Dac tussen smartphone en versterker

Started by donnysabel23, January 13, 2017, 17:25:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donnysabel23

Hierbij een vraag over iets waar ik geen antwoord gevonden krijg..

Ik ben vandaag bij Audio tv centrum in Eindhoven geweest om wat informatie te winnen over een Dac namelijk de Dacmagic 100 van Cambridge. Ik ben momenteel in het bezit van de Ifi nano idsd en heb de kans gehad om de Dac van Cambridge te proberen ter vergelijking. Ik heb om te vergelijken mijn Samsung Galaxy-smartphone via een otg kabel aan de Dac's gekoppeld.  Ik gebruik qua speler de Usb audio player pro en qua vergelijkingen heb ik onder andere Fleetwood Mac, Dire straits en pink Floyd beluisterd. Ik kwam na een aantal keer switchen tussen de 2 Dac's tot de conclusie dat de Cambridge voor mij de betere van de twee is.  Om wat meer informatie te winnen ben ik dus naar Audio tv centrum geweest en raakte in gesprek met een adviseur die mij het een en ander uit heeft gelegd.  Wat mij vooral bij is gebleven qua opmerkingen richting mijn huidige opstelling en bron van afspelen   (mijn Samsung Android smartphone) niet optimaal zou zijn en zelfs zeer ongeschikt om te gebruiken als bron. Ik heb altijd begrepen dat het niet  zou uitmaken welk apparaat je gebruikt als bron omdat de aangesloten Dac het overneemt van de ingebouwde geluidskaart in de bron (dus mijn smartphone of laptop). En wat na mijn weten wel belangrijk is is de speler die je gebruikt op je apparaat, dat is dus in mijn geval de Usb audio player pro op mijn smartphone. Kan iemand mij verduidelijken in niet al te moeilijk taalgebruik wat waar is? Ik hoop dat de vraag zo duidelijk genoeg is anders hoor ik het graag. Alvast  bedankt
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

jaaptina

#1
De DacMagic 100 is niet zo nieuw meer. Ik denk dat nieuwere   dacs voor het zelfde geld beter klinken. Voor een dergelijk bedrag zou ik een twee jaar oude dac op Marktplaats zoeken. Ik ben zelf heel snel door gegaan naar een 2e hands Metrum Octave. Dat is echt een mooie dac. Die heb ik onlangs weer verkocht voor 450 euro. Voor dat geld zou ik hem direct weer kopen, maar ik heb nu een andere set.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.

donnysabel23

Dankjewel voor je reactie.  Ze zijn nu wel nog maar 150 euro. En dan heb je je garantie.  Maar heb je een  antwoord op de hierboven gestelde vraag ❓ 😅
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

paaj

#4
De opmerking 'Zeer ongeschikt' zou ik gewoon negeren, het werkt en je speelt lossless bestanden af toch? Kan het beter? Vast wel maar door de stap naar USB omzeil je al heel veel valkuilen.

Misschien heeft hij niet goed opgelet en denkt ie dat je de analoge uitgang gebruikt.

Wel kan ik me voorstellen dat je met Sonos/Heos/Bluesound streamer (makkelijk, geen USB) of een klein PCtje en de juiste software (iets meer inlezen, flexibeler) net wat meer gebruiksgemak hebt (mobiel als remote, dan hoef je geen kabels meer te pluggen).
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

donnysabel23

Quote from: paaj on January 14, 2017, 18:45:05
De opmerking 'Zeer ongeschikt' zou ik gewoon negeren, het werkt en je speelt lossless bestanden af toch? Kan het beter? Vast wel maar door de stap naar USB omzeil je al heel veel valkuilen.

Misschien heeft hij niet goed opgelet en denkt ie dat je de analoge uitgang gebruikt.

Wel kan ik me voorstellen dat je met Sonos/Heos/Bluesound streamer (makkelijk, geen USB) of een klein PCtje en de juiste software (iets meer inlezen, flexibeler) net wat meer gebruiksgemak hebt (mobiel als remote, dan hoef je geen kabels meer te pluggen).
Kijk hier kan ik wat mee. 
Nu dat je het er over hebt heb ik gisteren ook de bluesound node 2 bekeken. Dit is  een streamer en Dac in een blijkbaar.  Heb me gisteren ook wat meer verdiept hierin en denk ook dat dat de beste optie zou zijn.  Het enige probleem is dat deze 549,- kost en de cambridge Dac 149,- nu is 549 euro niet veel voor alles wat je er voor terug krijgt alleen krijg ik dat bedrag niet zomaar opgehoest [emoji22].  Daarnaast speelt ook nog mee dat ik erg ongeduldig ben en sparen niet echt mijn sterkste kant is. Ingewikkelde kerel (ik weet 't). Wat zou jij doen als je mij was?
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

jaaptina

Auralic Aries mini! Dan heb je een streamer met dac en je kunt er ook nog een harde schijf met muziek in stoppen. Bedienen kan prima met Android, maar je hebt een Apple nodig voor het installeren.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


donnysabel23

#7
.
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

#8
Quote from: jaaptina on January 14, 2017, 20:02:46
Auralic Aries mini! Dan heb je een streamer met dac en je kunt er ook nog een harde schijf met muziek in stoppen. Bedienen kan prima met Android, maar je hebt een Apple nodig voor het installeren.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.
Dit doet de bluesound node 2  ook allemaal.  Maar toch bedankt. Het scheelt wel 50 euro dat wel aleen spreekt de node 2 me meer aan omdat het een zijtak is van NAD. Ik heb goede ervaringen met NAD. Dat zegt natuurlijk niks over de door jou aangeraden Dac. Ik ken alleen het merk niet. En kan dus ook niet oordelen [emoji28]
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

jaaptina

Bij de Aries Mini kan er een harde schijf IN het apparaat. Je vraagt advies maar als je het niet al kent is het niet goed?
Lees eens wat reviews. Nog beter, kijk eens naar https://m.youtube.com/watch?v=hC3OEHL1Lqo en https://m.youtube.com/watch?v=_3HAJZKuZWo

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


donnysabel23

#10
.
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

Quote from: jaaptina on January 14, 2017, 20:32:14
Bij de Aries Mini kan er een harde schijf IN het apparaat. Je vraagt advies maar als je het niet al kent is het niet goed?
Lees eens wat reviews. Nog beter, kijk eens naar https://m.youtube.com/watch?v=hC3OEHL1Lqo en https://m.youtube.com/watch?v=_3HAJZKuZWo

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.
Ik was net inderdaad onderzoek aan het doen tussen de twee en had een Engelstalig forum gevonden waarbij de discussie ging om welke beter paste bij wie wat nodig heeft.  Blijkt dat de node 2 mij toch meer aanspreekt.  En nogmaals dat zegt niets over de Auralic.  Blijkt een top apparaat te zijn en op sommige vlakken de node 2 achter zich te laten. Ik moet er nu maar even door middel van lezen en andermans ervaringen en meningen achter zien te komen wat voor mij 't beste is.  En qua geluid kom ik dan uit bij de node 2. Ik denk dat het toch maar even sparen word dan.  😧 Of marktplaats goed in de gaten houden.
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

jaaptina

Kijk de video's van Hans ook. Hij is leuk. Hollands Glorie 😀

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


donnysabel23

#13
Quote from: jaaptina on January 14, 2017, 21:31:54
Kijk de video's van Hans ook. Hij is leuk. Hollands Glorie 😀

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.
Zal ik zeker doen morgen.  Nu ga ik nog even bedenken wat ik te koop kan zetten   zodat ik de Node 2 kan aanschaffen😂 Zie steeds meer features waardoor ik nog meer overtuigt raak. Als je iets heel graag wilt lijk je heel creatief te worden blijkbaar in mijn geval 😂.
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

jaaptina

#14
De Node 2 is zeker een mooi ding.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.

donnysabel23

Quote from: jaaptina on January 14, 2017, 23:22:38
De Node 2 is zeker een mooi ding.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.
Klopt.  Ik hoop met een paar dagen het geld bij elkaar te hebben. Ik zal voor de geïnteresseerde onder ons jullie op de hoogte houden van  de stand van zaken.
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