Wat zijn mooie voetjes voor onder buizen voorversterkers

Started by simsatit, January 17, 2017, 23:29:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mooi 'voetjes' systeem (dempend of niet) voor onder hoogwaardige buizen voorversterking.

De behuizingen van mijn buizen vv (2 onderdelen, power en line stage) zijn serieus te noemen en van zich zelf al vrij resonantie dempend.

Ik heb er nu sorbothane voetjes onder, maar begreep dat in sommige gevallen juist harde materialen een goede uitwerking kunnen hebben onder apparatuur, vraag me niet waarom, maar als je in kabels geloofd dan moet dat ook kunnen, ik vraag het, dus ga er maar van uit dat ik er dan ook in geloof ;)

Wat zijn jullie ervaringen?
Positief of negatief, een ervaring is een ervaring en zou deze graag horen :smile:

Helaas meteen even een disclaimer:
Bij deze, het is door mij niet gewenst, MENINGEN, niet gebasseerd op ERVARINGEN te posten in dit topic.

Voor negatief gedoe maak je je eigen topic maar aan.

Ervaringen graag van wat voetjes kunnen doen met goede buizen voorversterking!
En welke dat in jullie ervaring zouden zijn.

Dank jullie wel alvast!
:music: :music:

P.s.
Ik heb nu dus deze dingen eronder, 2 sets Pangea Pico Sorbothane
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RZeemering

Ik heb er sinds een paar dagen de IKEA bamboe snijplanken onder liggen.
Ik heb ze vooral voor de looks gekocht, maar ik zou zweren dat ik betere plaatsing hoor in het geluid. Heb nu meer een 'surround' bubbel.
Ik ga ze binnenkort er weer onderweg halen en dan eens luisteren of het anders is. Grote kans van niet, maar je weet het maar nooit :)

Ik geloof dat er wel maar meer forumleden de bamboeplanken eronder hebben liggen?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

simsatit

Hi,

thanks! ik las en hoorde idd dat veel mensen hier positieve ervaringen mee hebben:)

echter, is zo een plank geen optie onder mijn apparatuur en zoek ik echt specifiek een soort voetjes systeem!
Er zijn wat merken geloof ik, iets met finite elements (of hadden die alleen meubels?)
Of iets moois met ceramische kogel in RVS? tips?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

chansig

Geen idee wat jij mooi vind. Voor de rest klanktechnisch nooit verschillen ervaren tussen het ene of andere voetje.

Over je disclaimer: Ik begrijp waar het vandaan komt maar een disclaimer stellen vind ik idioot. Iets met forum, discussie etcetera.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

Ik kwam toevallig dit tegen laatst; https://www.ebay.nl/itm/301291299103

Ik vond het er mooi uitzien en ze hebben nog andere varianten(plat, smaller etc). Ook wel ander materiaal voetjes. Misschien is het wat..?
" no loss of fine detail "

Jumping Jack

Stilpoints heeft mooi spul. Symposium USA ook (bv hun rollerblock).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

Ik heb aluminium voeten met daarin een dempende structuur, die mag je zo uitproberen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

simsatit

Quote from: Pinda13 on January 18, 2017, 08:27:03
Ik kwam toevallig dit tegen laatst; https://www.ebay.nl/itm/301291299103

Ik vond het er mooi uitzien en ze hebben nog andere varianten(plat, smaller etc). Ook wel ander materiaal voetjes. Misschien is het wat..?

Zien er zeker goed uit, prijs is ook zeker uitnodigend :)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Pinda13

Quote from: simsatit on January 18, 2017, 10:29:30
Zien er zeker goed uit, prijs is ook zeker uitnodigend :)
Precies! Er zijn nog meer varianten en ander materialen. Maar misschien is het iets. Voor die prijs kan het niet veel mis doen ;). Als je meerdere producten wil kopen, even via de UK ebay dan heb je niet apart verzendkosten voor elk product. Waarom dat zo gaat bij de nl ebay heb ik nooit gesnapt.

Groet en succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
" no loss of fine detail "

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

simsatit

Quote from: Pinda13 on January 18, 2017, 10:31:13
Precies! Er zijn nog meer varianten en ander materialen. Maar misschien is het iets. Voor die prijs kan het niet veel mis doen ;). Als je meerdere producten wil kopen, even via de UK ebay dan heb je niet apart verzendkosten voor elk product. Waarom dat zo gaat bij de nl ebay heb ik nooit gesnapt.

