Audiac failliet

Started by gerzom, December 8, 2016, 17:28:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

als je op de main pagina van SF gaat kijken, lijken er maar 2 landen in Europa te zijn waar ze momenteel nog rechtstreekse vertegenwoordiging hebben, dus daar lijkt imo iets meer aan de hand met hun distributienetwerk  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

raindog

Volgens mij zat Sonus Faber ooit prima bij Durob. Maar ze wilden meer dan realistisch was en krijgen nu de deksel op hun neus. Erg dom van Sonus Faber en erg jammer voor de trouwe liefhebbers.. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

H&C Hifi

Quote from: Klout10 on December 30, 2016, 17:53:22
Weet iemand of er al iets bekend is waar de overige merken die bij Audiac zaten worden ondergebracht? Zonde dat bijvoorbeeld Sonus Faber geen vertegenwoordiging meer heeft in Nederland ...

De meeste importeurs willen niet samenwerken met de Italiaanse mannen van de Finesounds group (die oa. SF en McIntosch bezitten)
Schijnbaar onmogelijk om op een normale manier mee zaken te doen voor zover ik heb begrepen.
Overigens is sinds de overnamen van SF door finesound er wel echt het ea veranderd... de nieuwe SF modellen missen een beetje de magie die de oude series wel hadden (een echt eigen karakter ontworpen door Franco Serblin)

LinkeLoutje

Volgens mij hebben de winkels weinig moeite om toch aan Sonus Faber te komen, bij 2 in de regio gecheckt.

Dirk

we hebben het hier ook niet over dealers, wel over distributeurs/importeurs...die zijn wel zo handig als je een beetje serieuze support wil bieden aan je klanten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

LinkeLoutje

Ja dat is waar, maar ik vertrouw dan toch een beetje op de winkel. Naïef?

Dirk

imo sta je als winkelier relatief zwak tov een relatief grote fabrikant/groep als SF/Finesounds als er eens echt wat te discussiëren valt in het belang van een klant.

dan zou een ervaren distributeur van grote meerwaarde kunnen zijn, maar zoals Marcel aangeeft is er schijnbaar een goede reden waarom niemand er momenteel nog aan wil beginnen...een teken aan de wand? wie zal het zeggen. :-\
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ArjanvdM

Quote from: Pjotr27 on December  9, 2016, 12:40:38
Het is wel weer een teken aan de wand hoe goed het gaat in Nederland... Zeker de hifi handel heeft het zwaar....

Als ik vraag binnen mijn familie- en vriendenkring wat een DAC is, kijkt 90% mij stom aan. Is geen centenkwestie, maar gewoon heel andere interesses. Audio met echt goede geluidskwaliteit speelt gewoon geen rol bij heel veel mensen.

""Vroeger" toen Correct nog aan de Bergweg in Rotterdam zat, was het een grote zaak waar echt wel wat moois stond. Je moest op zaterdagen bijna een nummer trekken om binnen te komen. Dat is nu wel anders. Volgens mij is de collectie van Media Markt in Nederland ook inferieur aan dat wat in de Duitse vestigingen staat.
Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC

twani

#33
Quote from: ArjanvdM on December 30, 2016, 22:08:46
Als ik vraag binnen mijn familie- en vriendenkring wat een DAC is, kijkt 90% mij stom aan. Is geen centenkwestie, maar gewoon heel andere interesses. Audio met echt goede geluidskwaliteit speelt gewoon geen rol bij heel veel mensen.

""Vroeger" toen Correct nog aan de Bergweg in Rotterdam zat, was het een grote zaak waar echt wel wat moois stond. Je moest op zaterdagen bijna een nummer trekken om binnen te komen. Dat is nu wel anders. Volgens mij is de collectie van Media Markt in Nederland ook inferieur aan dat wat in de Duitse vestigingen staat.

Dat heb je in iedere branche... Als ik het heb over de variabele nokkenasverstelling of de et waarde van een nieuwe auto kijkt zelfs méér dan genoemde 90% mij glazig aan.......

Toch koopt iedereen auto's.......

Het één sluit het ander niet uit dus.....

ArjanvdM

@Twani:

Ik denk dat jouw vergelijking niet helemaal juist is. Jij noemt termen die ín een product zitten. En vermoedelijk doe je dat in een showroom waar mensen al gericht aanwezig zijn, ze willen namelijk een auto kopen.

De door mij als voorbeeld genoemde DAC is geen absolute must en waarschijnlijk zelfs een luxe artikel. Een auto daarentegen is vaak wel een must. Als de auto onherstelbaar kapot gaat, is de kans groot dat je je (meestal vrouwelijke) partner niet eens hoeft te overtuigen van de noodzaak tot aanschaf van een andere auto.

Mijn vrouw vraagt een aantal jaren na aanschaf van een auto al aan mij of het al een beetje begint te kriebelen of dat ik al om mij heen aan het kijken ben. Ze heeft echter werkelijk nog nooit gevraagd wanneer ik bijvoorbeeld mijn versterker ga vervangen of nog grotere luidsprekers ga kopen.
Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC

sultankat

Quote from: raindog on December 30, 2016, 18:19:00
Volgens mij zat Sonus Faber ooit prima bij Durob. Maar ze wilden meer dan realistisch was en krijgen nu de deksel op hun neus. Erg dom van Sonus Faber en erg jammer voor de trouwe liefhebbers..

