Yippie

Author Topic: Zappiti (Mini,One,Duo) 4K HDR/DV DolbyAtmos/DTS-X MediaPlayer  (Read 21485 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline CBdicX

• member
  • Trade Count: (0)
  • CBdicX
Re: Zappiti (Mini,One,Duo) 4K HDR/DV DolbyAtmos/DTS-X MediaPlayer
« Reply #550 on: August 12, 2017, 18:19:13 »
Dat van die streepjes bij pixeldiepte heb ik ook, Denon zekers?

Auto of 10 bit maakt niet uit voor de colorbanding en is alleen bij grote egale vlakken te zien, bijvoorbeeld lucht. zie maar paar pagina's terug bij de shots van planet earth 2.

Hier ook aanwezig, maar die is wel zonder hickups en colorbanding te kijken met 4:4:4 of 4:2:0, deze zijn 25 Hz en geven om de een of andere manier geen hickups.

Bij mij Marantz (SR7011), maar het is D&M dus het zelfde.
Waarom laat de receiver dan die streepjes zien en niet altijd 10 Bit terwijl dit vast word uitgestuurd door de Z ?
Ook bij 1080P krijg ik nooit 10 Bit te zien, altijd de streepjes.

EDIT:
ik heb het nu toch ook op DC AUTO aan de praat, dus zonder beeld uitval, dit zat in de 7011, deze stond op IP scaler UIT, met IP scaler AAN kan ik wel DC AUTO gebruiken.
Het blijven lastige dingen dit, met 3 apparaten die alle 3 wat met het beeld doen, en dan de juiste combi vinden  :crazy:
(veranderd niets in de streepjes of wel BIT vermelding !)
« Last Edit: August 13, 2017, 08:23:30 by CBdicX »

Offline home@the movies

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+7)
    • home@the movies
« Reply #551 on: August 12, 2017, 23:25:01 »
Bij 1080P krijg ik nooit 10 Bit te zien, altijd de streepjes, terwijl Blu Ray (1080P) in basis 10 Bit is.........

Los van de streepjes, Blu Ray is geen 10 maar 8 bit, uhd is 10 bit.  ;)

Offline kanariepiet

• senior member
  • Trade Count: (+5)
  • Ik zeg maar zo, want dierentuin is te lang
« Reply #552 on: August 13, 2017, 08:12:16 »
Zoals Werner zegt; blu-ray is altijd 8 bit, de deep color instelling in de Zappiti schakelt voor zover ik weet ook pixel magic in. Dus vandaar dat we waarschijnlijk de streepjes zien.

Met de ip scaler functie aan in je receiver laat je al je beeld in welke resolutie of framerate dan ook naar een vaste waarde omzetten door je receiver en zo doorsturen naar de tv.

Dus als je bijvoorbeeld een 1080p 29,97 Hz film afspeelt waar dan als het goed is de Zappiti 4K 29,97 van maakt en je de receiver op 4K 24 Hz hebt staan dit dan veranderd wordt naar 24 Hz, lijkt me niet de gewilde oplossing :blink:

Samsung 49KS7000 | KPN Arris HD decoder | Denon X3300w | Zappiti 4K HDR mini | Wetek Play2 | Kef E305 (5.0) | SVS SB12NSD DSP + SVS Soundpath | Logitech Harmony Ultimate

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #553 on: August 13, 2017, 08:22:13 »
Bedankt voor de correctie, geen 10 maar 8 Bit voor BD  :blush:

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #554 on: August 13, 2017, 09:49:20 »
Zoals Werner zegt; blu-ray is altijd 8 bit, de deep color instelling in de Zappiti schakelt voor zover ik weet ook pixel magic in. Dus vandaar dat we waarschijnlijk de streepjes zien.

Met de ip scaler functie aan in je receiver laat je al je beeld in welke resolutie of framerate dan ook naar een vaste waarde omzetten door je receiver en zo doorsturen naar de tv.

Dus als je bijvoorbeeld een 1080p 29,97 Hz film afspeelt waar dan als het goed is de Zappiti 4K 29,97 van maakt en je de receiver op 4K 24 Hz hebt staan dit dan veranderd wordt naar 24 Hz, lijkt me niet de gewilde oplossing :blink:
Ik heb twee 4K HDR files, een word afgespeeld met 10 Bit info, de ander zonder, dit zal dus niet met PM te maken hebben, wel of geen streepjes.
Maar goed, ik laat dit zo want daar zullen wij wel niet uitkomen, het werkt en daar gaat het om.
In de stand DC AUTO stuurt de Z het op 12 Bit naar de LG.

In mijn film bestanden kan ik geen 29.9 bestanden vinden, wel 23.9 / 24 en 60.

De IP instelling veranderd daar niets aan, bestanden worden op de zelfde waarde doorgestuurd, IP aan of uit.
Wat ik daar in kan veranderen is HDMI op Auto of 4K 50/60 (en lager).

Heb jij in de receiver Videoconversie aan of uit staan voor de Mediaplayer bron ?
« Last Edit: August 13, 2017, 09:50:15 by CBdicX »

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #555 on: August 13, 2017, 10:09:03 »
Ik heb alles wat met scalen of andere beeldopties in mijn receiver uit staan, dat mag de tv uitzoeken.

Maar stuurt je receiver nu ook de framerate naar je tv die hetzelfde is als je filmbestand?
Dus niet naar je beeld info van je receiver kjjken, maar naar je beeld info van de tv.

En idd uiteindelijk wat je zelf het beste vind :coffee:

Ik heb twee 4K HDR files, een word afgespeeld met 10 Bit info, de ander zonder, dit zal dus niet met PM te maken hebben, wel of geen streepjes.
Maar goed, ik laat dit zo want daar zullen wij wel niet uitkomen, het werkt en daar gaat het om.
In de stand DC AUTO stuurt de Z het op 12 Bit naar de LG.

In mijn film bestanden kan ik geen 29.9 bestanden vinden, wel 23.9 / 24 en 60.

De IP instelling veranderd daar niets aan, bestanden worden op de zelfde waarde doorgestuurd, IP aan of uit.
Wat ik daar in kan veranderen is HDMI op Auto of 4K 50/60 (en lager).

Heb jij in de receiver Videoconversie aan of uit staan voor de Mediaplayer bron ?
Samsung 49KS7000 | KPN Arris HD decoder | Denon X3300w | Zappiti 4K HDR mini | Wetek Play2 | Kef E305 (5.0) | SVS SB12NSD DSP + SVS Soundpath | Logitech Harmony Ultimate

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #556 on: August 13, 2017, 12:06:46 »
Ik heb op mijn Denon ook met ip scaler zitten spelen en kan het volgende concluderen:

- Hickups nog steeds licht aanwezig wanneer speler op 4:2:0 staat
- Alles wordt op 4:4:4 uitgespuugd terwijl dit in de Zappiti op 4:2:0 staat.
- Beeld lijkt er iets fletser uit te zien dus de receiver doet er wel degelijk wat mee.

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #557 on: August 13, 2017, 12:10:03 »
Ik heb alles wat met scalen of andere beeldopties in mijn receiver uit staan, dat mag de tv uitzoeken.

Maar stuurt je receiver nu ook de framerate naar je tv die hetzelfde is als je filmbestand?
Dus niet naar je beeld info van je receiver kjjken, maar naar je beeld info van de tv.

En idd uiteindelijk wat je zelf het beste vind :coffee:

Dit zijn de variaties die ik in beeld zie, alles, dus 720P /1080P en 4K op 2160P, en framerate 23.9 / 24 / 50 en 60

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #558 on: August 13, 2017, 12:22:35 »
Klopt, heb dit net ook gecheckt, zie mijn overige bevindingen paar posts hierboven.

HDMI kabel is een goede kabel van RU connecties dus die veroorzaakt niet de hickups bij 4:2:0 of 4:4:4 met deepcolor aan.

Dit zijn de variaties die ik in beeld zie, alles, dus 720P /1080P en 4K op 2160P, en framerate 23.9 / 24 / 50 en 60

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #559 on: August 13, 2017, 12:26:14 »
Ik heb op mijn Denon ook met ip scaler zitten spelen en kan het volgende concluderen:

- Hickups nog steeds licht aanwezig wanneer speler op 4:2:0 staat
- Alles wordt op 4:4:4 uitgespuugd terwijl dit in de Zappiti op 4:2:0 staat.
- Beeld lijkt er iets fletser uit te zien dus de receiver doet er wel degelijk wat mee.

