Nintendo Switch

Started by sam1909, January 10, 2017, 20:13:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Word dit een succes?

Ja
Nee

sam1909

Het verbaast mij dat hier nog geen topic over is aangezien het al een tijdje bekend is.


Maaaar voor degene die zich  er niet mee bezig houden.

Nintendo komt met een opvolger van de Wii U.  :dry:
Er is nog weinig bekend op het moment, maar de 12e word er een presentatie over gegeven..


Nintendo Switch  gaat mogelijk €249,99 kosten in Nederland


https://www.youtube.com/watch?v=f5uik5fgIaI

Kwabbernoot

Ik kan mij toch herinneren dat er al wel over gediscussieerd is op dit forum.

Nee, ik denk niet dat het een succes gaat worden. Ik denk dat dit apparaat het uiteindelijk weer alleen moet hebben van de Nintendo spellen en het is al gebleken dat dat gewoon niet genoeg is om een succes van het apparaat te maken. Of het moet echt een krachtige console zijn met een Nvidia Tegra X2 processor en niet een gepimpte Tegra X. Misschien dat ze dan kans hebben.

Maar goed, ik ga hem absoluut weer kopen. Ook nooit spijt van de Wii-U gehad.

Groeten...

Erik

#2
Sterker nog ik verwacht dat Nintendo zijn spellen voortaan ook op mobiel gaat uitbrengen dat levert meer op en waarom zou je dan nog een Switch erbij willen.
Valt me mee dat ze nog spelcomputers maken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mradem

Ik vond hun games altijd wel heel erg leuk. Ben toch wel een beetje nieuwsgierig wat het apparaat kan. Ze hebben in ieder geval veel meer third party support dan voorheen.

Kwabbernoot

Dat betwijfel ik. De Wii-U had in het begin ook wel meer third party support. Eén van de problemen was dat die bedrijven met oude spellen naar de Wii-U kwamen (bv. Deus Ex of Mass Effect) en ja, die gaan niet meer geweldig verkopen. Ik ben bang dat dit nu weer gaat gebeuren met Skyrim (en daarnaast ook nog eens met Nintendo's eigen games Mario Kart 8 en Splatoon).

En als die spellen dus niet zo geweldig gaan verkopen, valt die support ook weer net zo snel weg. Ubisoft heeft het nog geprobeerd met Assassin's Creed en Watchdogs op de Wii-U maar dat zijn voor zover ik weet ook geen verkoop toppers geworden.

Daarnaast heb je nog het probleem dat als men al met de nieuwste spellen gaat komen, men die toch gaat kopen voor het krachtigste systeem. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die de nieuwste Mass Effect op de PS4 gaan kopen en ook nog een versie willen hebben voor onderweg (de Switch dus). Nee, uiteindelijk zullen weer alleen de Nintendo games overblijven en dan hoop ik dat ze er meer uitpoepen dan ze bij de Wii-U hebben gedaan. En minder oude spellen opnieuw uitbrengen met de toevoeging van HD aan de titel.

En dan snap ik het concept van die Switch ook nog eens niet. Wie wil er nu consolegames onderweg spelen? En wie van het gezin mag de Switch meenemen naar vrienden of moet elk gezin er maar meerdere kopen. Of mikken ze nu alleen nog op de 16+ gamer en zit die überhaupt wel op Nintendo te wachten? Ik moet het allemaal nog zien.

Ik ben wel benieuwd naar morgen.

Groeten...

mradem

Het portable gedeelte hoeft  van mij niet. Ik ben puur geïnteresseerd in de typische Nintendo games.
Maar we gaan het snel weten [emoji3]. Wellicht denk ik er over een paar dagen heel anders over

sam1909

Ik zou zelf wel willen weten hoeveel inch dat scherm is.

jurgman

Ja hoor. Dit wordt een groot succes. Deze gaat zeker gekocht worden.  :headbanging:
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

Raymond187

Nintendo moet echt vernieuwen, want de jeugd is meer geïnteresseerd in spellen zoals COD ipv mario world.

Denk da wij deze wel gaan kopen, want de kleine man is dan 4.5, en gamen is goed voor de ontwikkeling. NIet teveel uiteraard :)

Snutchz

Ook deze console zal wel weer jammerlijk gaan falen .. hoogtijd dat dat bejaarde zootje aan de top van den Big N 'ns aan hartfalen bezwijkt.. ben zelf tijdens de midnight launch vanzelfsprekend weer van de partij  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

road rebel

#10
Mocht die behalve gameconsole ook alles doen wat een shield TV doet dan komt die zeker in huis.




