Bluesound Node vs Rasptouch vs Pioneer N-50A?

Started by Exxar, January 17, 2017, 17:05:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Ik ben aan het kijken om ook op de streaming wagen te springen, maar ik loop meteen al tegen een paar probleempjes aan.

Liefst wil ik draadloos alles verbinden, wel tijdelijk nog met een externe HD aan de streamer tot ik een goede NAS gevonden heb. Een display aan de voorkant van de streamer is ook een pluspunt want het oog wilt ook wat, en dan zie je meteen ook wat er speelt zonder eerst een app te moeten openen of wat dan ook.
Dat zijn de voordelen van de Pioneer en de Rasptouch. Oké, de Pioneer kan niet recht uit de doos aan een draadloos netwerk verbonden worden, daarvoor is nog een extra module nodig, en die heeft blijkbaar problemen met het herkennen van bepaalde merken HD's (en die is ook al wat ouder)
De Bluesound Node 2 heb ik vandaag in werking gezien en de controlapp zag er ook gelikt en eenvoudig te bedienen uit. Enig nadeel: geen display en dus ook altijd de app nodig.
De Rasptouch blijft gissen naar hoe goed het toestel effectief is, want op de website en een paar video's na kan ik hier nog geen ervaringen over vinden.

Dus, wie overhaalt mij op welk van deze toestellen te kopen? Ervaringen en plus- en minpunten zijn ook steeds welkom.

ps, de Bluesound Node 2 ga ik binnenkort eens thuis op demo hebben.

Sopper

Geen display wen je snel aan.
Ik dacht ook altijd dat ik dat zou missen, maar dat was zo gewend
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

StereoMike

Quote from: Exxar on January 17, 2017, 17:05:10
Ik ben aan het kijken om ook op de streaming wagen te springen, maar ik loop meteen al tegen een paar probleempjes aan.

Liefst wil ik draadloos alles verbinden, wel tijdelijk nog met een externe HD aan de streamer tot ik een goede NAS gevonden heb. Een display aan de voorkant van de streamer is ook een pluspunt want het oog wilt ook wat, en dan zie je meteen ook wat er speelt zonder eerst een app te moeten openen of wat dan ook.
Dat zijn de voordelen van de Pioneer en de Rasptouch. Oké, de Pioneer kan niet recht uit de doos aan een draadloos netwerk verbonden worden, daarvoor is nog een extra module nodig, en die heeft blijkbaar problemen met het herkennen van bepaalde merken HD's (en die is ook al wat ouder)
De Bluesound Node 2 heb ik vandaag in werking gezien en de controlapp zag er ook gelikt en eenvoudig te bedienen uit. Enig nadeel: geen display en dus ook altijd de app nodig.
De Rasptouch blijft gissen naar hoe goed het toestel effectief is, want op de website en een paar video's na kan ik hier nog geen ervaringen over vinden.

Dus, wie overhaalt mij op welk van deze toestellen te kopen? Ervaringen en plus- en minpunten zijn ook steeds welkom.

ps, de Bluesound Node 2 ga ik binnenkort eens thuis op demo hebben.
Er is zo verschrikkelijk veel te koop. Waarom de beperking tot maar 3 verschillende apparaten?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Shorty

Bluesound is bezig met het implementeren van Roon en doet al MQA. En komt bovendien van hetzelfde bedrijf als NAD.
Het heeft weliswaar geen schermpje, maar een app is in het dagelijkse gebruik veel handiger, vind ik. Op je knieën voor je set liggen, da's zó ouderwetsch.  ;)

VrGr,

Bart J.

Exxar

Quote from: StereoMike on January 17, 2017, 18:25:05
Er is zo verschrikkelijk veel te koop. Waarom de beperking tot maar 3 verschillende apparaten?

Zoals wat? En waarom zouden die dan beter of handiger zijn dan wat ik genoemd heb?

Quote from: Shorty on January 17, 2017, 18:46:16
Bluesound is bezig met het implementeren van Roon en doet al MQA. En komt bovendien van hetzelfde bedrijf als NAD.
Het heeft weliswaar geen schermpje, maar een app is in het dagelijkse gebruik veel handiger, vind ik. Op je knieën voor je set liggen, da's zó ouderwetsch.  ;)

VrGr,

Bart J.

Ouderwets? Misschien, maar ik vind het bvb wel handig van in een oogopslag te kunnen zien welk liedje er speelt en op welke cd dit staat. Plus, het oogt ook wel leuk.

WickedGame

Squeezebox Touch 2e hands op de kop tikken?

i2Paq

Jaren met een Sonos gewerkt, scherm nooit gemist.

De overige schermen zijn zo klein dat je naar het apparaat moet lopen om goed te kunnen zien wat er speelt.

Dan is de app. sneller, of Shazam  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

jahtari

#7
Hier nog een bluesound fan. App werkt zeer goed en met de recente MQA update en aankomende Roon support is er nog meer goeds. Bluesound luistert ook echt naar de community en verbetert haar producten en software steeds verder. In 3 jaar tijd veel updates gehad, product is nu echt volwassen.

Ik zou nog een sterkere weten: kies een powernode en doe je NAD versterker de deur uit. En je CD speler. En je tuner. :) Less is more. Ook de gedachte van een display - echt niet meer nodig. Wat ben ik blij dat ik alle honderden dvd's en cd's die ik ooit had, alle losse componenten, nu niet meer heb en zie. The things you own, end up owning you......

Ik heb een powernode 1 (oude versie) op een set Focal 1028 BE, heerlijke combinatie. Voor de fun geprobeerd toen mijn versterker kapot was. Het was dus veel beter. Compleet digitaal, ddfa concept van NAD. Alleen als je echt absurd hard wilt of speakers hebt met een laag rendement (<85db) heb je meer power nodig dan zo'n powernode kan leveren.

Edit: oh ja, een nas heb je wel echt nodig. Neem gewoon een eenvoudige, bijv. een synology ds 115j met 1 disk en neem dan 1 4tb schijf erbij. Doet al gauw 80MB/s, veel meer dan genoeg voor wat streaming. Ben je voor dik 200 euro klaar. Een back-up is het toch niet met dubbele schijven. En tot slot: bedraad is altijd beter, dus doe dat als het even kan.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fasteddie

 Zit zelf ook te denken aan een powernode....neem aan dat ie een paar q-accoustics 3020 makkelijk kan aansturen......?
Dit allemaal in het kader van "downgraden" qua spulletjes......

jahtari

Quote from: fasteddie on January 19, 2017, 18:33:39
Zit zelf ook te denken aan een powernode....neem aan dat ie een paar q-accoustics 3020 makkelijk kan aansturen......?
Dit allemaal in het kader van "downgraden" qua spulletjes......
Moet zeker gaan, regel er desnoods 1 op proef van een dealer. Bijkomend voordeel, je kunt makkelijk een subwoofer erbij nemen. Dan wordt én de powernode wat ontlast én je boekenplankluidsprekers.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub