Compatibiliteits vraagje

Started by geoffreyvanvugt, January 2, 2017, 18:57:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

geoffreyvanvugt

Vraagje.. Ik heb deze https://www.asus.com/nl/Motherboards/B75MPLUS/ moederbord.
Ik heb nu een MSI GTX GeForce 760 2GB GPU opzitten. Werkt prima. Maar ik wil een stapje (budged) hoger.
Nu twijfel ik tussen deze; https://www.bol.com/nl/p/gigabyte-ge...ionType=browse
of deze; https://www.bol.com/nl/p/sapphire-11...ionType=browse

Volgens diverse benchmark filmpjes komt de RX 470 veel beter uit de bus maar mijn vraag is.. is dit compatible met mijn moederbord omdat dit Radeon is.
Ik weet bijvoorbeeld dat mijn moederbord geen AMD processor chips ondersteund. Maar gaat dat ook op voor de GPU?

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

geoffreyvanvugt

Bedankt. Dus dit kan gewoon.. ;D

geoffreyvanvugt

#3
Maar dan het volgende vraagje. Ik heb dus altijd Nvidea gebruikt en met drivers en dergelijken nooit problemen gehad.
Gaat dit ook op voor Radeon/AMD? Kan ik problemen tegen komen? Of valt dit mee.
De kaarten schelen wel degelijk in FPS.


J.A.F._Doorhof

Bij videokaarten moet je goed kijken waarvoor je het wilt gebruiken.
CUDA vs OPENGL bv.
Voor veel toepassingen is Nvidea volgens mij nog steeds de beste keuze.
De nieuwe AMD kaarten zijn ook erg interessant qua prijs prestatie.

Ik ben zelf gewoon voor een GTX1080 gegaan van Asus, we doen veel bewerkingen die zwaar op de GPU rusten dus wilde daar niet op besparen.
GTX1070 zal in 90% van de gevallen meer dan genoeg zijn.

Persoonlijke voorkeur voor PCs is wel Nvidea.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik ben zelf sinds paar maanden noodgedwongen van AMD en NVidia en tot nu toe werkt het eigenlijk net zo goed zonder problemen.
Wat ik fijn vind is dat je drivers kan laten updaten terwijl computer gewoon doorwerkt maw je merkt er niks van hoogstens even 1 sec een zwart scherm.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 13, 2017, 12:10:57
Bij videokaarten moet je goed kijken waarvoor je het wilt gebruiken.
CUDA vs OPENGL bv.
Voor veel toepassingen is Nvidea volgens mij nog steeds de beste keuze.
De nieuwe AMD kaarten zijn ook erg interessant qua prijs prestatie.

Ik ben zelf gewoon voor een GTX1080 gegaan van Asus, we doen veel bewerkingen die zwaar op de GPU rusten dus wilde daar niet op besparen.
GTX1070 zal in 90% van de gevallen meer dan genoeg zijn.

Persoonlijke voorkeur voor PCs is wel Nvidea.
Ik denk dat je Cuda vs OpenCL bedoeld ;)

Dat kan inderdaad voor Pro gebruik een invloed zijn, voor gaming maakt het echter maar vrij weinig uit en zijn de verschillen tussen gelijk gepositioneerde kaarten vaak maar enkele procenten. Over het algemeen gezien doet op dit moment de Nvidia Architectuur het iets beter in DX11 games (de meeste games die nu uit zijn), en de AMD architectuur het iets beter in DX12 games (wat de nieuwe standaard gaat worden de komende jaren) Iets dat bijv. dan wel van invloed kan zijn is je scherm, heb je een Freesync compatible scherm zit je aan AMD vast om dit te kunnen gebruiken, Heb je een Gsync scherm zit je weer aan Nvidia vast om dat te kunnen gebruiken. Voor HT gebruik zijn de verschillen ook minimaal, als is Nvidia volgens mij iets zuiniger in de laatste generatie.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

geoffreyvanvugt

Thnx voor antwoorden. Ik ben uiteindelijk voor de MSI GTX 1060 gegaan en nog geen moment spijt gehad... 8)

dennism

Quote from: geoffreyvanvugt on January 15, 2017, 03:21:47
Thnx voor antwoorden. Ik ben uiteindelijk voor de MSI GTX 1060 gegaan en nog geen moment spijt gehad... 8)

De GTX 1060 is inderdaad een erg mooi midrange kaartje, ga je nog veel plezier van hebben verwacht ik zo.