Toch weer een sub vraagje..: Inregelen 4-tal subs

Started by audiomanagement, January 13, 2017, 15:05:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiomanagement

In ons HT moeten we het nu doen met 4 subs, die zich in de hoeken van de ruimte bevinden. Alle 15", alle basreflex. De pre heeft de mogelijkheid voor 2 sub aansluitingen (in te regelen via Audyssey). 2 subs (vooraan in de ruimte) worden aangedreven door een Crown K2 (dat is de huidige toestand), de andere elk door een Hypex PSC 2.400 (die worden aan de setup toegevoegd).
Heeft iemand suggesties hoe deze best in te regelen/aan te sluiten om het bedoelde homogene sub-geluid/gedrag te krijgen dat wordt beoogd ;D? Sluit ik bv de linker 2 subs aan op een sub output en de rechter 2 op de andere sub output? Of de voorste 2 op een output en de achterste 2 op de andere? Thx! (Ik heb ook een eenvoudige audio switch beschikbaar om volumes eventueel per sub in te kunnen stellen.)

Staaled

#1
Quote from: audiomanagement on January 13, 2017, 15:05:26
In ons HT moeten we het nu doen met 4 subs, die zich in de hoeken van de ruimte bevinden. Alle 15", alle basreflex. De pre heeft de mogelijkheid voor 2 sub aansluitingen (in te regelen via Audyssey). 2 subs (vooraan in de ruimte) worden aangedreven door een Crown K2 (dat is de huidige toestand), de andere elk door een Hypex PSC 2.400 (die worden aan de setup toegevoegd).
Heeft iemand suggesties hoe deze best in te regelen/aan te sluiten om het bedoelde homogene sub-geluid/gedrag te krijgen dat wordt beoogd ;D? Sluit ik bv de linker 2 subs aan op een sub output en de rechter 2 op de andere sub output? Of de voorste 2 op een output en de achterste 2 op de andere? Thx! (Ik heb ook een eenvoudige audio switch beschikbaar om volumes eventueel per sub in te kunnen stellen.)
Voor/achter.
Links/rechts zullen de sets waarschijnlijk niet goed ingeregeld worden vwb delays.
(tenzij je midden-midden zit)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


palmspar

http://www.minidsp.nl/

En dan nog een meetmic met software en inregelen maar, het is wel lastig om het echt goed te krijgen schijnt, op tweakers zijn er ook paar mensen mee bezig.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1663518/0#multisub

lees de startpost maar eens door.

chansig

Programma wat multisubs heet gebruiken. Ook hiervoor zal je het eea moeten uitvogelen. Op het forum is er een topic over.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Martijn M

 Als je kamer rechthoekig is, geef dan alle subs hetzelfde signaal en pas globale EQ toe. Is je kamer asymmetrisch, overweeg dan het multisub programma dat chansig noemt. Als je geen ervaring hebt met subs afregelen, gaat het toepassen van dat programma wel heel lastig worden.
Dutch & Dutch

audiomanagement

Dank voor jullie input. Voor-achter split up leek mij ook de beste oplossing.
Kan ik met de DSP's in de Hypex plate amps nog wat aanpassen, etc. om tot een betere setup te komen of raden jullie dat af?
Hypex amps in master/slave set up of beide als master? Thx again ;D

Staaled

Ik zou beginnen met alles op de plate amps in bypass en als slaves ,alle 4.

Zou kun je evt met phase naderhand nog eea bijstellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)