Yippie

Author Topic: Alien: Covenant (2017)......  (Read 2576 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robiwan

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
Re: Alien: Covenant (2017)......
« Reply #25 on: May 20, 2017, 20:35:52 »
De eerste ca. 15 minuten kwam de film beetje traag op gang maar daarna volop spanning.

Tip van de dag:
Alle noodsignalen uit de ruimte compleet negeren anders zijn we de sjaak :D
Stereo: Naim SuperNait | Naim CD5si | Naim NAT05 | Naim Stageline N | Naim I Supply | Naim Allae | Naim Fraimlite | Sonos Connect | AT LP5 + AT VM 540 ML

Surround: Pioneer | Panasonic | Samsung | Mission | Argon

Offline Maikel_audionerd

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Assumption is the mother of all failures
« Reply #26 on: May 20, 2017, 20:38:18 »
De eerste ca. 15 minuten kwam de film beetje traag op gang maar daarna volop spanning.

Tip van de dag:
Alle noodsignalen uit de ruimte compleet negeren anders zijn we de sjaak :D
Show content
was toch meer een fragment? Geen noodsignaal m.i.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geÔntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+11)
  • I also love the HTforum
« Reply #27 on: May 20, 2017, 23:37:18 »
Ik vind die langdurige rustige intros juist fantastisch. Qua verhaal maar ze brengen de toeschouwer ook op hun gemak en dan ?.........

Offline henrykb

• senior member
  • I love the HTforum
    • profiel
« Reply #28 on: May 21, 2017, 03:54:35 »
Ieder zijn mening, ik heb  hem gezien en vond hem behoorlijk tegenvallen.
En ben een geweldig fan van de alien films ( 1 en 2 vooral)
En wist niet dat het mogelijk was, maar een scherm kan ook te groot zijn.
Zo'n IMAX is mooi (vond het qua kwaliteit ook trouwens wel tegenvallen, behoorlijk wat
frame gedoe), maar het scherm is echt wel te groot (pathe arnhem)
We zaten op rij 6, dus ook niet idioot dichtbij, maar je bent alle kanten aan het kijken, en je
hebt eigenlijk nooit een mooi totaal beeld.
Kan misschien ook zijn dat denk ik zelfde scherm ook voor 3d imax wordt gebruikt, en daar 2d ook
best wel onder te lijden heeft.

Offline N1v3K

• senior member
  • HT newbee
« Reply #29 on: June 3, 2017, 11:09:24 »
Ben gisteren met vrienden erheen geweest in VUE Eindhoven.
Het was in zaal 1 en die zaal was niet best. Ben echt fan van VUE, maar was nog nooit in deze zaal geweest. Ik durf te zeggen dat de beleving bij mij thuis beter is. In ieder geval qua geluid. Dat was beetje jammer.

Maar goed. Over de film zelf waren de meningen verdeeld. Hoewel ik me niet helemaal kon vinden in de uitwerking van het verhaal
Show content
(evil droid taking over)
, vond ik hem persoonlijk prima.
Wij hadden een pauze in de film en het eerste deel (ca. 45 minuten) was, zoals door anderen hier ook gezegd, best wel traag. Toen de onderbreking kwam, keken we elkaar wat vertwijfeld aan. In het tweede deel ging het vervolgens helemaal los. Misschien wel een beetje te veel van het goede. Ik kreeg op een gegeven moment het gevoel dat ze er een beetje te veel in wilden stoppen. Een overvloed van actie en uitleg.

