Telenet en HDMI bereik

Started by lapino, January 9, 2017, 21:09:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lapino

Ik ben recent Netflix beginnen gebruiken via mijn PS4 (op Panasonic plasma) en merkte dat het beeld nogal flets leek in vergelijking met Netflix via de tv zélf. Bleek nu dat ik in de PS4 instellingen HDMI bereik op 'volledig' had staan, maar dat dit niet op de tv zélf juist stond. Daar dus ook op 'volledig' gezet en nu zijn de kleuren perfect in orde. Diep zwart, mooie kleuren enz. Maar als ik nu digitale tv kijk via de digicorder, dan is het beeld flets en zwart is grijs. Als ik op de televisie dat hdmi bereik terug op 'normaal' zet, dan is dat terug ok. Ook op automatisch blijft het flets. Aangezien ik zowat 50% via PS4 kijk en 50% digicorder, is dat nogal vervelend.

Mijn vraag: is het mogelijk om de Telenet digicorder te forceren om ook het volledig HDMI rgb bereik te gebruiken? Zoniet, als ik de PS4 dan op 'normaal' zet qua beeld en de tv ook, mis ik dan beeldkwaliteit?

HJ

#1
Ik weet het niet helemaal zeker maar je moet je tv en ps4 op "beperkt" zetten. 16-235 zo uit mn hoofd, 0-256 word bij computers gebruikt. Normale films zitten ook in dat bereik als het goed is.

Je kan het testen met een test dvd of een THX optimize (op Terminator2 bv) dan weet je het zeker.

home@the movies

Quote from: hans. on January 10, 2017, 07:59:24
Ik weet het niet helemaal zeker maar je moet je tv en ps4 op "beperkt" zetten. 16-235 zo uit mn hoofd, 0-256 word bij computers gebruikt. Normale films zitten ook in dat bereik als het goed is.

Je kan het testen met een test dvd of een THX optimize (op Terminator2 bv) dan weet je het zeker.

Inderdaad beiden op beperkt zetten NIET op volledig vanwege bovenstaande uitleg, tv op beperkt Play station op beperkt. (beperkt=Video level, volledig=PC level)