Groet en succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hey thanks,

Ik zit toch al aardig lang op Ebay maar dat van die verzendkosten wist ik niet!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Jumping Jack on January 18, 2017, 08:55:17
Stilpoints heeft mooi spul. Symposium USA ook (bv hun rollerblock).

Thanks Jack!

Die naam had ik eerder gehoord maar kon er echt niet meer opkomen, ik weet dat t prijzig is, maar misschien vind ik is wat 2dehands, ga er naar op zoek iig!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Jumping Jack on January 18, 2017, 08:55:17
Stilpoints heeft mooi spul. Symposium USA ook (bv hun rollerblock).

Heb je daar ook echt verschillen in kunnen waarnemen Jack, bv tov de standaard voetjes van de vv?

Thanks
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: erik s. on January 18, 2017, 09:12:57
Ik heb aluminium voeten met daarin een dempende structuur, die mag je zo uitproberen.

Hi Erik, dank voor je aanbod, deze zal ik zeker in overweging nemen!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

KayaRahnee

Hier originele voetjes onder apparatuur, maar deze staan dan wel op het meubel dat bestaat uit een sandwichpaneel met daarin zand.
Heb ook eens van die harde meubelglijders gezien, niet mooi (zag er ook niet veel van) maar vooral zijn vrouw was er blij mee ...  zo kon ze beter met de apparaten schuiven, om de toestellen te kunnen poetsen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

simsatit

Quote from: chansig on January 18, 2017, 10:31:35
https://www.google.nl/search?q=feet+under+amplifiers&espv=2&biw=1600&bih=770&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTspWYscvRAhXGAxoKHTyXDIUQ_AUIBigB

Gr. Hans

Hi, dank je wel, maar Google kan ik ook nog wel  ::) :P  juist daar, bv jou, -search link- 10000 fotos oplevert dacht ik, ik vraag om ervaringen van mensen die ook geloven in tweaks :yin-yang:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: KayaRahnee on January 18, 2017, 10:43:37
Hier originele voetjes onder apparatuur, maar deze staan dan wel op het meubel dat bestaat uit een sandwichpaneel met daarin zand.
Heb ook eens van die harde meubelglijders gezien, niet mooi (zag er ook niet veel van) maar vooral zijn vrouw was er blij mee ...  zo kon ze beter met de apparaten schuiven, om de toestellen te kunnen poetsen.

Haha, ja ik snap het wel, zelf heb ik ook nog steeds niet de beste methode gevonden om onder de apparatuur te stoffen!
Alleen rollend zouden mijn kabels waarschijnlijk net iets te leuk vinden, deze zijn namelijk erg stug en als de apparatuur niet vast staat is de kans te groot dat die zo een deel van mijn vv (bestaat uit 2 delen) van mijn meubel aftrekt, en daar er allemaal mooie NOS buisjes in zitten zou ik heel hard gaan huilen, dus het moeten vaste, stevige voetekes zijn  ;D


Maar even verder filosoferend;

Is het ook niet zo dat juist de verbinding met een zorgvuldig ontworpen meubel niet belangrijk is?
Dus de pootjes eigenlijk steeds belangrijker worden de beter je meubel en verdere ondergrond?
Je schakeling is zo sterk of zwak als de zwakste schakel?

Ondergrond is de vloer, die is belangrijk, dan krijg je de eerste verbinding, die van de vloer naar je meubel, dan krijg je de verbindingen van het meubel zelf, de etages zeg maar, en dan krijg je de verbinding tussen je apparaten en de keten van verbindingen die eronder, cq, omheen zitten.

In mijn geval heb ik een massieve beukenvloer van maar liefst 3 cm dik, eigenlijk wel mooi denk ik, dan een zelfbouw meubel, zwaar ook en goed dempend (ik zal er een foto van bij zetten)

En dan dus mijn apparatuur, en daar ik het liefst alles in synergie heb, heb ik een beetje het gevoel alsof die Sorbothane voetjes misschien toch een stap in de verkeerde richting geweest zijn.

Ik dacht, ik wil de buizen helemaal isoleren van enige trillingen van bv de speaker trillingen en het loopwerk dat in de etage eronder staat, en er rijd ook een bus door de straat en dat trilt behoorlijk.

