Medium of top stekkerblok, mijn ervaring..

Started by RonK, January 7, 2017, 18:17:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Zelf heb ik al een jaar of vier een degelijk blok van HFT, maar ik ben wel benieuwd of en wat een ander blok kan brengen ::). En €650 voor een blok dat durf ik wel aan, maar daar komt in mijn geval ook nog 2.5 a 3m netsnoer bij en dan loopt het bedrag opeens wel heel erg hard op  :-\.

Quote from: PrimaLuna on February  3, 2017, 10:11:47
Ja dat klopt, de verlijmde versie. De eerste versie was dicht geschroefd.
Samen met een netsnoer van hem op blok en versterker een mooie combi, die man ontwikkeld zulke mooie dingen !
Ik ken ook niemand die zo goed weet wat zijn product doet in andermans set, hij adviseert, laat het horen en jij beslist of je er wat mee doet.
Alles ontwikkeld hij puur op gehoor, soms samen met anderen, en daar is hij dagelijks mee bezig.

Gelukkig weten steeds meer muziekliefhebbers hem te vinden. Ik snap ook heel goed alle kritiek en uitspraken over stekkers, snoeren, stekkerblokken enzo.
Maar soms zijn de verschillen zo groot, dat ik, maar ook audiovrienden verbaast zitten te luisteren en niet kunnen begrijpen dat andere die verschillen niet horen.
De techniek achter een verbetering komt bij mij op de tweede plaats, mijn oren bepalen !

En de prijs die je voor een upgrade betaald, tja.... dat is helemaal aan jezelf. Zelf heb ik sets gehoord van misschien wel €50000,= die mij niet kunnen emotioneren en sets die weinig kosten maar met zorg zijn samengesteld die je raken. Het zit hem allemaal niet in prijzen, maar soms is iets moois net wat prijziger, voor mij is het Powerblock van Wim het geld dubbel en dwars waard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Ik vind (dus volledig subjectief) €650 voor een stekkerblok waanzin. Maar als ik zie dat AudioMaat ook houtblokjes van 5cm verkoopt voor €100, wordt één en ander wel in perspectief geplaatst. Dan is zo'n stekkerblok veel waar voor je geld...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Buell

#177
Quote from: Jumping Jack on February  3, 2017, 11:24:25
Ik vind (dus volledig subjectief) €650 voor een stekkerblok waanzin. Maar als ik zie dat AudioMaat ook houtblokjes van 5cm verkoopt voor €100, wordt één en ander wel in perspectief geplaatst. Dan is zo'n stekkerblok veel waar voor je geld...

De blokjes die jij daar ziet zijn resonators van Acoustic systems, bedoeld voor roomtuning, je hebt ook varianten met diverse schaaltjes.
Ook dit heb ik geprobeerd,  hoor je heel goed, maar de prijs vind ik ook hoog. Het is overgens de prijs die alle retailers van Acoustic systems hanteren. Artikel https://www.hifi.nl/recensie/2646/Acoustic-System-resonatoren.html
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar tunings artikelen van Harmonix, pfhoe echt duur, maar het doet wel veel. Voor mij is het te prijzig.

Wat wel heel leuk en betaalbaar is zijn de blokjes Wonderwood (ook van Wim), leg dit onder je spikes of onder de voetjes van je apparatuur en luister. Wederom voor mij een bewijs dat het beïnvloeden van trillingen leuke resultaten kunnen geven, en ja het gaat misschien wat ver maar dat maakt voor mij de hobby ook leuk.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Kingpin

Quote from: i2Paq on February  3, 2017, 08:43:25
:tongue2:

Voor dat geld had ik echt wat anders gekocht  :D
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
Een Ferrari zet je ook niet op Wanli S1095 autoband :-X

Het bevreemd mij eerder dat er mensen zijn die een dure Linn kopen om mp3 af te spelen, vind ik dan weer raar.
Zo hebben we allen onze eigenaardigheden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

i2Paq

Quote from: Kingpin on February  3, 2017, 12:08:46
Het bevreemd mij eerder dat er mensen zijn die een dure Linn kopen om mp3 af te spelen, vind ik dan weer raar.
Zo hebben we allen onze eigenaardigheden.

