Atmos/dts:x uitbreiding, eindversterking, speakers.

Started by astonmartin, December 9, 2016, 16:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astonmartin

Beste medeforumers,

Omdat ook ik over het update virus beschik, toch maar eens gaan onderzoeken om uit te breiden naar atmos /dts:x, iedereen is er nogal enthousiast over.

Waar ik tot op heden op uitkom als uitbreiding is een Marantz mm7055 en 4 stuks b&w m1. Wil wel met 4 boven speakers gaan spelen, of is er iemand die met 2 boven speakers goede resultaten behaalt?? Ik wil later niet het idee hebben van had ik maar......
Budget ongeveer €2000 (+€200) goedkoper en goede kwaliteit mag ook.

Nu de vraag : Iemand nog meer suggesties??   

De rest van de apparatuur staat in de handtekening.


HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

MaxxMark

(allereerst: prima keus die 550 :) )

Je zou als alternatief kunnen kijken naar de 4-kanaals Arcam (FMJ P429). Qua power is ie alleen wat overkill (past beter bij de 850) en wat aan de prijs (en weet eigenlijk niet eens of hij al leverbaar is).

Dat daargelaten; als je nu de mogelijkheid hebt om er 4 te doen zou ik absoluut die 4 doen! Het "had ik maar" kan altijd op de loer liggen, ook al is het misschien ongefundeerd. Als je nu meteen 4 doet, weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen. Andersom is dat ook zo. Ik heb 4 top speakers (waar ik erg tevreden mee ben) maar vraag me soms af of écht recht boven je niet een beter 'recht boven je' gevoel geeft (misschien ook de reden dat Auro 3D daarom de Voice Of God (VOG) speaker positie heeft).

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

RvD

De Arcam FMJ-P429 is leverbaar hier staat er namelijk al eentje wordt overigens op dit moment gebruikt in bridge modus voor de surrounds. Zeer tevreden over deze eindversterker die wat mogelijkheden bied in bridge gebruiken zodat je een krachtige 2 kanaals hebt of 4 kanaals ideaal voor Atmos.

Het mooiste is natuurlijk de P429 bij je AVR550 samen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

astonmartin

De Arcam FMJ p429 had ik gezien en zowel optisch als klankmatig  zal deze uiteraard het best bij de reciever passen.
Maar met een prijs van €2000 gaat deze boven budget. Wil wel een paar goede up speaker hebben.
Tot zover bedankt voor het meedenken.
Wat denken de heren (maxxmark, rvd) van de b&w m1 (tweeter is nautilus ontwerp) ? Of is dit te 'mager'?
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

master30

Quote from: MaxxMark on December  9, 2016, 17:59:35
(allereerst: prima keus die 550 :) )

Je zou als alternatief kunnen kijken naar de 4-kanaals Arcam (FMJ P429). Qua power is ie alleen wat overkill (past beter bij de 850) en wat aan de prijs (en weet eigenlijk niet eens of hij al leverbaar is).

Dat daargelaten; als je nu de mogelijkheid hebt om er 4 te doen zou ik absoluut die 4 doen! Het "had ik maar" kan altijd op de loer liggen, ook al is het misschien ongefundeerd. Als je nu meteen 4 doet, weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen. Andersom is dat ook zo. Ik heb 4 top speakers (waar ik erg tevreden mee ben) maar vraag me soms af of écht recht boven je niet een beter 'recht boven je' gevoel geeft (misschien ook de reden dat Auro 3D daarom de Voice Of God (VOG) speaker positie heeft).

Op het Marantz forum zijn er 1 of 2 die de upgrade pas hebben gedaan en die zijn heel tevreden met auro 3D, ik wil de upgrade ook nog doen, maar ik vind 150 euro nog wat veel geld voor een paar titels die uit zijn.

De Marantz van mij heeft voor de vog speaker de 2e sub uit nodig, en voor 2 extra (atmos) speakers ook 2 eindversterkers.
Ik heb de 7055 gekocht (2ehands), die gebruik ik nu voor de fronts en surrounds en de center, dat zal misschien nog de vog speaker gaan worden.
Met de trigger schakelt de eindversterker netjes aan en uit met de receiver, welke op zijn beurt met mijn epson getriggert wordt.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

audioexpert

Eventueel kunt u ook kijken naar de B&W AM-1 luidspreker de Arcam zou inderdaad de beste match zijn misschien een leuk prijsje daarvoor =)?

astonmartin

Zoals het er nu naar uitziet zal de Atmos/DTS:X uitbreiding gaan bestaan uit: 4 maal B&W M1 in combinatie met een NAD CI 940

Een ieder bedankt voor het meedenken..
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

MaxxMark

Quote from: astonmartin on December  9, 2016, 18:59:38
De Arcam FMJ p429 had ik gezien en zowel optisch als klankmatig  zal deze uiteraard het best bij de reciever passen.
Maar met een prijs van €2000 gaat deze boven budget. Wil wel een paar goede up speaker hebben.
Tot zover bedankt voor het meedenken.
Wat denken de heren (maxxmark, rvd) van de b&w m1 (tweeter is nautilus ontwerp) ? Of is dit te 'mager'?

Ik had je reactie niet eerder gezien, excuus.

Snap de budget restricties erg goed. Heb er zelf ook nog niet voor gekozen om die 4 kanaals versterker te gebruiken en gebruik mijn oude Yamaha voor de heights. Over de M1's kon ik je helaas niet zo veel vertellen (geen ervaring mee), maar je hebt ondertussen toch al besloten :)

Veel plezier met je uitbreiding! Lees graag hoe het uiteindelijk uitpakt
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com