Audeze Sine. Anybody?

Started by Zodiac, January 23, 2017, 21:14:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Wie heeft er ervaring met de Audeze Sine?
Lijkt me wel een mooi ding. En handig met iPhone als je dat kabeltje erbij hebt waar een dacje en een amp in zit.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HDPHNS.com

Toch maar even een subtiel kickje ::)

Leuk ding. Klinkt erg goed en wat mij betreft een van de beste portable headphones die we hebben. Wel vrij compact en echt on-ear. Qua comfort dus geen topper, hoewel dat erg persoonlijk is.

Met de Cipher kabel heb je een leuke verbetering qua geluidskwaliteit. Je kunt er uiteraard meer uithalen, maar het wordt nooit zo makkelijk als deze kabel natuurlijk :)

eric_audio

#3
Quote from: HDPHNS.com on March 21, 2017, 17:12:31
Toch maar even een subtiel kickje ::)

Leuk ding. Klinkt erg goed en wat mij betreft een van de beste portable headphones die we hebben. Wel vrij compact en echt on-ear. Qua comfort dus geen topper, hoewel dat erg persoonlijk is.

Met de Cipher kabel heb je een leuke verbetering qua geluidskwaliteit. Je kunt er uiteraard meer uithalen, maar het wordt nooit zo makkelijk als deze kabel natuurlijk :)

Beter dan de Oppo PM-3 (Sine zonder Cipher dan, anders geen eerlijk vergelijk)?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

HDPHNS.com

Ben zelf niet kapot van de PM3. Hij doet wat 'ie moet doen, maar echt spannend vind ik het niet. Persoonlijk liever de Sine.

PorscheHD

Voor de liefhebbers:

Klonk heerlijk mooie strakke diepe bass ook mooi gebouwd getest met Chiper kabel en iPhone 7

MAAR in mijn geval was max volume veel te zacht zowel met 3,5 als met Chyper dus heb hem terug gebracht. Dus heerlijk luisteren maar als dat ene vette stukje in een liedje kwam kon die niet harder. Uiterraard heeft dit te maken met iPhone combi maar vond het toch wat vreemd voor een speciaal ontwikkelde set voor iOS gebruik.

Ook op de Marantz HD Dac mooi geluid maar ook die moest behoorlijk ver open waardoor ik de indruk heb dat hij niet echt voor lichte versterking is.

Maar klinkt echt heerlijk kan niet anders zeggen. Vind het jammer dat het niet perfect doet wat ik hoopte namelijk muziek luisteren via de iPhone.

garmtz

Er zit een EU volumebeperking in de iPhone. Die misschien uitzetten...?

PorscheHD

Quote from: garmtz on June 30, 2017, 22:31:40
Er zit een EU volumebeperking in de iPhone. Die misschien uitzetten...?

Nee dat was het helaas niet. Las op internet er al wat meer over maar had het idee dat bij mij nog erger was iets was niet helemaal goed maarja dat gelde ook voor hoe die aankwam dus ja misschien een stukke gestuurd ik weet het niet.

MAW

#8
Gisteren heb ik een Audeze Sine gekocht en ik ben er wel van onder de indruk. Ik heb een paar keer overwogen om de Oppo PM-3 aan te schaffen, maar bleef twijfelen. Ik vond hem wel mooi, comfortabel en prettig onvermoeiend klinken maar de geluidskwaliteit was uiteindelijk wel wat rommelig voor wat hij kost.

De Audeze Sine is mi een stuk beter. Hij is wel wat pittiger (minder onvermoeiend) maar hij klinkt echt strak. Alles onder 4KHz is buitengewoon goed. <1khz is ie kaarsrecht.
In het hoge mid zakt hij weg en in het hoog is hij wat piekerig (zoals alle hoofdtelefoons, maar toch..). De 'mid-suckout' valt wel mee, maar in de lage treble is hij net wat te zacht en de hoge treble net wat te pittig. Al met al is het hoog zeker helder en gedetailleerd.

Ik heb hem zonder de Iphone (cypher?) kabel. I kheb hem wel aangesloten op mijn Iphone om te proberen. dat klinkt hij prima, maar uit een goede headphone amp klinkt hij wel een stuk beter (rustiger en minder 'wolkerig')

FWIW ik heb hier ook een HD 650 en heb ze vergeleken op de HPA2 uitgang van mijn Benchmark DAC2 HGC. Ze zitten wat mij betreft in dezelfde klasse. als ik moest kiezen zou ik zeggen dat de Audeze de betere headphone is. Hij is nl. duidelijker in het gehele gebied. De Audeze is wel wat pittig in het hoog (HD650 klinkt onvermoeiender) maar onder 4KHz is hij eigenlijk perfect. Dat onvermoeibare van de HD 650 vind ik persoonlijk wel echt een kracht. De Audeze klinkt relatief wat pittiger en minder ruimtelijk. Maar hij klinkt wel wat 'strakker' en gedetailleerder (jep; ook in het laag).

Er zijn mi wel betere hoofdtelefoons dan de Sine. Maar een on-ear headphone die ik beter vind dan de HD 650, is in mijn referentiekader bizar goed.
Dat had ik niet verwacht in ieder geval :)
Gr. Martijn