Stax

Started by chansig, November 20, 2016, 11:53:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Iemand in die met een Stax speelt of heeft gespeeld ? Liefst zou ik er 1 thuis op proef willen hebben...maar even bestellen via een webshop en dan na 2 weken terugsturen vind ik ook zo wat.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Flavio

#1
En dat is met hoofdtelefoons soms ook lastig vanwege de hygiëne. Goed op letten dus of terugsturen kan.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Interficior

Ik heb met een SR-407 + SRM006t gespeeld. Prachtig geluid zoals je zou verwachten van een open systeem met licht membraan (inclusief een niet al te krachtig laag/weinig druk) maar de bouwkwaliteit laat nogal te wensen over. Dit laatste merk je dan bijvoorbeeld doordat je gekraak hoort als je je hoofd iets beweegt tijdens het luisteren.

Ik heb hem weg gedaan omdat hij iets te groot was voor mijn hoofd (en dan heb je helemaal geen laag meer). Voor de rest kan ik geen vergelijk maken met een Audeze.
Take it or lease it

paaj

Met veel plezier een SRM006/SR404 combi. Veel head-fi in huis gehad maar Stax is echt mijn geluid. Geen idee hoe je het tegen Audeze moet wegzetten (had je toch?) of de nieuwere versies maar supersnel en natuurlijk geluid.

De mijne kraakt een beetje, oud plastic maar doet het verder uitstekend, zal zo 10/15 jaar zijn ofzo.

Weekje lenen vanuit Amsterdam?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

chansig

Bedankt voor het aanbod....top. Maak daar graag gebruik van.  Ik stuur je een pm op het moment dat...misschien een idee voor de aankomende kerstvakantie.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

paaj

Roep maar wanneer het uitkomt :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

martin778

#6
Quote from: Interficior on November 20, 2016, 12:11:04
Ik heb met een SR-407 + SRM006t gespeeld. Prachtig geluid zoals je zou verwachten van een open systeem met licht membraan (inclusief een niet al te krachtig laag/weinig druk) maar de bouwkwaliteit laat nogal te wensen over. Dit laatste merk je dan bijvoorbeeld doordat je gekraak hoort als je je hoofd iets beweegt tijdens het luisteren.

Ik heb hem weg gedaan omdat hij iets te groot was voor mijn hoofd (en dan heb je helemaal geen laag meer). Voor de rest kan ik geen vergelijk maken met een Audeze.

Dit heeft helemaal niets met bouwkwaliteit te maken, dat gekraak zijn de panelen zelf en is kenmerkend voor ESL koptelefoon.
Het is een koptelefoon voor iemand die echt stilzit tijdens het luisteren, als je gaat drinken / eten gaan ze ook enorm kraken.  ;)
Toch is de bouwkwaliteit van Stax gewoon erg plasticky (muv. de 007 etc) gezien de nieuwprijs maar dat is ook altijd zo geweest.

Ik heb met de SR-407 icm. 006tS gedraaid, leuke combi maar ik vond de standaard EHX buisjes matig - het geluid werd veel soepeler en minder iel met RCA 6CG7/6FQ7.
Verder hoef je je echt geen zorgen de maken over laagweergave van de moderne ESL, die is dik in orde.

Persoonlijk zou ik naar een tweedehands set kijken, de afschrijving is enorm en ze zijn lastig te slijten.