Usb

Started by buizesmurf, January 23, 2017, 21:10:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Speel nog cd en sacd,s met mijn set.Apart loopwerk en dac.Als streamer heb ik nog een logitech transporter die ik ook als loopwerk gebruik.
Nu is daar geen usb ingang,maar zou hem graag houden.Hoe een usb ingang aan de set toevoegen?
Alle sugesties welkom.In streaming audio heb ik weinig ervaring...

Sopper

Waar heb je USB voor nodig dan?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rudy1968

Quote from: Sopper on January 23, 2017, 21:13:25
Waar heb je USB voor nodig dan?
Wilde ik ook vragen, bedacht toen muziek van bezoekers op usb stickje?

Fred Mulder

De bestanden van de USB kopiëren naar de harddisk waar de transporter mee verbonden is lijkt me in de bestaande setup al mogelijk.

Of een extra apparaat/streamer met USB ingang
Of de (sa)cd, DAC of LT vervangen door iets met USB

Zover ik weet bestaat er geen USB => bv. SPDIF converter, zonder streamer functie. Je zult immers ergens moeten aangeven welke muziekbestanden moeten worden afgespeeld.

Zal natuurlijk afhangen wat je wilt bereiken

Rudy1968

Als het om alleen een USB aansluiting gaat, geloof ik dat sommige routers (Fritz Box) een USB aansluiting hebben, die via het netwerk te benaderen zijn.
Elke NAS heeft verder ook verschillende USB aansluitingen.

KayaRahnee

Quote from: Rudy1968 on January 24, 2017, 00:26:19
Als het om alleen een USB aansluiting gaat, geloof ik dat sommige routers (Fritz Box) een USB aansluiting hebben, die via het netwerk te benaderen zijn.
Elke NAS heeft verder ook verschillende USB aansluitingen.

Inderdaad, mijn 3490 is voorzien van twee USB 3.0 poorten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

MAW

Quote from: Sopper on January 23, 2017, 21:13:25
Waar heb je USB voor nodig dan?

Voor het afspelen van muziek vanaf een computer? Daar gebruik ik usb in ieder geval voor.. ik zou niet zonder kunnen..
Gr. Martijn

StereoMike

Quote from: MAW on January 25, 2017, 23:54:05
Voor het afspelen van muziek vanaf een computer? Daar gebruik ik usb in ieder geval voor.. ik zou niet zonder kunnen..
Dan heb je dus alleen een USB/SPDIF converter nodig. Een hele mooie/voordelige is de Mutec MC-3+ USB waar je ook nog je Grimm masterclock voor kunt gebruiken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Lion of Judah

En anders een Teddy Pardo U2S.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Sopper

Buizesmurf heeft nog steeds niet gereageerd, dus alles is op dit moment nog speculatie.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Lion of Judah

Quote from: Sopper on January 26, 2017, 16:45:26
Buizesmurf heeft nog steeds niet gereageerd, dus alles is op dit moment nog speculatie.
Of denken zijn vraag goed begrepen te hebben.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

buizesmurf

Jawel,aan alle dank voor de reactie.Ondertussen een NAS  overgenomen met 2 usb ingangen....