BS node overleden

Started by Gerrit RSV Mille, January 7, 2017, 18:24:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit RSV Mille

Na 5 maanden gebruik is mijn BS Node al defect. Hij doet helemaal niets meer.

De afgelopen tijd had ik een brom in het Rack en met name mijn Marantz PM 11 S3 voelde zich niet lekker. Nu de BS uit het rack weg is, is de brom verdwenen.  En letop want de brom bleef ook als ik de BS uit de stroom haalde, ik denk dat hij via de tulp storing gaf.

Nou afijn blij dat de Brom weg is.

botsen

Zit er geen garantie op de Bs?

Gerrit RSV Mille

Jawel, maar het is wel gedoe. bS reageert nog niet op support request.

Sailor Jan

Quote from: Gerrit RSV Mille on January  9, 2017, 22:02:06
Jawel, maar het is wel gedoe. bS reageert nog niet op support request.

En de winkel waar je hem gekocht hebt?

Dat is de eerste plek waar je moet aankloppen.
Wees lief voor jezelf

Gerrit RSV Mille

Ik heb hem gekocht op de webshop van BlueSound.

Vandaag reactie gekregen, ik moet ergens anders zijn. PingPong is begonnen. Moet nu zijn bij Lenbrook.

Gezeur zeg, en garantie is op de websites onvindbaar. Maar een email gestuurd naar Lenbrook.

Ben in de mineur, rot ding kapot en garantie ho maar.

blue-eyes

Formeel is BlueSound de partij waar je de garantie dient te claimen. Wijs hun opo je rechten en hun verplichtingen, zie de wet!

Het kan goed zijn dat zij het hebben uitbesteed, dat is hun goed recht. Maar dat ontslaat hun niet van de verplichting van jou garantie claim! In onderling overleg, mits je akkoord gaat, kan er natuurlijk altijd afgestemd worden dat jij zelf het product naar een door hun aangewezen bedrijf verstuurd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Roeru117

Kun je niet vragen of je de speler via een NL dealer ter reparatie aan mag bieden? Dat mag op zich geen probleem zijn wanneer bluesound dit communiceert met een dealer. En een fatsoenlijke dealer zal hier dan ook niet moeilijk over doen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Ron_Z

Quote from: Gerrit RSV Mille on January 10, 2017, 10:15:22
PingPong is begonnen. Moet nu zijn bij Lenbrook.

Lenbrook = Bluesound http://www.lenbrook.com/  Ik zou eens contact gaan zoeken met importeur AND Benelux, http://www.andbenelux.com/contact/

Gerrit RSV Mille

Ik ben boos geworden, excuus gekregen. Lenbrook blijft niets doen, Bluesound neemt het nu in overweging.

Als dat niet helpt probeer ik AndBenelux. Dank voor de tip.

Gerrit RSV Mille

Inmiddels ligt mijn case nu al 3 dagen bij de verkoopleider ter beoordeling. Snappen jullie het? Ik ben lost.

inmiddels de airport express aangesloten en speelt voortreffelijk. Wel aif / cd kwaliteit in je itunes natuurlijk. Durf te wagen dat de BS node 2 het niet overtreft, maar ik kan niet vergelijken, haha.

En de Techniscs sl1200mk2 maakt nu overuren, erg fraai met een GR1042 element.

Gerrit RSV Mille

Nou inmiddels is er actie gekomen, out of the blue stuurt BS dus gewoon een compleet nieuw apparaat, inmiddels staat het te spelen.
Deze zoemt en bromt niet en klinkt ook veel beter dan de oude deed. Er was dus al langer iets mis mee.

Nou de oude stuur ik morgen terug, daarvoor is een ophaalbon meegeleverd.

Nou wat gezeur uiteindelijk toch een uitstekende service gekregen.

botsen

En hoe doet ie het ivm de airport express?

Gerrit RSV Mille

De BS is wat ingetogen, de Airport is net iets vloeiender. Maar de BS kan dan weer wel hires afspelen en de Airport niet. Eigenlijk vind ik de Airport iets lekkerder om naar te luisteren maar het kan dan weer niet als standalone apparaat werken, dus de BS wint het op punten.

De in het verleden gehoorde klacht over iel geluid bij airplay hoor ik op mijn set in het geheel niet (meer). Blijkbaar heeft Apple dat opgelost. Mooi spul van Apple.

rasman

Mijn BS Node 2 was ook overleden paar weekjes terug, deed helemaal niets meer. (en mijn oude BS Node N100 speelt maar door :))

Er brandde geen lampjes meer etc. dus een factory reset had ook weinig zin. Voeding bleek te zijn overleden, dat gebeurt toch geregeld hoorde
ik in de winkel. Ik had hem gelukkig bij Hifiketen gekocht die sowieso 2 jr. garantie geven en als je je registreert zelfs 5 jr. Hij werd in de winkel ter plekke omgeruild voor
een nieuw exemplaar.
Jij hebt hier niets aan dat begrijp ik, maar het komt geregeld voor, zo wil ik je laten weten. En ik wens je uiteraard suc6 met de verdere afhandeling!

Grt,
René
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / Bluesound / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / 

Gerrit RSV Mille

De nieuwe node speelt nog altijd probleemloos. Wordt ook lang zo warm niet als de vorige, die was dus vanaf het begin niet goed. Ik hoop dat het heel blijft.