Dus misschien was het idee niet slecht maar als het meer slecht doet dan goed?
Iemand bij een audio event vertelde mij laatst dat zulke voetjes het geluid negatief beinvloeden, ik dacht toen, ik geloof je niet, dus vroeg ik niet verder wat dan wel goed zou zijn, maar heb inmiddels het stadium wel bereikt dat ik me niet meer zou verbazen als de man een punt had en het ook nog uitmaakt.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Hier een wat beter zicht,

Meubel zelf is al mooi zwaar, de verbinding tussen de 2 platteau's zijn met serpentino steen.

Rust op de vloer radiaal op spikes met ebben pucks eronder.
Onder de cd speler heb ik koolstof voetjes met ceramische balletjes maar die kan ik er niet zo afhalen om even te testen, deze zijn van een japans merk waar ik de naam kwijt van ben, daar ik deze eeonder gezet heb tijdens een flinke modificatie van de speler heb ik nooit kunnen bepalen wat voor invloed ze hebben, if any, op de speelkwaliteiten van de set.

De bovenste apparaten (de buizen vv) rusten nu dus op Sorbothane voetjes.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Jumping Jack

Ik heb er zelf geen ervaring mee simsatit. Van stillpoints en symposium lees ik wel erg goeie dingen op het forum van VPI. Het is idd wel prijzig spul jammergenoeg... Koppelen, ontkoppelen, dempen, en in welke mate, het blijft een moeilijke materie.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

simsatit

Quote from: Jumping Jack on January 18, 2017, 11:23:13
Ik heb er zelf geen ervaring mee simsatit. Van stillpoints en symposium lees ik wel erg goeie dingen op het forum van VPI. Het is idd wel prijzig spul jammergenoeg... Koppelen, ontkoppelen, dempen, en in welke mate, het blijft een moeilijke materie.

Hi Jack,
Thanks voor de vinger in de juiste richting iig :thumbs-up:

ik denk dat het inderdaad zo is dat als je echt gaat koppelen je al een goede mate van demping nodig hebt.

En waar demp je dan op, maw welke trillingen zijn buizen gevoelig(st) voor?

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

KayaRahnee

Mijn idee tot nog toe is ontkoppelen op laatste niveau van het meubel / rack.
Wel met als voorwaarde dat het meubel op zich trillings vrij is.
Daarom heb ik wieltjes met rubber loopvlak onder mijn rack.

Maar er valt natuurlijk wel altijd wat te tweaken, ook een leuk aspect van de hobby.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maximus_Aurelius

#22
SSC. Deze voetjes had ik onder mijn AVM cd-speler. Gaf een verbetering. Ik heb later ook Nordost pulsar points eronder gezet waarbij een point onder het loopwerk.

Kryna(Japans merk).
http://www.krynaglobal.com/product/index.html

Audio Replas(Ook een Japans merk). http://www.audio-replas.com/html_eng/insulator.html. Zelf hier ook aan het neuzen, maar dan voor mijn luidsprekers. RSI en RSD serie.
Vandaar dat ik je deze url ook even geef.

Millenium Audio M-Pucks heb ik ook ervaring mee. Deze Pucks zijn zowel onder apparaten als luidsprekers te plaatsen. Ik had ze onder mijn ALR/Jordan Note luidsprekers. Dit resulteerde in strakker laagweergave en daardoor het mid/hoog wat losser van elkaar kwam, opener. ;)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

simsatit

Quote from: Maximus_Aurelius on January 18, 2017, 19:59:57
SSC. Deze voetjes had ik onder mijn AVM cd-speler. Gaf een verbetering. Ik heb later ook Nordost pulsar points eronder gezet waarbij een point onder het loopwerk.

Kryna(Japans merk).
http://www.krynaglobal.com/product/index.html

Audio Replas(Ook een Japans merk). http://www.audio-replas.com/html_eng/insulator.html. Zelf hier ook aan het neuzen, maar dan voor mijn luidsprekers. RSI en RSD serie.
Vandaar dat ik je deze url ook even geef.

Millenium Audio M-Pucks heb ik ook ervaring mee. Deze Pucks zijn zowel onder apparaten als luidsprekers te plaatsen. Ik had ze onder mijn ALR/Jordan Note luidsprekers. Dit resulteerde in strakker laagweergave en daardoor het mid/hoog wat losser van elkaar kwam, opener. ;)



Bedankt voor je ervaring en links, het valt mij op dat veel van de voetjes van hard tot zeer hard materiaal zijn.
RVS, kristal, ceramische kogels en dergelijke.

Ben zeer benieuwd of dit bij mij een verbetering brengt tov de Sorbothane dat echt min of meer het tegenovergestelde is!
Eerdaags maar eens proberen :-)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.