Show content
De "alien births" waren behoorlijk "violent", met name de eerste.. De surround geluiden die de baby aliens maakten waren heerlijk creepy. Daar ben ik wel benieuwd naar hoe het thuis gaat klinken  ;D
Maar de mate van stupiditeit was merkwaardig. Gewoon hup, meteen zonder helm een vreemde planeet op stappen.
 Laten we gewoon de merkwaardige droid volgen en het vooral niet vreemd vinden dat we hem achterna lopen over een veld van lijken. Ja joh, kijk gewoon in dat ei! Dat soort dingen :blink:

Al met al vond ik het wel tof om te zien om de verhaallijnen van Prometheus en Alien dichter bij elkaar kwamen en dat er uit beide reeksen gelijkenissen terug te vinden waren. Het niveau van de eerste twee films zal natuurlijk nooit meer gehaald worden. Daar moet je hem ook niet mee vergelijken. Maar als een sequel op Prometheus vond ik hem toch wel geslaagd. 8)

Anthem MRX710 / Revel Performa3 F206/C205/S206 / Rythmik E15HP (2x) / DSPeaker Anti-mode 8033 SII / Sony HW45es / Lumene Coliseum Premium 240C / Synology DS713+ / Mede8er Med600X3D / Nvidia Shield TV / Sonos Connect

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
« Reply #30 on: June 3, 2017, 15:02:47 »
Show content
(evil droid taking over)
Als je Prometheus nog een keer kijkt zie je dat die android daar al bezig was om te experimenteren of anders gezegd met het creeren van nieuwe "mogelijkheden" door een teammember te besmetten. Waar het volgens mij op neer komt en Covenant met de beginscene wat meer de nadruk op legt is dat de android ook op zoek is naar een nieuwe (liefst perfecte levensvorm) die hij heeft gecreerd en hem zal overleven net als dat hij zijn schepper heeft overleefd.

Daarnaast vond ik het inderdaad qua verhaal een beetje uit balans in die zin dat er heel snel over het ras van de engineers heen is gevlogen. Hun motivatie voor het maken van biologische wapens is nog niet helemaal duidelijk geworden, was het ter verdediging (tegen wellicht Predators) of ook experimenteel of offensief?
Wel is nu duidelijk dat de Alien ships die in Alien (1) al gevonden werden dus inderdaad bommenwerpers zijn met biologische wapens en dat de bevolking blij was dat ze na al die jaren niets gehoord te hebben terug waren gekomen, helaas voor hun werden ze meteen door de Android vernietigd. Op zich wel een sterke scene maar kort en zoals ik al aangaf incompleet, je wilt meer weten. Jammer maar goed.

Online reza

• Jezus loves you!
  • Trade Count: (+4)
  • First i was blind, but now i see
« Reply #31 on: June 3, 2017, 15:45:10 »
Dan heb je mazzel Kjelt, er komt vast en zeker nog een deel met nog meer info  :popcorn:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline N1v3K

• senior member
  • HT newbee
« Reply #32 on: June 3, 2017, 16:52:29 »
Show content
Als je Prometheus nog een keer kijkt zie je dat die android daar al bezig was om te experimenteren of anders gezegd met het creeren van nieuwe "mogelijkheden" door een teammember te besmetten. Waar het volgens mij op neer komt en Covenant met de beginscene wat meer de nadruk op legt is dat de android ook op zoek is naar een nieuwe (liefst perfecte levensvorm) die hij heeft gecreerd en hem zal overleven net als dat hij zijn schepper heeft overleefd.
Show content
Ow, maar daar was ik me wel bewust van hoor. Dood en geboorte. Vernietiging en creatie. Het zijn de grote thema's. In Covenant nog meer dan in Prometheus. Waar ik op duidde, was het feit dat David sterke emoties kende. Verdriet, maar ook dank en liefde. Zo stelde hij nog dat Shaw hem tijdens de reis heeft gerepareerd en daarmee voor de eerste keer liefde had ervaren van een ander. Uit dank en waardering heeft hij zelfs een graf voor haar opgericht. Anderzijds heeft hij haar als proefkonijn gebruikt en een heel ras uitgeroeid. Dat bedoelde ik met "evil droid". Ik vond het vreemd dat David niet op zijn minst benieuwd was naar de achtergrond van de engineers.. En jammer dat dat onderdeel van het verhaal te weinig belicht werd. De waarom-vraag was immers de reden dat Shaw de engineers ging opzoeken. 

Wat ik overigens niet goed kon plaatsen was de "omweg" van David's werkwijze. Ei-Facehugger-Xenomorph leek redelijk omslachtig t.o.v. de sporen in de bossen. Die waren m.i. veel efficiŽnter. Het is mij niet geheel duidelijk hoe die sporen daar terecht kwamen. Was dat ook een creatie van David, of waren het restanten van de losgelaten black goo die waren afgedwarreld en zich in de bossen als sporen en schimmels hadden genesteld?

Anthem MRX710 / Revel Performa3 F206/C205/S206 / Rythmik E15HP (2x) / DSPeaker Anti-mode 8033 SII / Sony HW45es / Lumene Coliseum Premium 240C / Synology DS713+ / Mede8er Med600X3D / Nvidia Shield TV / Sonos Connect

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
« Reply #33 on: June 3, 2017, 17:22:22 »
Show content
Wat ik overigens niet goed kon plaatsen was de "omweg" van David's werkwijze. Ei-Facehugger-Xenomorph leek redelijk omslachtig t.o.v. de sporen in de bossen. Die waren m.i. veel efficiŽnter. Het is mij niet geheel duidelijk hoe die sporen daar terecht kwamen. Was dat ook een creatie van David, of waren het restanten van de losgelaten black goo die waren afgedwarreld en zich in de bossen als sporen en schimmels hadden genesteld?

Ja blijft gissen natuurlijk maar zoals ik het zie geeft de "black goo" bij ieder type wezen een ander resultaat, bij mensen anders dan bij de engineers en weer anders bij bv honden zoals we gezien hebben.
David heeft een complete planeet geinfecteerd met black goo dus niet alleen het ras van de engineers maar ook alle (huis)dieren op de planeet , daarom was het ook zo stil, geen levend wezen meer over.
Maar en dat is de gok wat doet het met bv planten? Wellicht was er een plant op die planeet die indien blootgesteld aan de black goo die sporen heeft gecreeerd. Daarnaast heeft David flink wat experimenten gedaan met het spul om het te perfectioneren. Het zou ook een resultaat kunnen zijn geweest van een van zijn eerdere experimenten.

Wat wel opviel was dat vanaf de besmetting tot de alien uit het lichaam van de host barst wel tig keer sneller leek te gaan als bij eerdere Alien films. Bv Alien (1) daar wordt de besmette patient zelfs weer beter en gaat zelfs weer eten, dus zeker een andere snellere metamorfose.
« Last Edit: June 3, 2017, 17:24:20 by Kjelt »

Offline N1v3K

• senior member
  • HT newbee
« Reply #34 on: June 3, 2017, 17:49:26 »
Show content
Ja blijft gissen natuurlijk maar zoals ik het zie geeft de "black goo" bij ieder type wezen een ander resultaat, bij mensen anders dan bij de engineers en weer anders bij bv honden zoals we gezien hebben.
David heeft een complete planeet geinfecteerd met black goo dus niet alleen het ras van de engineers maar ook alle (huis)dieren op de planeet , daarom was het ook zo stil, geen levend wezen meer over.
Nou je het zegt! Thx  :thumbs-up:

Show content
Wat wel opviel was dat vanaf de besmetting tot de alien uit het lichaam van de host barst wel tig keer sneller leek te gaan als bij eerdere Alien films. Bv Alien (1) daar wordt de besmette patient zelfs weer beter en gaat zelfs weer eten, dus zeker een andere snellere metamorfose.

Dat bedoelde ik o.a.
Show content
met efficiŽnter  ;)

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
« Reply #35 on: June 3, 2017, 19:32:14 »
Dan heb je mazzel Kjelt, er komt vast en zeker nog een deel met nog meer info  :popcorn:
Ik kan niet wachten , ik vrees alleen voor Ridley Scott die dit jaar 80  :o wordt.

Online reza

• Jezus loves you!
« Reply #36 on: June 3, 2017, 21:29:58 »
Dat is wel een dingetje ja. James Cameron is nog niet zo oud toch :clapping:

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
« Reply #37 on: June 4, 2017, 01:14:45 »
Haha maar Cameron gaf geen antwoorden alleen maar flink aktie.
Bovendien is hij tot 2025 bezig met Avatar 2,3,4,5 volgens Imdb  :wacko:

Online reza

• Jezus loves you!
« Reply #38 on: June 4, 2017, 09:26:40 »
Haha haha, geduld is een schone zaak....
✌️

Offline Binky007

• New member
  • *
  • Newbee on the HTforum
« Reply #39 on: June 9, 2017, 16:52:49 »
Maar wat denken jullie. Wachten om thuis op de bank te kijken of is het wel een bioscoop bezoekje waard?  ;D
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV7005 CineMike, Marantz UD7007 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 4 and Taga Platinum-18.

Offline Maikel_audionerd

• HT forum legend group
  • Assumption is the mother of all failures
« Reply #40 on: June 11, 2017, 04:39:07 »
Maar wat denken jullie. Wachten om thuis op de bank te kijken of is het wel een bioscoop bezoekje waard?  ;D
Als je enigszins een fan bent,... gewoon gaan. Kijk m wel in een beetje een mooie zaal (imax ofzo)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geÔntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Offline Erik

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #41 on: June 19, 2017, 01:51:11 »
Ok ik had iets met veel actie verwacht a la deel 1 en deel 2. Wat een tegenvaller eerste 2 uur niets en dan komt er nog even wat.
Lijkt in de verste verte niet op Alien op Aliens en haalt wat mij betreft met het overdreven ingewikkelde gedoe om maar interessant over te komen de eerste twee Aliens naar beneden. Ik zou niet meer dan een vijf geven.
Beter had ik de film niet gekeken dan hadden ze de andere films niet verpest.

Dat het 2,5 uur moest duren ... had ook wel in 1.5 uur gekund was de vaart er misschien ingekomen

Enige pluspuntje was de hoofdrolspeeltster.
« Last Edit: June 19, 2017, 03:31:07 by Erik »
ďYou have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.Ē
- Winston Churchill

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
« Reply #42 on: June 19, 2017, 08:40:54 »
Wat een tegenvaller eerste 2 uur niets
Heb je wel de juiste film gezien  :blink: eerste half uur ala maar zodra ze op de planeet landen all hell breaks loose zou ik het omschrijven  :D

Offline doorofnight

• Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #43 on: June 19, 2017, 09:00:21 »
Hier een liefhebber van Alien films: prima film. Wel Prometheus eerst kijken, anders mis je wat dingetjes.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 2X JL Audio E112 subwoofers, SQBT+ raspberry en hifiberry op BOTW (en veel akoestische aanpassingen)

Offline luuk123456

• senior member
  • Trade Count: (+1)
  • "You know what a Hasa is, Frank?".
« Reply #44 on: June 19, 2017, 09:06:26 »
Hier een liefhebber van Alien films: prima film. Wel Prometheus eerst kijken, anders mis je wat dingetjes.
Dank voor die tip! Zal ik t.z.t. doen.  Is ook geen straf trouwens. ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Offline Erik

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #45 on: June 19, 2017, 15:27:08 »
Heb je wel de juiste film gezien  :blink: eerste half uur ala maar zodra ze op de planeet landen all hell breaks loose zou ik het omschrijven  :D
die nep aliens in de eerste helft tel ik niet mee vergelijk de actie met een deel 1 en 2 en ik zie een wereld van verschil en dan de clou  :nopompom:

Show content
ze hebben zelf de aliens gecreŽerd ja hoor, daar knap ik qua verhaal helemaal op af.
ďYou have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.Ē
- Winston Churchill

Online reza

• Jezus loves you!
« Reply #46 on: June 19, 2017, 15:49:54 »
 Wat dacht je dan? Dat ze van Mars kwamen :clapping:

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
« Reply #47 on: June 19, 2017, 16:08:12 »
die nep aliens in de eerste helft tel ik niet mee vergelijk de actie met een deel 1 en 2 en ik zie een wereld van verschil en dan de clou  :nopompom:
Deel twee (aliens) is door een aktiefilm regisseur gemaakt, James Cameron (Terminator(s) en Avatar).
Aliens was meer schieten en aktie dan praten. Ridley Scott heeft meestal meer verhaal in zijn films dat is inderdaad een significant verschil en kwestie van smaak.