MP3?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

i2Paq

#183
Quote from: Kingpin on February  3, 2017, 13:00:36
Hoezo verbaasd?

Niet verbaasd, maar ik wist niet dat mijn Linn enkel MP3 kon spelen.
Voel me een beetje bekocht, dan had ik beter voor veel minder een Pure apparaat kunnen kopen .

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Jumping Jack

Maar dat zegt Kingpin toch ook helemaal niet? Hij zegt enkel dat er mensen zijn die een Linn kopen om dan vervolgens alleen maar mp3 af te spelen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

i2Paq

Quote from: Jumping Jack on February  3, 2017, 14:29:52
Maar dat zegt Kingpin toch ook helemaal niet? Hij zegt enkel dat er mensen zijn die een Linn kopen om dan vervolgens alleen maar mp3 af te spelen...

Neem het met een korreltje zout  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

Quote from: PrimaLuna on February  3, 2017, 11:55:40
De blokjes die jij daar ziet zijn resonators van Acoustic systems, bedoeld voor roomtuning, je hebt ook varianten met diverse schaaltjes.

Já, niet gewoon zomaar hout Nick :D

blue-eyes

Quote from: Kingpin on February  3, 2017, 12:08:46
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
Een Ferrari zet je ook niet op Wanli S1095 autoband :-X

Het bevreemd mij eerder dat er mensen zijn die een dure Linn kopen om mp3 af te spelen, vind ik dan weer raar.
Zo hebben we allen onze eigenaardigheden.


Goede opmerking. Als er iemand nu overtuigd is om zijn Linn Acurate DS 1 weg te doen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: i2Paq on February  3, 2017, 14:26:59
Niet verbaasd, maar ik wist niet dat mijn Linn enkel MP3 kon spelen.
Dat wist ik ook niet, dus wav of flac kan die niet afspelen wat is dat voor vreemde zaak ?

roeleken

#189
Goddegot wat een flauwe sjeever hier af en toe  :tounge: ging net de goede kant op...

Maar moek zeggen dat ik ook het idee heb met twee verschillende dikke netsnoeren die ik heb dat er verschil te horen is. Met name bij de phono voorversterker, maar een ab vergelijking is vrijwel onmogelijk. Er zit toch eventjes tijd tussen wisselen van netsnoer.
OK, natuurlijk koppel je een dik afgeschermd netsnoer hier gekocht op de markt van htforum voor een euro of 40 aan je hifi apparatuur.  En het verschil met een simpel netsnoertje hoor je dus echt wel, mits fatsoenlijke set.

Vorig jaar een Supra stekkerblok gekocht, vervanging van een niet hifi maar wel goed 'computer netsnoerverdeelblok',  vraag me af of ik dat verschil ooit gehoord heb....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

vik

Bedankt voor de aanvulling. Ik ben bekend met het type ervoor. Een heel mooi blok  ;)



Quote from: PrimaLuna on February  3, 2017, 10:11:47
Ja dat klopt, de verlijmde versie. De eerste versie was dicht geschroefd.
Samen met een netsnoer van hem op blok en versterker een mooie combi, die man ontwikkeld zulke mooie dingen !
Ik ken ook niemand die zo goed weet wat zijn product doet in andermans set, hij adviseert, laat het horen en jij beslist of je er wat mee doet.
Alles ontwikkeld hij puur op gehoor, soms samen met anderen, en daar is hij dagelijks mee bezig.

Gelukkig weten steeds meer muziekliefhebbers hem te vinden. Ik snap ook heel goed alle kritiek en uitspraken over stekkers, snoeren, stekkerblokken enzo.
Maar soms zijn de verschillen zo groot, dat ik, maar ook audiovrienden verbaast zitten te luisteren en niet kunnen begrijpen dat andere die verschillen niet horen.
De techniek achter een verbetering komt bij mij op de tweede plaats, mijn oren bepalen !

En de prijs die je voor een upgrade betaald, tja.... dat is helemaal aan jezelf. Zelf heb ik sets gehoord van misschien wel €50000,= die mij niet kunnen emotioneren en sets die weinig kosten maar met zorg zijn samengesteld die je raken. Het zit hem allemaal niet in prijzen, maar soms is iets moois net wat prijziger, voor mij is het Powerblock van Wim het geld dubbel en dwars waard.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt