3D iso player

Started by darkrunner, November 20, 2016, 17:33:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Hoi

Wil me volgende week een Media player aanschaffen.
Een vereiste wat die zeker moet kunnen afspelen is full 3D Blu-ray ISO kopie,Zijn er buiten de mp van Himedia nog andere die dat kunnen?

Grt

RonG

Denk dat de huidige generatie players dat wel allemaal kunnen.

Stef

Players zoals bvb popccorn vten en dune solo kunnen dit.  Als 3d subtitles belangrijk zijn moet je er rekening mee houden dat voor de vten een fixed depth geimplementeerd is.  Bij de solo kan je de depth custom bepalen sinds meest recente firmware.  Vooral van belang bij films met veel popup
(anders kan het beeld door de subs komen).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

darkrunner

Quote from: RonG on November 20, 2016, 17:34:51
Denk dat de huidige generatie players dat wel allemaal kunnen.
Full 3D BD ISO?Bedoel dus een 1 op 1 kopie en geen gedoe met mkv,sbs,ou enz
Ik weet toen ik vorig jaar achter een Mede8er 400/600 ging kijken dat die het niet konden.

RonG

Quote from: darkrunner on November 20, 2016, 17:42:42
Full 3D BD ISO?Bedoel dus een 1 op 1 kopie en geen gedoe met mkv,sbs,ou enz
Ik weet toen ik vorig jaar achter een Mede8er 400/600 ging kijken dat die het niet konden.
Volgens mij wel, had voor de dune een mede8er 800XD en die kon dat ook al. De dune trouwens ook, incl BR menu :).

darkrunner

Momenteel speel ik al men film via de pc af, gebruik daarvoor Powerdvd en voor 3D films ArcSoft TotalMedia Theatre.
Heeft een Media player buiten dat die kleiner is nu enig voordeel tov een pc om films af te spelen?

skank1

Ik raad je enkel een himedia aan, of de zidoo X9S (de betere)
Of mijn tweedehands himedia Q5
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

darkrunner

Ben nog steeds aan het twijfelen...maar wat is nu het voordeel van een mp tov een htpc?
De grote maakt me niks uit omdat men pc toch niet zichtbaar is, verder ben ik niet ontevreden over powerdvd 16
Kodi heb ik daar ook eens opgezet vermits vele mp dit hebben maar er snel weer vanaf gezwierd wegens te veel tamtam die er bij komt kijken maar dat is ook maar een kwestke van gewoonte

HenkJan

Heb je misschien een voorbeeld van een 3D ISO? Dan wil ik deze wel eens testen op mijn Zidoo X9S.

darkrunner

Laatste 3d iso copy die ik gemaakt had was van Frozen, de zidoo zal die wel kunnen afspelen vermoed ik,
maar zoek eigenlijk meer naar de voordelen van zo een mp tov een htpc.

HenkJan

Heb toch even mijn 3D brillen afgepoetst en een 3D full iso klaargezet om eens te testen.

Het echte voordeel kan ik je niet noemen. Misschien het prijsverschil?
Ik ben erg tevreden en ben nu de leuke gadgets aan het testen, zoals Angry Birds 2 die ik speel op de Zidoo. Nu is het erg leuk over een paar weken doe ik er denk ik weinig meer mee. Je kunt Kodi gebruiken voor het afspelen van je media of het maken van videowalls maar dat kan je met een HTPC ook.
Ik koos meer voor het gemak en een alles in 1 oplossing. De tijd van HTPC's bouwen (onderdelen uitzoeken etc etc) heb ik nu achter me liggen

Ik internette wel eens op mijn HTPC, maar dat wil ook heel goed op de Zidoo.

Misschien heb je specifieke applicaties die je draait, die niet voor een Androidbox geschikt zijn? Zo kan ik nu niet een Bluray menu zien op de Zidoo, dat moet met een HTPC wel lukken.

master30

Als 4k nog niet nodig is;
De oudere dune mediaspelers zou je ook naar kunnen kijken, vaak voor weinig aangeboden, zeer goede spelers
Dune D1, Dune HD Max
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HereIsTom

Quote from: darkrunner on December 30, 2016, 09:31:57
Ben nog steeds aan het twijfelen...maar wat is nu het voordeel van een mp tov een htpc?
De grote maakt me niks uit omdat men pc toch niet zichtbaar is, verder ben ik niet ontevreden over powerdvd 16
Kodi heb ik daar ook eens opgezet vermits vele mp dit hebben maar er snel weer vanaf gezwierd wegens te veel tamtam die er bij komt kijken maar dat is ook maar een kwestke van gewoonte

3D ISO werkt prima hier op de HiMedia Q10 Pro.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W