En anders ook wel [emoji51]


Kwabbernoot

Quote from: Raymond187 on January 11, 2017, 21:14:31
Nintendo moet echt vernieuwen, want de jeugd is meer geïnteresseerd in spellen zoals COD ipv mario world.

Denk da wij deze wel gaan kopen, want de kleine man is dan 4.5, en gamen is goed voor de ontwikkeling. NIet teveel uiteraard :)

Dat betwijfel ik toch wel enigszins. Ik denk dat wanneer Nintendo hun spellen gewoon naar de PS4 en de XBone brengen, deze (Mario, Mario Kart, Super Smash Bros en Zelda) net zo goed verkopen (en misschien wel beter) als de volgende COD. Maar ja, dat doen ze niet. Ze willen zelf alles in de hand houden.

Groeten...

jurgman

Quote from: Raymond187 on January 11, 2017, 21:14:31
Nintendo moet echt vernieuwen...
Ik volg Nintendo al vanaf hun 1e console en dit stigma achtervolgd hun ook al sinds de 16bit era. Ik moet hier dan ook smakelijk om lachen.
Er is maar 1 partij in Console-land die vernieuwend is. Dat is Nintendo. De rest doet alleen wat de consument verwacht.
En dat is nu precies wat je niet wil.
8)
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

mradem

Vind ik ook. En ze moeten ook niet hetzelfde willen bieden als Sony en Ms want dat gaan ze het zeker niet redden.

roland p

#15
Ik ben wel blij dat dit een handheld is, kan mijn vriendin lekker tv blijven kijken.

Mijn kinderen (5&8 ) willen, voor wat betreft consoles, maar een ding: Mario (Super-Mario, Mario-kart). PS4 en XBOX-one hebben ze geen interesse voor. De mini-classic vonden ze ook erg leuk (alleen de mario spellen dan, haha).
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Raymond187

Quote from: Kwabbernoot on January 12, 2017, 09:05:26
Dat betwijfel ik toch wel enigszins. Ik denk dat wanneer Nintendo hun spellen gewoon naar de PS4 en de XBone brengen, deze (Mario, Mario Kart, Super Smash Bros en Zelda) net zo goed verkopen (en misschien wel beter) als de volgende COD. Maar ja, dat doen ze niet. Ze willen zelf alles in de hand houden.

Groeten...
Ik hoor en zie kids om me heen alleen een xbox of PS hebben. Spellen als COD spelen.

Denk als de Wii betere HW had gehad en full HD spellen had, dat deze beter verkocht zou zijn.

Quote from: jurgman on January 12, 2017, 10:49:48
Ik volg Nintendo al vanaf hun 1e console en dit stigma achtervolgd hun ook al sinds de 16bit era. Ik moet hier dan ook smakelijk om lachen.
Er is maar 1 partij in Console-land die vernieuwend is. Dat is Nintendo. De rest doet alleen wat de consument verwacht.
En dat is nu precies wat je niet wil.
8)
Heb de 8 bit nog, en had de super famicom+ later de wildcard DX  :wub:
De europese super nes was echt slecht. Spellen waren traag en de kleuren waren minder mooi.

Gamecube was niet bijzonder en de nintendo 64 ook niet. Wii vond ik best leuk, maar dat 480 resolutie kon echt niet. Al had deze wel een aantal leuke spellen.

Mijn mening is dat er geen console beter is/was dan de super famicom  :worship:

Met vernieuwend bedoel ik de hardware. Dus geen 480p oid :/

Kwabbernoot

#17
Tja, als ik weer kind zou zijn en ik zou één console moeten kiezen zou ik ook niet gaan voor de Wii-U. Hoe geweldig de Nintendo spellen ook zijn. Er zijn er gewoon te weinig. De PS4 heeft dat probleem niet. Dan maar geen Nintendo spellen.

De Gamecube was absoluut wel bijzonder. Die kon zich prima meten met de PS2 en heeft met afstand de beste controller ooit (maar goed, dat is persoonlijk). De Nintendo 64 is voor mij de beste console ooit. Geweldige Nintendo spellen en daarnaast ook nog eens toppers van Rare. En het feit dat daarmee 3D voor het eerst perfect werd geïmplementeerd met een analoge stick maakt het MI één van de belangrijke consoles ooit.

En hoeveel plezier ik ook heb gehad met de SNES, in hindsight was het niet meer dan een verbeterde NES. Nou ja, vooruit. De shoulder buttons verschenen daar voor het eerst.

Groeten...

O, en de Wii is na de PS en PS2 de best verkochte console ooit. Of bedoel je de Wii-U? Die heeft wel degelijk Full HD.

Snutchz

Quote from: Raymond187 on January 12, 2017, 14:40:32
Wii vond ik best leuk, maar dat 480 resolutie kon echt niet.
SMG (en sequel) zijn anders ondanks de lage reso, qua visuals 'n lust voor het oog. Nooit aan gestoord. Dat eeuwige gezanik over specs en graphics.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

road rebel

#19
Quote from: Raymond187 on January 12, 2017, 14:40:32
Gamecube wasvond ik niet bijzonder en de nintendo 64 ook niet. Wii vond ik best leuk, maar dat 480 resolutie kon echt niet. Al had deze wel een aantal leuke spellen.

Mijn mening is dat er geen console beter is/was dan de super famicom  :worship:

Met vernieuwend bedoel ik de hardware. Dus geen 480p oid :/

Meer mening dan feit ;-) Ik ben altijd een SEGA-fan geweest en had liever de megadrive (en later de megaCD).
Desalniettemin veel plezier gehad bij vrienden op super famicom en snes (met US adapter voor final fight Super Street Fighter II turbo etc.).
Nintendo 64 was performanter dan de playstation en Sega Saturn maar minder realistisch door het gebruik van cartridges. De volwassenere spellen waren te vinden op de concurrentie en de kinder graphics bleven grotendeels bij Nintendo.
Resultaat is wel dat ondanks de uitgebreidere spelkeuze op playstation, en de voorkeur van de grote ontwikkelbureaus voor Sony's platform, dat je ook veel plezier had op Nintendo dankzij al die kwalitatieve spellen.
Denk aan RARE (goldeneye!!, perfect dark!!!, Banjo & Kazooie), tel daarbij die talrijke fenomenale Nintendo spellen (Mario 64, Donkey Kong en -uiteraard- ocarina of time!!) en je had voor elk wat wils, behalve misschien auto-sim (F1 daar gelaten).

Vanuit absolute cijfers was de Nintendo 64 achter op de Playstation, maar een mislukking kon je het absoluut niet noemen. Niet vergeleken met een Sega Dreamcast tenminste (wat een zeer performante machine met ingebouwde modem en verigens ook stuk voor stuk zalige arcade spellen).

De Wii is een super leuke en innoverende machine maar hiermee heeft Nintendo zich te hard in een hoek laten duwen van de kids & occasionele gaming.

Het probleem van de Wii U was misschien niet zozeer de hardware, maar het ontbreken van -kleinere/creatieve?- devs. Middelmatige dev-bureaus zijn overgekocht of opgedoekt. En in jouw eentje is het -denk ik- interessanter om smartphonegames te ontwerpen. Dan kom je nogal snel in een situatie zoals de Dreamcast waarbij je eigen producties gaat aanbieden.

mradem

Vanochtend nog even de presentatie bekeken. Blijven toch rare mensen die Japanners ;D.
Maar ik had nog niet echt het wow gevoel. Eigenlijk alleen bij de trailer van Zelda.

Kwabbernoot

Staan ze daar weer te zwaaien met die controllers. Zit daar nu echt nog iemand op te wachten? Maar goed.
Mario zag er veelbelovend uit net als Zelda. En een nieuwe Xenoblade op komst, dat is altijd goed. Nee, ik ben niet van mening veranderd dat deze console weer geen succes gaat worden maar ik ga hem absoluut wel weer kopen. En wel die foute rood blauwe.  8)

Groeten...

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Spijkie

Nintendo word de Nokia onder de spelcomputers is mijn mening. Het is uiteindelijk de consument die beslist. Geen succes dit.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Erik

Nintendo blijft in mijn ogen toch een kiddie computer leuk voor kinderen van 4 tot 12 en enkele ouderen die zich 4 voelen :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill