Hulp receiver, eerste keer eigen home cinema samenstellen.

Started by RicooCardoo, December 4, 2016, 17:58:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RicooCardoo

Beste leden,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik het goede forum heb wat betreft vloerstaande speakers en receivers etc.

Ik ben hevig op zoek naar een flinke home cinema (5.1 opstelling) en heb ook al het een en ander geluisterd. Onze eerste blik is blijven hangen bij de dali opticon 8.
Hier wat linkjes van de complete set:
https://www.hifiklubben.nl/luidspre...luidspreker/?gclid=CMT5u9r22tACFUy37QodD0AMLg

https://www.hifiklubben.nl/luidsprekers/subwoofers/dali-sub-k-14-f-subwoofer/

https://www.hifiklubben.nl/luidspre...sprekers/dali-opticon-2-compacte-luidspreker/

https://www.hifiklubben.nl/luidsprekers/center-luidsprekers/dali-opticon-vokal-center-luidspreker/


Echter wat voor receiver zou ik hier nou bij moeten nemen? De 2 grote vloerstaanders vragen 300 watt en de woofer 500, echter kan ik geen enkele receiver vinden die dit levert.

Kan iemand mij hierbij helpen om een keus te maken voor een receiver die hier aan voldoet. Alle andere speakers (stereo, en center) vragen minder vermogen.
Ik weet dat met audio voor in de auto, dat als je een 1300 rms woofer hebt je hier geen 500rms versterker achter moet plaatsen. Zelfde geldt voor speakers.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen,

Met vriendelijke groet,

Ricardo.

yorkie13


yorkie13

edit

Verkeerd gelezen

mijkie

300 watt op deze Dali's, zal best lekker klinken maar, nodig, t zal toch niet .....

en wat de sub betreft, dat zullen ze bij Dali wel uit gedokterd hebben, met welk vermogen deze het beste/goed presteert, zit er al in dus hoeft je receiver niet te doen ......

tip van mij, snuffel dit forum eens door, zul je versteld staan wat voor info er te lezen valt  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RicooCardoo

Bedankt voor je reactie mijkie!

Ik ben er achter gekomen dat de woofer actief is, dus beetje stom om te denken dat ie op een receiver moet aangestuurd worden...

Wat betreft de front vloerstaanders, 300 is inderdaad leuk maar volgens jou dus niet echt nodig..  Vind het alleen zo apart dat ze dat dus wel aankunnen maar er nika voor is wat het dan ook echt geeft voor zo een speaker..

Ik ga zeker hier het een en ander nog doorlezen, heb je eventueel tips wat ik echt niet mag missen om te lezen?

Hoe is het trouwens met het merk "dali"  gesteld, een goed merk, of redelijk? Of gewoon uitermate slecht?

Spekkie99

Mooie set. Om die te laten swingen en alles eruit te halen zul je ook een knappe surround versterker nodig hebben. Wat is je budget en heb je nog aanvullende eisen?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

RicooCardoo

Goedeavond spekkie,

Toevallig een bericht tegelijk met jou getypt..  Ja een budget heb ik niet echt op het moment. 
De speakers bij elkaar kosten zo een 5200 euro..  (ik had een budget van 5k) maar die is al bijgesteld.  Ik denk dat de echte max toch 7k gaat worden om en nabij.
Alleen nu rest nog een goede receiver, waar ik dus moeite mee heb.

De verkoper daar raadde deze receiver aan:

https://www.hifiklubben.nl/tv-en-surround/surround-receivers/marantz-sr7011-surround-receiver/

Ik probeer daar nu wat reviews over te vinden en gebruikservaringen.

Nog even een edit:

Aanvullende eisen:
4k onderdteuning
Eventueel bedienen met samsung telefoon/tablet
Wifi
Playstation 4 en pc moeten op aangesloten worden
(komt samen te staan met een 4k oled tv van lg)  mits dit eisen hiervoor zijn?)
Verder qua eisen pakket weet ik nog niet echt wat de eisen kunnen zijn) behalve dat ik de receiver van het voorbeeld van de verkoper gewoon erg mooi vind!

palmspar

het verschil tussen 75 watt en 300 watt is maar 6 db meer volume.
Dat de speaker dus 300 watt kan hebben voor ie doorfikt wil niet zeggen dat hij met 4 watt al niet geweldig zal klinken.
88 dB gevoeligheid dus met 1 watt komt er al 88db geluid uit op 1 meter afstand gemeten.
91 db met 2 watt en 94 met 4 watt en zo verder. :colgate:

Peerless Monster

Quote from: palmspar on December  4, 2016, 21:13:19
het verschil tussen 75 watt en 300 watt is maar 6 db meer volume.
Dat de speaker dus 300 watt kan hebben voor ie doorfikt wil niet zeggen dat hij met 4 watt al niet geweldig zal klinken.
88 dB gevoeligheid dus met 1 watt komt er al 88db geluid uit op 1 meter afstand gemeten.
91 db met 2 watt en 94 met 4 watt en zo verder. :colgate:

Je vergeet even voor het gemak op welke frequentie? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spekkie99

Budget genoeg en in verhouding met de speakers ok. Ga vooral de set luisteren waar je meerdere versterkers kan horen.  Heb je de dali speakers gehoord of uit de folder gekozen?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

RicooCardoo

 Goeiedag spekkie,
Ik heb afgelopen zaterdag de speakers beluisterd stuk voor stuk.

Ik ga zeker kijken of ik ze kan beluisteren met andere versterkers.

Tevens probeer ik er achter te komen of er nog mensen zijn die ook deze speakers hebben etc.


Spekkie99

Quote from: RicooCardoo on December  5, 2016, 13:15:22
Goeiedag spekkie,
Ik heb afgelopen zaterdag de speakers beluisterd stuk voor stuk.

Ik ga zeker kijken of ik ze kan beluisteren met andere versterkers.

Tevens probeer ik er achter te komen of er nog mensen zijn die ook deze speakers hebben etc.
Mooi, en met welke versterker?

Groet,
Gerwin
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

ff vraagje in het algemeen, is er een sponsor die Dali luidsprekers verkoopt ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

palmspar

Quote from: Peerless Monster on December  4, 2016, 21:16:40
Je vergeet even voor het gemak op welke frequentie? ;D

Dat zeggen fabrikanten ook nooit ;D, hoe lager de freq hoe meer vermogen je nodig hebt voor hetzelfde volume das waar.
Maar om die set op referentievolume 0db te laten spelen, ga je echt genoeg hebben aan een paar watt per speaker dat geloof ik vast.
Pas op het laatst gaat een speaker echt veel vermogen vragen dat bedoelde ik te zeggen. :colgate:


yorkie13

Ja, HIFI-Klubben  :D

RicooCardoo

Quote from: Spekkie99 on December  5, 2016, 17:28:24
Mooi, en met welke versterker?

Groet,
Gerwin

Dat moet ik nog wel heel even uitzoeken, sowiesi de marantz sr7011, verder moet ik het nog even uitzoeken.

mijkie

Denon heeft ook een paar erg mooie receivers in het assortiment !!

Hificorner is trouwens een forum-sponsor, misschien kunnen die wat leuks voor je betekenen ?!

en voor een Marantz of Denon receiver is er eigenlijk maar 1, Hc-hifi, bij Marcel is het altijd Black-friday  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RicooCardoo

Dankjewel mijkie,

Ik ben met marcel in gesprek gegaan! En zal derest ook eens bekijken :)