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Raphie

Volgens mij schakelen ze liever gewoon direct als drop shipper
"Distributeurs" nemen amper nog iets op voorraad en voor de fabrikant maakt het dan nog maar weinig uit of ze een backorder krijgen van een disti, of een reseller. Dan kan je beter die hele redundante laag killen. Kost alleen maar marge. Weer een typische laatste stuiptrekking van het oude "bruingoed" wat al jaren is ingehaald door het internet. 
JBL PRX Power!

twani

#37
Quote from: Raphie on December 31, 2016, 09:34:05
Volgens mij schakelen ze liever gewoon direct als drop shipper
"Distributeurs" nemen amper nog iets op voorraad en voor de fabrikant maakt het dan nog maar weinig uit of ze een backorder krijgen van een disti, of een reseller. Dan kan je beter die hele redundante laag killen. Kost alleen maar marge. Weer een typische laatste stuiptrekking van het oude "bruingoed" wat al jaren is ingehaald door het internet.

Dat is precies zoals het nu gaat inderdaad Raph ;)

Enige risico voor een merk als (vooral!) SF is dat je de mythologische waarde van het merk daarmee onderuit haalt

Juist in geval van SF zorgt een exclusief verdelersnetwerk, waar potentiële klanten het merk in gepaste ambiance kunnen beleven, ervoor dat deze prijsopdrijvende imagobubble in stand wordt gehouden.

De merkwaarden van SF passen namelijk niet heel erg goed bij die van een internetshop dunkt me..

Juist die bubble is tóch hetgeen ze groot heeft gemaakt, niet het surplus aan klankkwaliteit toch zeker. Er zijn vele andere goedkopere merken die voor die centjes net zo goed of beter klinken.

Dat samen met het feit dat de echte liefhebber inmiddels ook wel weet dat SF inmiddels China bende is, zorgt ervoor dat het merk eigenlijk nu al een R.I.P. codering heeft......

Zónde maar wel zélf gedaan...  Het oude SF was één van mijn grote audioliefdes namelijk...

Raphie

#38
Maar het maakt voor de speciaal dealer ook niks meer uit of ze de order in NL of in Italie plaatsen en de dealers die het meest investeren in demo's en marketing activiteiten krijgen ook de meeste marcom funds. Vroeger verdween dat allemaal in de zak v/d disti. Zonder een drol uit te voeren.
Dit is echt alleen maar beter voor de dealers die écht willen
Zolderboer opportunisten met één of twee backorders per jaar en hun eigen huiskamerset als "demo" kunnen ze missen als kiespijn
JBL PRX Power!

Perfectionist

Quote from: twani on January  1, 2017, 09:58:37
Dat is precies zoals het nu gaat inderdaad Raph ;)

Enige risico voor een merk als (vooral!) SF is dat je de mythologische waarde van het merk daarmee onderuit haalt

Juist in geval van SF zorgt een exclusief verdelersnetwerk, waar potentiële klanten het merk in gepaste ambiance kunnen beleven, ervoor dat deze prijsopdrijvende imagobubble in stand wordt gehouden.

De merkwaarden van SF passen namelijk niet heel erg goed bij die van een internetshop dunkt me..

Juist die bubble is tóch hetgeen ze groot heeft gemaakt, niet het surplus aan klankkwaliteit toch zeker. Er zijn vele andere goedkopere merken die voor die centjes net zo goed of beter klinken.

Dat samen met het feit dat de echte liefhebber inmiddels ook wel weet dat SF inmiddels China bende is, zorgt ervoor dat het merk eigenlijk nu al een R.I.P. codering heeft......

Zónde maar wel zélf gedaan...  Het oude SF was één van mijn grote audioliefdes namelijk...

Produktie in China vind ik geen enkel probleem. Als dat het produkt goedkoper maakt en het wordt volgens de specificaties van de fabrikant gedaan.

BMW heeft ook een fabriek in China bv.
Een beter forum begint bij jezelf.

Staaled

Jij gelooft in het altruïsme van (audio)fabrikanten ?  :)

Het is juist zeer schadelijk.
Kennis en kunde migreren mee en de marge verdwijnt belastingarm in de zakken van investeerders.
De lokale arbeidsmarkt komt onder druk te staan , mensen verliezen inkomen of baan en uiteindelijk vermogen.

BMW heeft nog steeds lokale EU productie en gebruikt China voor de Aziatische markt.
Dat ligt derhalve anders.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Perfectionist

#41
Heeft niets met altruïsme te maken, heb dat nergens beweerd, maar met een gezonde vrije markteconomie....

Bij SF zie je ook dat de prijzen wat lager geworden zijn, terwijl de duurdere series nog steeds alleen in Italie worden geproduceerd.

Welke fabrikant dan ook, althans de meeste, zullen altijd kiezen voor het kanaal wat ze in de combi kwaliteitskosten, logistieke kosten en productiekosten de laagste kosten oplevert.
En natuurlijk willen ze zoveel mogelijk marge.

