Kabel beinvloeding linkerspeaker van setje ACTIEVE speakers?

Started by JGvH, December 8, 2016, 15:39:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JGvH

Vraagje heb setje advance acoustic air 55 speakers welke ACTIEF zijn, tenminste de rechter. Mijn vraag is de linker sluit je aan op de luidspreker aansluitingen vd actieve speaker. In mijn optiek 'speelt' de rechter via de interne bekabeling. Echter de linker zou beinvloed kunnen worden door de kabel welke je gebruikt of zie ik het verkeerd?

erik s.

De linker luidspreker is geheel passief, dus de kabel doet hetzelfde als bij andere luidsprekers.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

JGvH

Hoi Eric, snap ik maar doordat links een kabel zit en rechts niet zou er dus klank verschil (tussen links en rechts) in mijn redenatie kunnen zijn, toch? Ik heb er nu monster xp kabel tussen zitten en vind dat er teveel bass gegenereerd wordt (heb in t verleden zelf geconstateerd dat bij deze kabel de bass benadrukt wordt) dus andere speakerkabel zou de bass kunnen verminderen? Heb de bass al op laagste stand staan. Verder tevreden over deze speakers😊

RicooCardoo

Als je tegen dit soort problemen aanlloopt, waarom is dan de keus hmgeweest om 1 actieve en 1 passieve speaker te nemen en niet gewoon 2 passieve?

JGvH

Omdat bij de meeste actieve speakers er 1 met versterker is en 1 zonder vandaar  maar  nu origineel bijgeleverde ls kabel gebruikt en de bass is al minder prominent aanwezig☺

erik s.

Het te veel aan Bass kan natuurlijk ook aan de opstelling liggen.
welke kabel je. ook gebruikt, er zal altijd lengte verschil blijven.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

En als dat niet te lang wordt (zeg voor het gemak over de 10 meter) zal je het niet horen. En het bass probleem....zit denk ik niet in de kabel maar eerder in opstelling in combi met je ruimte. Draaien, schuiven etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roeru117

Ik denk ook dat je eens met de plaatsing moet spelen. Heb je de luidsprekers op een kast of iets dergelijks staan? Misschien dat die ook bijdraagt aan een stevige laagweergave.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

JGvH

Heb plaatjes met spikes onder de speakers gebruikt en onder de speakers zelf heb ik Oehlbach One for all resonantiedempers  geplakt. Ook heb ik een Jamo Sw 210 hoogglans wit subwoofertje toegevoegd en de sound is nou in balans. Dus probleem opgelost. :clapping: