Cambridge dacmagic 100 vs Ifi nano idsd

Started by donnysabel23, January 9, 2017, 20:17:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donnysabel23

Ik ben een 'grasshopper' in de audio wereld en wil graag om die reden de mening van anderen om te kijken wat het meest bij mij past.  Nu weet ik dat mijn oren niet jullie oren zijn en andersom, ik weet daarom dus ook dat ik moet vertrouwen op mijn eigen smaak . Maar toch is er een vraag als het gaat over deze twee Dac's.  Ik heb in een vorig topic problemen gehad met het juist laten functioneren van een  Cambridge dacmagic 100 via mijn Windows laptop. Dat probleem is gelukkig verholpen.  Na dat ik alles werkend had gekregen door gebruik te maken van mijn Smartphone en een otg kabel besloot ik maar eens de ene met de andere Dac te gaan testen.  Ik heb hier redelijk we over gelezen en had toch altijd stiekem het gevoel het niet zou kunnen  dat een 'simpel'  en klein apparaat je hele installatie op positieve wijze een boost geven kan.  Dit viel me eerlijk gezegd ook best mee  met de Ifi nano idsd en dat is als ik al überhaupt verschil hoorde.  Nu heb ik gisteren dus ter vergelijking de Cambridge dacmagic 100 aangesloten en ga dus op mijn plek zitten en kan het verschil bijna niet geloven . Ik kon/kan  het dus zodanig niet geloven dat ik wel 20 keer heb geschakeld tussen de twee.  Even ter informatie, ik heb de zelfde interlinks gebruikt, hetzelfde volume en dezelfde 4 tracks. Is het zo dat de ifi nano idsd die bij jaar van uitkomen 225,- kost en de Cambridge dacmagic 100  die bij jaar van uitkomen 329,- kost zoveel minder qua geluid (in mijn mening) is.  Het is bijna ongelooflijk hoeveel meer er gebeurd in de vorm van dynamiek en ervaren van de muziek bij de Cambridge. 
Alle reacties zijn welkom

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

paaj

Hetzelfde volume op je versterker? Als het verschil zo groot is kán het zijn dat het uitgangsvolume van de DAC's verschilt en je de luidste daarvan het best vindt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

donnysabel23

#3
Quote from: paaj on January 10, 2017, 10:20:23
Hetzelfde volume op je versterker? Als het verschil zo groot is kán het zijn dat het uitgangsvolume van de DAC's verschilt en je de luidste daarvan het best vindt.
Volume hetzelfde inderdaad hetzelfde op mijn voorversterker.  Njaah het verschil bedoel ik niet zozeer in het volume maar meer het gevoel van dat er meer gebeurd en en toch met meer rust? Ik vind het erg moeilijk qua woorden uit te drukken.  Ik weet in ieder geval dat het verschil zo groot is dat ik zo goed als overtuigt ben.
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