Wat ik nu heb staan, en dit werkt bij mij nu hickup vrij voor de Z source:
IP scaler UIT / Videoconversie AAN of UIT maakt niets uit.
DC AUTO
YCC 422

Wat mij wel opvalt is dat ik geen gebruik kan maken van "foto weergave", ik kan er doorheen klikken, er veranderd niets in beeld.
Het zelfde effect als via de Netflix app op de TV, daar werkt (uiteraard) foto weergave ook niet.
Maar dit werkt buiten de receiver om, waarom foto weergave via de Z niet werkt ontgaat mij.
Ik vermoed omdat de Z het als een 4K beeld aanbied aan de receiver, dan werkt foto weergave niet dacht ik (?).

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #560 on: August 13, 2017, 12:48:27 »
Klopt, heb dit net ook gecheckt, zie mijn overige bevindingen paar posts hierboven.

HDMI kabel is een goede kabel van RU connecties dus die veroorzaakt niet de hickups bij 4:2:0 of 4:4:4 met deepcolor aan.

Het is zeker de kabel niet, ik gebruik een prijzige HDMI 2.0a UHD 4K kabel,
better save then sorry  ;)

Y422 is de enige die gerommel vrij werkt.
Denk toch dat dit een Z bug is, denk niet dat jij dezelfde TV gebruikt als ik, dan kan het alleen de Z zijn die dit veroorzaakt op Y444.
En is Y444 niet degene die wij zouden moeten willen, of maakt het niet (veel) uit ?

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #561 on: August 13, 2017, 14:25:39 »
In principe zou 4:2:0 de juiste instelling zijn, daar is ook bijna alles in opgenomen, want 4:4:4 gebruikt gewoon teveel bandbreedte.
Zoals ik van de Zappiti Engineers heb begrepen is dit teruggekoppeld aan Realtek, we zullen zien en hopelijk wordt opgelost.

Het is zeker de kabel niet, ik gebruik een prijzige HDMI 2.0a UHD 4K kabel,
better save then sorry  ;)

Y422 is de enige die gerommel vrij werkt.
Denk toch dat dit een Z bug is, denk niet dat jij dezelfde TV gebruikt als ik, dan kan het alleen de Z zijn die dit veroorzaakt op Y444.
En is Y444 niet degene die wij zouden moeten willen, of maakt het niet (veel) uit ?

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #562 on: August 13, 2017, 19:55:44 »
Bugje in de Catagorien map ?

Als je een map opent waar films in zitten en dan weer terug klikt, kom je weer uit links boven in Aktie.
Als er nu niets in de map zit, en je drukt op terug, dan blijf je op die map staan, wel zo makkelijk zeker als je opzoek bent naar wat films, want iedere keer weer links bovenin beginnen is behoorlijk irritant.

Of doe ik iets verkeerd ?

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #563 on: August 14, 2017, 14:40:28 »
Quote van Christophe CHEREL (medewerker van Zappiti) op het http://www.homecinema-fr.com forum:

Voor persoonlijke categorieŽn, is in ontwikkeling. Het gebeurt zeer binnenkort ;)

Christophe (op vakantie)

Zit er dus aan te komen :clapping:

PS. let niet op de zinsopbouw, is een Frans-Ned Google translate vertaling ;)

Ik Quote me ff zelf :).

Als ik het goed begrijp om zelf genres aan te maken, bv 3D, nieuwe films etc moet nog altijd een pc tussen komen?
« Last Edit: August 14, 2017, 14:41:42 by kanariepiet »

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+24)
« Reply #564 on: August 14, 2017, 14:50:58 »
Quote van Christophe CHEREL (medewerker van Zappiti) op het http://www.homecinema-fr.com forum:

Voor persoonlijke categorieŽn, is in ontwikkeling. Het gebeurt zeer binnenkort ;)

Christophe (op vakantie)

Zit er dus aan te komen :clapping:

PS. let niet op de zinsopbouw, is een Frans-Ned Google translate vertaling ;)

Top, Bedankt voor de update :)
Topic

Marantz SR7009 - Epson TW9300 - dual Klipsch R-115SW - DUNE HD Solo 4K - Synology DS413J/4x3TB - Dolby Atmos 7.2.2

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #565 on: August 14, 2017, 14:54:30 »
Goeie toko, die Zappiti.
Razendsnelle helpdesk, en natuurlijk een top mediaspeler.
Moest er even aan wennen, zo vanaf de lijst gestuurde Xtreamer, maar dit loopt nu lekker.
Minpuntje is wat ik hierboven vermeld, en dat als je een map met een aantal nieuwe films heb, je deze per stuk moet toevoegen.
Of is daar een multi toevoeg manier voor ?

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
« Reply #566 on: August 14, 2017, 14:58:35 »
Hopelijk ook Full BR menu op korte termijn :)
Topic

Marantz SR7009 - Epson TW9300 - dual Klipsch R-115SW - DUNE HD Solo 4K - Synology DS413J/4x3TB - Dolby Atmos 7.2.2

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #567 on: August 14, 2017, 14:59:07 »
Ik snap niet zo snel wat je bedoelt, maar maak je elke keer nieuwe mappen en/of genres aan voor films op je NAS of USB schijven?

Ik heb op mijn NAS alleen de volgende mappen zodat ik zelf op mijn NAS het e.e.a. sneller kan terug vinden:

- Films
- Kids
- Concerten
- Series

En voor mijn WAV/FLAC collectie een map Muziek, that's it.

De Zappiti (en eender welke andere player dan ook) pakt nieuwe en verwijderde files zo gelijk op.

Goeie toko, die Zappiti.
Razendsnelle helpdesk, en natuurlijk een top mediaspeler.
Moest er even aan wennen, zo vanaf de lijst gestuurde Xtreamer, maar dit loopt nu lekker.
Minpuntje is wat ik hierboven vermeld, en dat als je een map met een aantal nieuwe films heb, je deze per stuk moet toevoegen.
Of is daar een multi toevoeg manier voor ?

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #568 on: August 14, 2017, 15:00:09 »
Ze zeggen dat ze ermee bezig zijn, handig voor demo schijven en concerten :popcorn:

Hopelijk ook Full BR menu op korte termijn :)

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
« Reply #569 on: August 14, 2017, 15:13:46 »
Was net ff aan het kijken en zag 2 HDMI aansluitingen op de achterkant van de Zappitis en dacht "YES",, maar eentje is input.
Heb nog een oudere Onkyo versterker in de woonkamer, dus geen 4K doorgifte via HDMI en dual HDMI zout zou van dan van pas zijn gekomen net zoals de 4K BR spelers hebben.

Mja, men kan niet alles hebben :P
Topic

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #570 on: August 14, 2017, 15:19:21 »
Ik snap niet zo snel wat je bedoelt, maar maak je elke keer nieuwe mappen en/of genres aan voor films op je NAS of USB schijven?

Ik heb op mijn NAS alleen de volgende mappen zodat ik zelf op mijn NAS het e.e.a. sneller kan terug vinden:

- Films
- Kids
- Concerten
- Series

En voor mijn WAV/FLAC collectie een map Muziek, that's it.

De Zappiti (en eender welke andere player dan ook) pakt nieuwe en verwijderde files zo gelijk op.

Ik heb al mijn films in de map "films" staan op de externe USB HDD.
Als ik zoals vanmorgen 4 nieuwe films heb dan ga ik naar "voeg nieuwe films toe" en kan ik er maar een per keer toevoegen.
Hoe worden de nieuwe films dan automatisch toegevoegd ?

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #571 on: August 14, 2017, 15:23:02 »
In de instellingen van ZMC kan je dit ergens aanzetten.
Ik laat ZMC ook automatisch opstarten als ik de speler aanzet en nieuwe films op mijn NAS worden automatisch toegevoegd en films die ik verwijderd heb worden verwijderd.

Ik heb al mijn films in de map "films" staan op de externe USB HDD.
Als ik zoals vanmorgen 4 nieuwe films heb dan ga ik naar "voeg nieuwe films toe" en kan ik er maar een per keer toevoegen.
Hoe worden de nieuwe films dan automatisch toegevoegd ?

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #572 on: August 14, 2017, 15:39:03 »
Ik laat ZMC ook automatisch opstarten als ik de speler aanzet en nieuwe films op mijn NAS worden automatisch toegevoegd en films die ik verwijderd heb worden verwijderd.
Dat auto opstarten heb ik ook aangezet, ik zal eens zoeken waar dat auto films toevoegen en verwijderen zit.
Bedankt voor de kennis deling  ;D

Offline CBdicX

• member
  • CBdicX
« Reply #573 on: August 14, 2017, 15:55:13 »

Heb zojuist de gehele instellingen lijst doorgelopen (hamertje, schroevendraaier logo) maar kan niets vinden wat die auto toevoeging zou activeren.........  :(

Offline kanariepiet

• senior member
« Reply #574 on: August 14, 2017, 16:11:16 »
Heb de speler niet aanstaan nu, maar dan doet hij dit automatisch als je ZMC opstart, hier gaat het iig automatisch.