Hypex subwoofer versterker stuk, kan ik een gewone stereo amp gebruiken?

Started by Maurits, January 21, 2017, 09:13:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maurits

Ik heb een zelfbouw subwoofer die ik vele jaren tevreden heb gebruikt. Helaas blijft de Hypex DS 8.0 versterker nu brommen en krijg ik geen support van Hypex voor reparatie.
Ik ben mijn opties aan het verkennen. Ik heb nog een krachtige stereo eindversterker die ik zou kunnen inzetten. Dan mis ik echter de gain, crossover settings etc. Is een moderne processor/receiver in staat dit keurig voor mij in te regelen? M.a.w. heb ik uberhaupt die instellingen nog nodig op een subwoofer versterker of kunnen de huidige receivers/processor dit ook naadloos intergreren d.m.v DSP?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Staaled

Geen gainregelaar is een probleem.
Dat wel weer op te lossen is met een externe volumeregelaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Alweer geen support.
Mij lieten ze er ook.al.mee zitten.
Wat is er toch met die mannen.
Willen.ze een ht forum vol met klachten .....

Ik zou forumlid jossie even opzoeken in de ledenlijst die kan zulke dingen goed repareren.
Wat bromt er,geluid uit je sub,of geluid van de voeding bij de plate zelf.

Maurits

Quote from: morca on January 21, 2017, 09:28:55
Alweer geen support.
Mij lieten ze er ook.al.mee zitten.
Wat is er toch met die mannen.
Willen.ze een ht forum vol met klachten .....

Ik zou forumlid jossie even opzoeken in de ledenlijst die kan zulke dingen goed repareren.
Wat bromt er,geluid uit je sub,of geluid van de voeding bij de plate zelf.

Erg teleurstellend van Hypex! De brom kwam uit de woofer veroorzaakt door de amp. Ik heb de amp ook ergens anders aangeboden ter reparatie, maar die kwamen er niet uit. Mijn motivatie om opnieuw zaken te doen met Hypex is nul en ik zoek daarom een andere oplossing.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Maurits

Quote from: Staaled on January 21, 2017, 09:21:12
Geen gainregelaar is een probleem.
Dat wel weer op te lossen is met een externe volumeregelaar.

Heb ik echt een externe volume regeling nodig? Ik kan de output toch ook regelen via de pre-amp (DSP/EQ)?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Dirk

Quote from: Maurits on January 21, 2017, 09:13:55
...
Helaas blijft de Hypex DS 8.0 versterker nu brommen en krijg ik geen support van Hypex voor reparatie.
...
specificeer even wat er wel/niet gedaan is door Hypex, want dit is een beetje vaag imo

*hebben ze hem na voorafgaand overleg door jou toegestuurd gekregen? (defect-/klachtbeschrijvingen via mail of telefoon zijn niet echt een goede basis voor een correcte en sluitende diagnose)
*heb je een specifieke vraag gesteld waarop je niet het antwoord kreeg waarop je hoopte? (schema's geven ze bvb niet zomaar aan eender wie, wat ik ook 100% terecht vind)
*heb je een vraag gesteld waarop helemaal geen reactie kwam? (in dat geval, ook eens geprobeerd ze te bellen?)
etc...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Maurits on January 21, 2017, 09:41:22
Heb ik echt een externe volume regeling nodig? Ik kan de output toch ook regelen via de pre-amp (DSP/EQ)?
pre gaat tot -12dBen dat is niet voldoende als de gain max staat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maurits

Quote from: Dynky on January 21, 2017, 12:18:16
specificeer even wat er wel/niet gedaan is door Hypex, want dit is een beetje vaag imo

*hebben ze hem na voorafgaand overleg door jou toegestuurd gekregen? (defect-/klachtbeschrijvingen via mail of telefoon zijn niet echt een goede basis voor een correcte en sluitende diagnose)
*heb je een specifieke vraag gesteld waarop je niet het antwoord kreeg waarop je hoopte? (schema's geven ze bvb niet zomaar aan eender wie, wat ik ook 100% terecht vind)
*heb je een vraag gesteld waarop helemaal geen reactie kwam? (in dat geval, ook eens geprobeerd ze te bellen?)
etc...

