Bi-ampen onkyo tx-nr656 7.2 receiver werkt niet

Started by SanderTerhe, January 19, 2017, 15:11:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SanderTerhe

Hallo allemaal,

ik ben relatief nieuw op het forum, heb overal gezocht maar kan geen antwoord vinden op mijn probleem:

Ik heb circa twee maanden een Onkyo tx-nr656 in mijn bezit, waarop ik alleen 2 frontspeakers van Klipsch heb aangesloten.
Volgens het boekje en diverse fora kan ik dus de Bi-Amp functie gebruiken, omdat kanaal 6 en 7 vrij zijn (zone 2 voor bijvoorbeeld een extra ruimte in huis)
Ik heb alles al geprobeerd, de bedrading 10x gecontroleerd maar bij bi-amp heb ik alleen lage tonen.
De instelling heb ik, volgens boekje, op 2.1 gezet, subwoofer ''nee'', Bi-amp ''ja''.
Weet iemand met kennis van instellingen in het algemeen, of Onkyo in het bijzonder, wat ik nog kan doen?
Bvd.

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

SanderTerhe

#2
bedankt voor meedenken maar als ik dat schema zie krijg ik het weer benauwd. :-[
Dit heb ik echt al zo vaak opnieuw doorlopen en telkens zonder resultaat..Nu heb ik bi-wiring en dat werkt wel.
De jumpers heb ik uiteraard ook verwijderd

MLCinema

Heb je die extra kanalen wel toegewezen in de Onkyo? En lopen er nu 2 speakerkabels per luidspreker?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

SanderTerhe

Ja, ik heb het zo gedaan zoals het schema weergeeft dat Sopper gepost heeft.
Enige dat je dus hoeft te veranderen is ''Bi-Amp op ja'' zetten, vervolgens weet de receiver vanzelf dat hij die kanalen moet gebruiken.
Nu heb ik ze voorlopig bi wired aangesloten zitten, dan ervaar ik geen probleem.


MLCinema

Persoonlijk denk ik dat het verschil te verwaarlozen is. Klipsch is over het algemeen makkelijk aanstuurbaar. Als je er meer uit wilt halen ben je meer gebaad bij een betere/zwaardere versterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |