Denon avc a 11 xv

Started by Schollaw, December 30, 2016, 09:31:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Schollaw

Ik gebruik sinds geruime tijd mijn denon avca11xv als eindversterking op mijn marantz om zo tot atmos te komen. Nu heb ik gemerkt dat ik duidelijk heel wat minder hoor, mogelijks vermogensverlies?, via de kanalen die ik via de denon stuur.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

buckler

Misschien een raar en een wat anders antwoord dan je verwacht had maar is je volume regeling van je Denon niet naar zijn laagste stand terug gegaan?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

Een andere rare...staat ie wel in stereo direct en niet dat er nu dubbele processing op de atmos kanalen gebeurd (je atmosversterker en je denon).

Op een eindversterker kun je wel kiezen (bij mij althans) hoe sterk het ingangssignaals is wat je wil voeden.
Dat heb je op je analoge ingang van je denon niet natuurlijk.

Ik heb in een gelijke setup gedraaid voor atmos met arcam en dat ging wel goed. Heb echter maar een echte eindbak erbij gezet voor de atmoskanalen.
Vermogenverlies had ik niet direct maar volume moest wel redelijk open meen ik me te herinneren.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Schollaw

geen rare vragen :) ik bekijk het en geef zodra ik kan mijn bevindingen weer.

alvast een prettig eindejaar
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Schollaw

#4
Nog wat gezocht en gekeken. De levels  van de denon op max gezet en zo kom ik op ongeveer dezelfde geluidssterkte. Ik had dit eerder gedaan maar zonder resultaat.
Dus levels max gezet en dan de audyssey nog eens volledig doorlopen. Nu klinkt het heel harmonieus. Tevreden man dus.

Daarnaast zij het ook beide twee verschillende type versterkers (A - D) waardoor het ook allemaal verschilt.

Ik vraag me natuurlijk nu af hoe een echte eindversterker erop zou klinken. Zou dat een goed meerwaarde zijn?

grtn

Wouter
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300