Ik heb het probleem uitgelegd via email. Het enige wat ze vroegen was het serienummer. Op basis van het serienummer wilden ze verder niets voor me doen. Ik snap dat ik geen garantie meer had, maar ik kan toch wel iets aanbieden ter reparatie of hulp bij probleem diagnose...
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Maurits

Quote from: Staaled on January 21, 2017, 14:06:12
pre gaat tot -12dBen dat is niet voldoende als de gain max staat.

Duidelijk antwoord. Ik heb dus een soort van passieve preamp nodig.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Dirk

hoe oud is je amp? hoezo "op basis van het serienummer wilden ze niet voor je doen"?
zei Hypex dat dat je hem niet kon/mocht opsturen omdat hij buiten garantie was, of om een andere welbepaalde reden, of...?

beetje vreemd verhaal vind ik dit, 'k heb nog nooit iemand werkelijk gekend die een Hypex niet ter herstelling naar ze toe mocht sturen ter diagnose en/of herstelling (wel integendeel, ook buiten garantieperiode zijn ze best bereid correcte na-service te verlenen), maar voor alles is mogelijk een eerste keer.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maurits

Op basis van het serienummer werd bepaald dat de AMP ouder dan vijf jaar is (klopt zelf nieuw gekocht). Alles ouder dan vijf repareren ze niet werd verteld.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

jossie

Heeft de versterker altijd onder netspanning gestaan? Zie je er iets vreemds aan of heb je recent een ander apparaat toegevoegd? Ik heb pas zo'n ding gezien en even uit m'n hoofd is hij geaard. Brom ook zonder input kabel?
Omni !

jossie

Omni !

Maurits

Hij heeft altijd onder spanning gestaan. Bromt ook zonder input en aan een geaard stopcontact.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

jossie

Omni !

morca

Quote from: Dynky on January 21, 2017, 15:33:15
hoe oud is je amp? hoezo "op basis van het serienummer wilden ze niet voor je doen"?
zei Hypex dat dat je hem niet kon/mocht opsturen omdat hij buiten garantie was, of om een andere welbepaalde reden, of...?

beetje vreemd verhaal vind ik dit, 'k heb nog nooit iemand werkelijk gekend die een Hypex niet ter herstelling naar ze toe mocht sturen ter diagnose en/of herstelling (wel integendeel, ook buiten garantieperiode zijn ze best bereid correcte na-service te verlenen), maar voor alles is mogelijk een eerste keer.
Jawel die ken je wel.
Ik wilde 2 maal ds4 opsturen en die wilde ze ook niet voor reparatie aannemen.
Vandaar mijn topic vorig jaar over hypex.

Zo zie je maar ,ik ben niet de enige  ;)
Zou Jerry dit niet kunnen maken ?

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jossie

Die is prima, JBL heeft er ook een, Palmer ook. Allemaal ongeveer even duur.
Omni !

FrankBe

Ik heb in 2012 hetzelfde probleem gehad met de Hypex DS8.0. Blijft de brom constant of varieert deze in sterkte? Bij mij was het een variabele brom en dit probleem werd opgelost door nieuwe flatcables. Verder is de DS8.0 nooit de allerstilste geweest. Ik hoorde 'm altijd wel lichtjes brommen als ik dicht bij mijn 4x Visaton TIW400 subwoofer stond.

Na enkele jaren trouwe dienst is mijn exemplaar vervangen door een PSC2.700 omwille van de DSP. De DS8.0 zit nu in een zelfbouwproject met Pioneer TS-W3001D4 van een vriend. Dat werkt prima omdat ruis quasi onhoorbaar is door het laag rendement van deze Pioneer.

Bart_M

Quote from: Staaled on January 21, 2017, 14:06:12
pre gaat tot -12dBen dat is niet voldoende als de gain max staat.

Huh, ik gebruik 3 eindversterkers voor mijn subwoofers, allemaal zonder gain correctie. Ik regel alles via de voorversterker.

Wat nog wel een optie is, is het plaatsen van een Behringer PEQ oid. Dan kan je naast parametrische correcties, ook het volume regelen.

Bart_M

Als je -12dB kan corrigeren, dan kan je dat trouwens ook +12dB.
Uiteindelijk heb je dus 24dB regelbereik, lijkt me zat toch?

buizesmurf

Ik gebruik nu eindversterkers met een anti dualcore mode.Die dient als scheidingsfilter,volume regelaar en meer......