Wat zou jij willen zien in nieuwe mediaspelers?

Started by EricR, December 15, 2016, 12:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EricR

Hallo iedereen,

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie het liefst zouden zien in nieuwe mediaspelers, op het gebied van ondersteunde formaten, containers, resoluties, fps, enz.
Wat zijn naar jullie mening de belangrijkste (nieuwe) bestandsformaten en welke minder belangrijke bestanden zou je graag ondersteund zien?
Denk aan verschillende audioformaten, de frequentie, bit diepte, kleur diepte, aantal kanalen, noem het maar op. Jullie mening wordt erg gewaardeerd, alvast bedankt!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

BenW

-4K
-HDR
-60p
-Subtitle scrapper functie
-HDMA ( DTS-HD en Dolby True HD)
-Puur voor streaming vanaf een NAS
-GEEN Android
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

RonG

Full BR menu
3D
Mooie gelikte videowall met autoscraping (soort KODI maar dan zonder android)

_ MarcelloW _

Quote from: RonG on December 15, 2016, 13:39:16
Full BR menu
3D
Mooie gelikte videowall met autoscraping (soort KODI maar dan zonder android)

Dat kan toch al lang?
Inderdaad, in KODI, en ook zonder Android (openELEC op een NUC)

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HereIsTom

Inderdaad, ik ben tevreden met de HiMedia Q10 Pro, deze speelt alles af wat ik wil.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

_ MarcelloW _

Quote from: HereIsTom on December 15, 2016, 15:30:21
Inderdaad, ik ben tevreden met de HiMedia Q10 Pro, deze speelt alles af wat ik wil.

Echt waar joh?

En die voldoet aan al die eisen?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

VTEC_genieter

4K
Dolby Atmos (11.1)
24 bits kleuren of hoger
Voldoende RAM/werkgeheugen zodat de zwaarste videobestanden niet stotterend worden afgespeeld
Minimaal 1000mbit LAN
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

ppeter

Quote from: BenW on December 15, 2016, 12:48:45
-4K
-HDR
-60p
-Subtitle scrapper functie
-HDMA ( DTS-HD en Dolby True HD)
-Puur voor streaming vanaf een NAS
-GEEN Android

Ik ben ook tevreden met de Q5 Pro, maar bovenstaande features zijn welkom.
Al de 4K die we streamen zijn momenteel toch maar 1080P.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HereIsTom

#9
Quote from: ppeter on December 16, 2016, 21:00:59
Ik ben ook tevreden met de Q5 Pro, maar bovenstaande features zijn welkom.
Al de 4K die we streamen zijn momenteel toch maar 1080P.

Op de 'Geen Android' na kan je HiMedia Q5 pro dat allemaal al!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

Quote from: HereIsTom on December 16, 2016, 21:02:32
Op de 'Geen Android' na kan je HiMedia Q5 pro dat allemaal al!

Ja, alleen nu nog de content he Tom.
Behalve de HDMA dan toch.

Eventueel dit weekend even tijd om te bellen/Skypen?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

dennism

Als ik kijk waar ik veel vraag naar zie / voorbereid op de toekomst

support voor alle gangbare HD Codec's / containers
4k
HDR
60FPS Support
HD Audio + Atmos / DTS:X
Volledige Netflix App Support (4K / HDR e.d., dus geen 480P restrictie rommel).
Full blueray / 4K blueray support

Minder vraag naar, maar kom het wel tegen:

App ondersteuning voor Ziggo / RTL / uitzending gemist e.d.

Eigenlijk geen tot amper vraag naar, en mag er van mij dus ook bet uitblijven:

3D support

HenkJan

Quote from: dennism on December 19, 2016, 23:34:57
Als ik kijk waar ik veel vraag naar zie / voorbereid op de toekomst

support voor alle gangbare HD Codec's / containers
4k
HDR
60FPS Support
HD Audio + Atmos / DTS:X
Volledige Netflix App Support (4K / HDR e.d., dus geen 480P restrictie rommel).
Full blueray / 4K blueray support

Minder vraag naar, maar kom het wel tegen:

App ondersteuning voor Ziggo / RTL / uitzending gemist e.d.

Eigenlijk geen tot amper vraag naar, en mag er van mij dus ook bet uitblijven:

3D support
Doet de Zidoo X9S dit niet allemaal? Of bedoel je met full bluray support een fysieke lade voor een bluray schijf?

@EricR, mag ik vragen wat je met deze meningen wilt doen? Ik herinner me jaren geleden dat er een Nederlandse merk was die met mediaspelers kwam waar heel erg naar de input van de gebruiker werd gevraagd. Toen waren de wensen nog DVD-menu support enzo. De support was heel goed. Veel firmware verbeteringen en nieuwe toevoegingen.

Robbo

Ik zou graag zien dat je custom playlists icm custom menus kunt maken. 

Hiermee bedoel ik een uitbreiding op het 'play lite' menu maar dan visueel vriendelijker.   Ik kijk dan met een schuin oog naar de oplossing zoals Kaleidescape het opgezet heeft:  direct een (BR) film starten op een bepaald moment, zonder eerst naar een zandloper en/of warning, trailer en andere onzin te moeten kijken.   Dit zou ook kunnen werken voor het juist mappen van BR series.

Het onderhoud van deze gegevens kun je in een community delen.

dennism

Quote from: Binnetie on December 20, 2016, 08:38:03
Doet de Zidoo X9S dit niet allemaal? Of bedoel je met full bluray support een fysieke lade voor een bluray schijf?



