Dac Magic 100, afspelen van 192 khz bestanden lukt niet. Tot 96 khz wel.

Started by donnysabel23, January 8, 2017, 10:44:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donnysabel23

Ik heb via internet gekeken welke Usb poort er op mijn laptop zitten via het typenummer en het blijkt dat er 2 usb poorten op zitten versie 2.0.  Dus dat lijkt me ook niet de reden van het niet werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

Siddartha

tja, het wordt erg lastig als we niet mee kunnen kijken of zelf iets kunnen proberen. Ik zou het verder ook niet direct weten, sorry!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

donnysabel23

Quote from: Siddartha on January  8, 2017, 20:05:18
tja, het wordt erg lastig als we niet mee kunnen kijken of zelf iets kunnen proberen. Ik zou het verder ook niet direct weten, sorry!
Toch bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

Zou het aan mijn laptop kunnen liggen? Misschien dat die gewoon te outdated is.  Ik heb namelijk nog een paar andere spelers gedownload onder andere de vlc en de Foobar2000 zoals mij aanbevolen werd. daarnaast ook nog jriver en Windows media player. Daarnaast ook nog de juiste plugins en driver's maar helaas. Het enige wat ik tot nu toe als beste resultaat heb gekregen is dat het led lampje over springt (naar de juiste samplerate) als ik een ander nummer aanklik.  Daarna zie ik een seconde de grafische equalizer bewegen alsof er muziek aan het spelen is en stopt binnen een seconde. Zonder geluid overigens. Aan het aansluiten  kan het niet liggen lijkt me omdat waneer ik terug schakel naar de 1.0 USB driver krijg ik gewoon geluid van mijn bestanden natuurlijk tot 96khz.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

Het probleem is opgelost. Ik heb het volgende gevonden.  Ik twijfelde dus al in mijn vorige post dat het misschien aan mijn laptop zou kunnen liggen en dit was indd toch het geval zoals meerdere van jullie ook dachten.  Hoe ik hier achter gekomen ben is door uit te zoeken of de dacmagic 100 ook een ondersteuning voor smartphones heeft (Android).  Zoals ik al hoopte was het antwoord ja.  Gelukkig heb ik van mijn eigen Dac ( Ifi nano idsd) een usb micro otg adapter liggen  en heb dus via mijn smartphone en de speler (usb audio player pro)(Android) de telefoon en de Dac aan elkaar gekoppeld.  Daarna een bestand afgespeeld die ik ook op de laptop had staan van  192000 hz  en voila... Het werkt.  Hopelijk kan dit topic in de toekomst een ander helpen. Allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp en informatie.  Hopelijk kan ik in de toekomst ook een ander helpen.  👍✌️😉


Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

Even een update:  situatie leek opgelost maar was dus niet zo . 4 ,5 uur zijn we bezig geweest vandaag om te kijken wat nu t probleem is  . Het blijkt (maar daar kom ik nog op terug) dat de usb 2.0 ingang van de dac gaar is . Ik wil hierbij Audio gek  nogmaals bedanken voor zijn enorme hulp deze middag . Om andere oorzaken uit te sluiten word de dac getest bij Audio gek thuis (die heeft namelijk dezelfde)  blijkt dan dat die het daar ook niet doet is het vrijwel zeker het interne usb audio gedeelte . Nogmaal Audio gek  .heel erg  bedankt.
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

audio_stabilo

Update:

Vanmiddag inderdaad zijn pc overgenomen. Foobar en drivers opnieuw geïnstalleerd. Werkte echter niet. Achter bleek dat die helemaal geen geluid geeft op de USB 2.0 stand. Ook niet de Windows testtoon. Dat maakt het natuurlijk al vreemd. Op USB 1 doet die dat wel. Het lijkt mij of aan Windows 10 te liggen of aan de dac. Ik denk het eerste. In foobar de melding dat die geen buffer kan maken. Logisch natuurlijk als die geen geluid kan geven. Erg vreemd dus.

Ik draai hier met Windows 7. Dus dan kunnen we het uitsluiten waar het aan ligt.

O ja... ik heb ook de USB 2.0 drivers opnieuw geïnstalleerd van zijn laptop.... maar nee...