Je ziet in de globalisering dat waar iets geproduceerd wordt vaak verschilt van waar iets ontworpen wordt. Zie Apple,maar ook autofabrikanten. Audi en BMW produceren inmiddels ook in Mexico en Oost-Europa, bv de Q5 wordt in Mexico geproduceerd.
Een beter forum begint bij jezelf.

twani

#42
Quote from: Raphie on January  1, 2017, 11:22:57
Maar het maakt voor de speciaal dealer ook niks meer uit of ze de order in NL of in Italie plaatsen en de dealers die het meest investeren in demo's en marketing activiteiten krijgen ook de meeste marcom funds. Vroeger verdween dat allemaal in de zak v/d disti. Zonder een drol uit te voeren.
Dit is echt alleen maar beter voor de dealers die écht willen
Zolderboer opportunisten met één of twee backorders per jaar en hun eigen huiskamerset als "demo" kunnen ze missen als kiespijn

Ik geloof je... 

Neemt niet weg dat de nieuwere China SF'en op marktplaats voor nog niet schijtprijzen zijn weg te geven....   De bubble is wel degelijk kapot en dat hebben ze echt zelf gedaan....

eMVe

Kwam jouw grote liefde voor SF door de bubble of de producten?

twani

#44
Quote from: eMVe on January  1, 2017, 18:39:09
Kwam jouw grote liefde voor SF door de bubble of de producten?
Zéker de producten echter uiteraard telt ook de mystiek en wannahave factor mee.

De mooiste voor mij?  De oude Guarneri hommage.......

Machtig mooi en ook nog gezegend met het ó zo heerlijke klassieke FS Seblin "slowdown" karakter...

Genieten pur sang....

Klout10

Quote from: twani on January  1, 2017, 20:49:36
Zéker de producten echter uiteraard telt ook de mystiek en wannahave factor mee.

De mooiste voor mij?  De oude Guarneri hommage.......

Machtig mooi en ook nog gezegend met het ó zo heerlijke klassieke FS Seblin "slowdown" karakter...

Genieten pur sang....

Mee eens, maar vergeet ook de Cremona Auditor niet  ;D
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

twani

Quote from: Klout10 on January  1, 2017, 22:56:48
Mee eens, maar vergeet ook de Cremona Auditor niet  ;D

Die staat zeker in de top drie maar weet zich klankmatig iets minder sterk af te zetten van het reguliere.

Prachtig, dat zeker....

bulldog

QuoteDe meeste importeurs willen niet samenwerken met de Italiaanse mannen van de Finesounds group (die oa. SF en McIntosch bezitten)
Schijnbaar onmogelijk om op een normale manier mee zaken te doen voor zover ik heb begrepen.
Overigens is sinds de overnamen van SF door finesound er wel echt het ea veranderd... de nieuwe SF modellen missen een beetje de magie die de oude series wel hadden (een echt eigen karakter ontworpen door Franco Serblin)

De dealers staan aan het einde van de ketting en trekken steeds aan het kortste eind...heb inderdaad ook Finesounds horen vernoemen als protagonisten in verhalen over potjes en deksels die beter niet gelicht worden. Denk dat velen met weemoed aan de 'good old' transtec-days terugdenken...zullen ook wel wat (commerciële) ballen misgeslagen zijn, maar toch. :dozingoff:

QuoteVolgens mij hebben de winkels weinig moeite om toch aan Sonus Faber te komen, bij 2 in de regio gecheckt.
Je moest eens weten hoeveel stock er daar van rond dwaalt in Europa, waarom is er zoveel marge denk je?
Van een ander merk echter, uit de audiac-stal is er ENKEL nog stock verkrijgbaar in Europa, bestellen lukt al quasi een half jaar niet meer!! Denk dat er bij Audiac al iets langer zaken financiëel niet goed zaten. Begin er maar aan als dealer...
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

twani

#48
Officieel dealer moet je eigenlijk niet meer willen zijn tegenwoordig.

Je wordt compleet geleefd door de eisen die een merk aan je stelt. Op voorraad nemen dít, verbouwen conform de huisstijl dát en als het erop aan komt ben je het bokkie en staat er niemand meer op om je te helpen...

Als ik nu een Hifiwinkel zou willen starten zou dat op basis van grijze import en het opkopen van onverkochte voorraden en partijen zijn. Beetje de Stassen/H&C achtige opzet dus.

Zorg er altijd voor dat niemand ook maar iets over jouw toko te vertellen heeft en blijf te allen tijden baas in eigen huis...

Helaas ziet het landschap er tegenwoordig zó uit, zonder daarmee te zeggen dat ik dat een fraaie ontwikkeling vind overigens......

raindog

Quote from: twani on January 23, 2017, 13:36:46
Beetje de Stassen/H&C achtige opzet dus.

:wacko: ga je mond spoelen! Die twee mag je nooit in één zin noemen, dat zijn echt twee tegenovergestelde concepten en qua service en klantgerichtheid kan Stassen nog niet in de schaduw staan van H&C.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)