Revisie draaitafel

Started by Siddartha, January 15, 2017, 15:23:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Op dit moment speel ik met een Akai AS2000 draaitafel. Deze is al best oud (denk een jaar of 35), maar doet het op zich nog erg goed.
Heb er zelf een andere kabel aan gesoldeerd (zat nog een dinkabel aan) en een ander element op gezet.
Maar heb het idee dat een en ander wel gereviseerd kan worden. Waarom weet ik niet, denk gewoon door de leeftijd.

Heeft iemand een adres is Limburg/Brabant waar ik eens langs kan gaan?

Wat ik wil:

- Een cinch aansluiting erop laten maken
- Goed afstellen van toonarm en wellicht revisie
- interne bekabeling na laten kijken
- direct drive systeem na laten kijken

Of is dit redelijk zelf te doen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

PuNkEnStEiN

#1
Mooi hoor!  :smile:
Ik weet dat er tegenwoordig veel hifi-fanaten zijn die denken/beweren dat Akai altijd een B-merk was wat weinig goeds heeft voortgebracht, maar ik weet beter. Vroeger kon je Akai in één rijtje opnoemen met Sony, Technics en zo nog wat prima Japanse merken. Ze hebben toen echt mooi, degelijk spul gemaakt waar ze zich niet voor hoeven te schamen.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Siddartha

Inderdaad in de jaren tachtig was Akai gewoon een goed merk. Deze is van mijn wijlen oom geweest die in die tijd ook al hifi freak was. Had ook een Philips fish eye versterker met mfb speakers en een cassettedeck van Akai waarvan het voorpaneel motorisch omlaag bewoog voor meer bedieningstoetsen. Heel gaaf vond ik dat als kind!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sjoerd303

Quote from: Siddartha on January 15, 2017, 15:23:22
Op dit moment speel ik met een Akai AS2000 draaitafel. Deze is al best oud (denk een jaar of 35), maar doet het op zich nog erg goed.
Heb er zelf een andere kabel aan gesoldeerd (zat nog een dinkabel aan) en een ander element op gezet.
Maar heb het idee dat een en ander wel gereviseerd kan worden. Waarom weet ik niet, denk gewoon door de leeftijd.

Heeft iemand een adres is Limburg/Brabant waar ik eens langs kan gaan?

Wat ik wil:

- Een cinch aansluiting erop laten maken
- Goed afstellen van toonarm en wellicht revisie
- interne bekabeling na laten kijken
- direct drive systeem na laten kijken

Of is dit redelijk zelf te doen?

Nico den Haak uit Hedel.

Absoluut een aanrader. Ik heb al diverse spullen van mijzelf daarheen gebracht, waaronder een Sl1200 MK5G. Die heeft hij onder handen genomen, cinch opnieuw en een standaard 230v voeding ipv 110 enz enz. Ook heeft hij voor diverse vrienden en collega's goede dingen gedaan, waaronder een volledige of grote restauratie van een platenspeler.
Erg prettig persoon en zeer kundig.

Google z'n naam maar eens...

Ciao
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Siddartha

Quote from: Sjoerd303 on January 16, 2017, 00:26:32
Nico den Haak uit Hedel.

Absoluut een aanrader. Ik heb al diverse spullen van mijzelf daarheen gebracht, waaronder een Sl1200 MK5G. Die heeft hij onder handen genomen, cinch opnieuw en een standaard 230v voeding ipv 110 enz enz. Ook heeft hij voor diverse vrienden en collega's goede dingen gedaan, waaronder een volledige of grote restauratie van een platenspeler.
Erg prettig persoon en zeer kundig.

Google z'n naam maar eens...

Ciao

klinkt goed, thnx, ga eens kijken!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2