemaal veel te donkere foto's terug. Sindsdien laat ik de automatische correctie maar weer aan staan dan zijn ze tenminste wel goed.
je snapt dat ik niet voor 300 euro aan mislukte muurposters wil hebben he ;-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Whitewall ben ik wel tevreden voor afdrukken op papier. Dat geniet mijn voorkeur.

flakkees

ik kreeg pas voor mijn verjaardag een foto op linnen van mijn dochter van 90 x 120
ik vind het erg mooi en ben er ook erg blij mee
deze komt van https://www.herinneringenoplinnen.nl en kost iets van 7 tientjes of zo
je kan bij het bestellen enorm veel veranderen en instellen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred


Erik

Quote from: Starred on February 25, 2017, 17:48:12
Profotonet
Hm die gaat ervan uit dat je alles goed (niet te donker) aanlevert lees ik dan vind ik een zaak waar je even langs kan gaan en die een proefafdruk maakt toch even wat fijner.
Wat dat betreft vertrouw ik mijn monitor niet hij geeft al andere kleuren met fullscreen selecteren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mikekiwi

Quote from: Erik on March  1, 2017, 23:23:30
Hm die gaat ervan uit dat je alles goed (niet te donker) aanlevert lees ik dan vind ik een zaak waar je even langs kan gaan en die een proefafdruk maakt toch even wat fijner.
Wat dat betreft vertrouw ik mijn monitor niet hij geeft al andere kleuren met fullscreen selecteren.
Bij Profotonet kun je prima ook met een vinkje aangeven dat zij de correctie doen.

Mijn tip: maak een collage van de foto's en laat die bijv. bij Profotonet op 20x30 oid afdrukken (titeltje met tekst erin photoshoppen om het onderscheid later te herkennen). 1x met correctie en 1x zonder correctie. Vergelijk ze dan en dan kun je de beste kiezen (of zelf nog wat bijschaven aan je eigen bewerking). Kost je minder dan een tientje en je weet voor een groot deel hoe je prints zich verhouden tot de prints bij de betreffende leverancier.

Uiteraard kan een print op papier afwijken tov een canvas bijv., dat kun je niet helemaal voorkomen...