Van wat ik gelezen heb in de reviews zijn Zidoo units ook allemaal Netflix 480p locked omdat ze de moeite niet nemen om de units te laten certificeren door Netflix. Als argument gaven ze op hun eigen forum aan dat wanneer ze dit wel zouden doen de prijs per unit een fractie omhoog zou moeten en dat ze dit niet willen. Net zoals bijv. Himedia dit minpunt heeft.

Met full Bluray support bedoel ik geen fysieke speler, maar wel ondersteuning voor volledige menu's e.d. ipv Bluray lite wat je op veel spelers ziet.

HenkJan

Duidelijk. Ik wiest niet dat ze 480p locked waren voor Netflix. Geldt dit ook voor bijv. Videoland?
Nu heb ik geen Netflix, maar in de toekomst kan het er wel van komen. Goed om dit te weten.

papaleo

nVidia Shield kan alles wat je wil,het is voor mij de ulrieme MP deze is bijna plug&Play.

Ps
Heb ook de Q10 één dag hier in huis gehad,was vergeleken met de Shield een draak om alles goed te krijgen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HereIsTom

#17
Quote from: papaleo on December 20, 2016, 17:47:12

Ps
Heb ook de Q10 één dag hier in huis gehad,was vergeleken met de Shield een draak om alles goed te krijgen...

Das echt onzin hoor, hier was de Q10 Pro ook Plug&Play, waarschijnlijk heb je 'm bij de verkeerde site besteld!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

papaleo

Quote from: HereIsTom on December 20, 2016, 19:14:05
Das echt onzin hoor, hier was de Q10 Pro ook Plug&Play, waarschijnlijk heb je 'm bij de verkeerde site besteld!
Ten eerste, vertel ik nooit onzin!
Ten tweede,fijn voor je dat jij niet deze ervaring heb gehad.
Ten derde, ik ben niet de enige die heeft meegemaakt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HereIsTom

Zoals ik al zei heb je 'm waarschijnlijk op de verkeerde site besteld, hier werkte de HiMedia Q10 Pro zo uit de doos!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

RonG

Quote from: HereIsTom on December 20, 2016, 22:21:23
Zoals ik al zei heb je 'm waarschijnlijk op de verkeerde site besteld, hier werkte de HiMedia Q10 Pro zo uit de doos!

Niet altijd :), Buurman had hem via media24store, ook vooringesteld door hun. Echter geen HD audio via Kodi. Achteraf was het instelllen van de scraper de oplossing maar niet out of the box dus :)/ We waren er ff mee bezig om het goed te krijgen. (was achteraf makkelijk maar je moet het maar ff weten)

road rebel

Het zal wel aan mij liggen maar mijn shield TV doet dus effectief een groot deel van de wensen.

Een HTPC (type NUC) met openelec (Linux+KODI) gaat dan nog net een stapje verder, maar dan kan je er niet zomaar apps op installeren zoals rtlxl (ik zeg maar wat).

Hoe je het draait of keert, beter dan KODI wordt het op dit moment niet.
Automatische Subtitle download en scraper; automatische categorisatie en scrapers, layout wordt aangepast aan inhoud, meerdere kijkprofielen mogelijk.
En met Android als Back-end kan je dus ook eenvoudig apps installeren (zoals netflix in 4k HDR, spotify connect, squeezebox enz.)

ppeter

Quote from: RonG on December 21, 2016, 08:06:16
Niet altijd :), Buurman had hem via media24store, ook vooringesteld door hun. Echter geen HD audio via Kodi. Achteraf was het instelllen van de scraper de oplossing maar niet out of the box dus :)/ We waren er ff mee bezig om het goed te krijgen. (was achteraf makkelijk maar je moet het maar ff weten)

Dus via de scraper heb je dan wel HD geluid? Want nu heb ik speciaal een Realdebrid account genomen om HD geluid te kunnen spelen.
Welke player word er eigenlijk gebruikt met streamnu?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HereIsTom

Quote from: ppeter on December 21, 2016, 21:11:44
Dus via de scraper heb je dan wel HD geluid? Want nu heb ik speciaal een Realdebrid account genomen om HD geluid te kunnen spelen.
Welke player word er eigenlijk gebruikt met streamnu?

Nee met de scraper gebruik je de Mediaplayer van HiMedia zelf die alleen de HD audio afspeelt welke Kodi zelf niet kan, zoals DOLBY TRUEHD, DTS MASTER, DOLBY ATMOS, DTS X.
DOLBY DIGITAL en DTS kun je gewoon via Kodi afspelen.
Nu moet je natuurlijk wel videobestanden hebben die ook die audio bevat, de meeste streams zijn gewoon stereo, maar via Real Debrid is het aanbod meestal wel met  DOLBY DIGITAL of DTS.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

Quote from: HereIsTom on December 21, 2016, 21:23:40
Nee met de scraper gebruik je de Mediaplayer van HiMedia zelf die alleen de HD audio afspeelt welke Kodi zelf niet kan, zoals DOLBY TRUEHD, DTS MASTER, DOLBY ATMOS, DTS X.
DOLBY DIGITAL en DTS kun je gewoon via Kodi afspelen.
Nu moet je natuurlijk wel videobestanden hebben die ook die audio bevat, de meeste streams zijn gewoon stereo, maar via Real Debrid is het aanbod meestal wel met  DOLBY DIGITAL of DTS.

Ok Tom bedankt!
Dus als ik eigen bestanden wil afspelen met hogere HD audio, moet ik dit dus afspelen met de Himedia player. Heb gezien dat de Grand Tour Dolbydigital Plus heeft, ben benieuwd of dit afgespeeld kan worden via mijn nieuwe receiver?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **