HDMI 2.2 splitter naar HDMI (video) + HDMI (audio)

Started by Gerbrand, December 20, 2016, 13:22:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerbrand

Hallo,

Mijn surround processor kan helaas niet overweg met 4K signalen, maar mijn projector wel. Ik heb een NVidia shield met maar 1 output. Nu ben ik op zoek naar een splitter die het audio signaal afsplitst van het video signaal. Er zijn heel veel van dit soort splitters in de handel, maar die geven maximaal SPDIF 5.1 door. Ik wil dus dat het volledige HD Audio signaal wordt doorgegeven op een tweede HDMI uitgang. Zoals de nieuwe Oppo DBP-203 dat doet, maar dan zonder de Oppo, zeg maar.

Ik heb al een HDFury Integral. Deze heeft een "AVR beta fix" die zoiets zou moeten doen, maar dat werkt dus niet bij mij. Bestaat er zoiets voor een schappelijke prijs?

Alvast bedankt,

Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Gerbrand

Weet niemand of er zoiets bestaat? Of bestaat dit gewoon niet?

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

thepioneer

Ik denk het niet. Heb ook wel eens gezocht naar zoiets maar heb nooit een gezien die dat kan.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

wolfkampf

#3
https://www.allekabels.nl/4k-producten/11531/1427187/2-poorts-hdmi-splitter-met-3d-en-4k.html

1 hdmi kabel rechtstreeks naar de projector en de andere de receiver in.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Gerbrand

Quote from: wolfkampf on December 30, 2016, 12:21:27
https://www.allekabels.nl/4k-producten/11531/1427187/2-poorts-hdmi-splitter-met-3d-en-4k.html

1 hdmi kabel rechtstreeks naar de projector en de andere de receiver in.

Dit is inderdaad een HDMI 4k splitter. Echter: deze splits het signaal niet in audio en video. Ik ben ook een beetje bang dat dit gewoon niet bestaat.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Dirk

waarom wil je die opsplitsing naar audio en video? elk toestel gebruikt toch gewoon wat jij op dat toestel instelt of wat het "nodig heeft"?
dus als je PJ de klank niet gebruikt, so be it...en idem met je processor, of mis ik wat in je verhaal?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Quote from: Dynky on December 31, 2016, 07:25:09
waarom wil je die opsplitsing naar audio en video? elk toestel gebruikt toch gewoon wat jij op dat toestel instelt of wat het "nodig heeft"?
dus als je PJ de klank niet gebruikt, so be it...en idem met je processor, of mis ik wat in je verhaal?

Lijkt me ook.

wolfkampf

#7
Quote from: Dynky on December 31, 2016, 07:25:09
waarom wil je die opsplitsing naar audio en video? elk toestel gebruikt toch gewoon wat jij op dat toestel instelt of wat het "nodig heeft"?
dus als je PJ de klank niet gebruikt, so be it...en idem met je processor, of mis ik wat in je verhaal?
Jep zo doe ik dat ook  ;D
Al moet ik er wel bij zeggen dat mijn receiver wel 4k kan alleen geen hdr dus om die reden spits ik het en pakt mijn receiver wel normaal de audio. Ik weet niet wat een receiver doet als hij niet geschikt is voor 4k
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Gerbrand

Quote from: Dynky on December 31, 2016, 07:25:09
waarom wil je die opsplitsing naar audio en video? elk toestel gebruikt toch gewoon wat jij op dat toestel instelt of wat het "nodig heeft"?
dus als je PJ de klank niet gebruikt, so be it...en idem met je processor, of mis ik wat in je verhaal?

Zo werkt het helaas niet. De bitrate van het audio + video signaal is te hoog voor de processor als je een 4K signaal aanbiedt. De HDMI chipset kan dat niet aan en daardoor valt het geluid steeds weg. Als dit feature niet nodig zou zijn, dan hadden OPPO en co ook geen aparte HDMI uitgang voor audio.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Squashball

#9
Ik weet dat dit een oud topic is maar omdat ik met dezelfde vraag zit (zat) wil ik even delen wat ik hierover ben te weten gekomen voor andere mogelijke geinteresseerden.

De makers van de HD Fury hebben een nieuw product in de pijplijn dat de AVR key heet en precies dit doet wat hier gevraagd wordt. Volgens hun website begin oktober 2017 beschikbaar...

Het enige (stuk duurdere) alternatief wat nu wel verkrijgbaar is, is de HD Fury integral in combinatie met een HD Fury Linker. Bron: http://www.avsforum.com/forum/37-video-processors/2171745-hdfury-integral-144.html#post54432289

wolfkampf

Nou ik ben benieuwd.  Ik zit namelijk nog steeds met dit probleem   :D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Gerbrand

Ik heb het probleem inmiddels opgelost door een nieuwe processor (receiver) te kopen...

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900