Dilemma stereo denon of marantz receiver.

Started by aklasse, January 21, 2017, 17:56:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aklasse

Zit een beetje met een dillema ik heb nu een d3non pma720 die erg goed klinkt. Maar twijfel om een marantz 7008 receiver te kopen dit omdat daar meer mogelijkheden mee zijn zoals spotify en airplay.
Ik luister alleen muziek, nu twijfel of ik dat wel.moet doen, omdat receiver meestal minder klinken.
Iemand ervaring hiermee.

Rowdy


aklasse

Bedankt voor je tip maar mijn voorkeur gaat een beetje naar de marantz. Zijn uiterlijk ook zo mooi.

paaj

#3
Losse streamer en versterker is ook een optie. Ongeveer net zo groot als een receiver en puur op stereokwaliteit gericht. NA/PM6005 set bijvoorbeeld.
Goedkoper is van Denon de streamer erbij te nemen, je komt op ongeveer dezelfde kwaliteit uit. Dat is de DNP730.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

aklasse

#4
Dat is inderdaad ook een optie, Ben vergeten erbij te vermelden dat ze allebei 279.00 euro zijn de marantz kan ik overnemen van een kennis. De denon klinkt gewoon super maar voor hetzelfde geld krijg ik een zeer uitgebreid toestel, maar wil niet in geluidskwaliteit inleveren.
Kan het helaas niet beluisteren omdat mijn kennis te ver weg woont.

Sopper

Quote from: aklasse on January 21, 2017, 18:50:37
De denon klinkt gewoon super maar voor hetzelfde geld krijg ik een zeer uitgebreid toestel, maar wil niet in geluidskwaliteit inleveren.

Ik verwacht dat het stereobeeld van de receiver je teleur gaat stellen.
Een receiver in deze prijsklasse is een manusje van alles, maar blinkt niet uit en al zeker niet in stereo weergave.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

aklasse

Bedankt dan moet ik dit vooral niet gaan doen, ga ik dan erg spijt mee krijgen.

Siddartha

Ik zou de denon erbij houden en deze als versterker gebruiken. Dan heb je de receiver voor jouw wensen en blijft de geluidskwaliteit redelijk ok
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

frits marantz

Heb je een laptop/PC bij de Denon in de buurt staan? Koop dan een Dragonfly Red en verbind deze met de Line-in van de Denon. Genieten maar. :headbanging: