Advies powercable voor Marantz SR7010 i.c.m. B&W 683 s1

Started by BenW, November 20, 2016, 11:50:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Gek toch dat ieder topic over kabels uitdraait op een welles-nietes discussie  ;D

Xander32

Gelukkig niet allen hoor  :nowink:. Maar mijn ervaren betreft kabels, dien ik wel met enige omzichtigheid te posten. Zelf ervaar ik zeker verschillen tussen kabels, dat is mijn waarheid. Indien een ander daarin niet mee wil gaan; prima. Leven en laten leven, geef elkaar de ruimte. En er is m.i. niets mis met een discussie op basis van argumenten. Maar een discussie aangaan met die ander over diens ervaren, is m.i. kansloos. Daar ga je niet uitkomen :nowink:.

Quote from: Exxar on February 13, 2017, 21:01:52
Gek toch dat ieder topic over kabels uitdraait op een welles-nietes discussie  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: Xander32 on February 13, 2017, 20:45:43
Jouw bijdragen lijken allen nogal op elkaar, zowel inhoudelijk als betreffende de vorm. In dat opzicht voeg je zelf toch ook weinig interessants toe aan dit forum? Hoe zie je dat zelf? Wat hoop je te bereiken, welk positief effect streef je er mee na?

Uiteraard lijken mijn bijdragen mbt. het hele kabelgebeuren nogal op elkaar; Omdat het "complete onzin is" dat mensen een wezenlijk verschil horen na het vervangen van 1mtr. kabel in het laatste gedeelte van de keten. Ik hoef dit niet met materiaal-technische of meet-technische gegevens te staven, dat doet de andere partij ook niet.

Dat een kabel beter buigt, minder weerstand heeft door het gebruik van ander materiaal daar kan ik in komen. Maar met droge ogen beweren dat het een wezenlijk verschil in de weergave is "na een paar dagen luisteren" duh....
En als ik dan vraag de oude kabel terug te plaatsen krijg ik een opmerking dat dit niet gaat werken omdat hij "ingespeeld" moet worden.

Werkelijk?

Zo lust ik er nog wel een.

En ja, een topic over kabels gaat ook over de zin, of in dit geval onzin, van het hele verhaal.
Als je dan een topic opent waarin je stelt dat je denkt dat een andere kabel een verschil gaat maken dan moet men niet raar opkijken als er iemand reageert die kritisch is en opmerkt dat je misschien wel wil dat het beter klinkt omdat je net 250,- hebt uitgegeven aan een kabel die misschien 25,- aan productiekosten heeft.

Wil je geen kritische opmerkingen over wat je doet plaats het dan vooral niet op een forum waar niet alleen jaknikkers zitten.

Dat je een dure kabel wil omdat je voor kwaliteit gaat, prima!
Maar ook daar ken ik ook leuke anekdotes over.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Als Scrut zijn mond had dicht gehouden was er niets aan de hand geweest....maar die kon zijn plasje niet ophouden. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

master30

Voor die 79 euro die die Audiquest kabel nieuw kost, valt de investering nog best mee toch.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

chansig

Tuurlijk...zeker als de TS een verschil ervaart. Dan is het een goede aanschaf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#31
Quote from: chansig on February 14, 2017, 08:11:38
Als Scrut zijn mond had dicht gehouden was er niets aan de hand geweest....maar die kon zijn plasje niet ophouden. :D

Gr. Hans

Dat komt met de leeftijd .... en wijsheid, Hans. ;D

http://www.essentialsound.com/power-cable-technology.htm
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

daffy

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

chansig

Nou metingen genoeg om veel geld uit te geven aan netkabels. Gelukkig luisteren we naar kabels en kijken we niet naar metingen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on February 14, 2017, 18:40:06
Nou metingen genoeg om veel geld uit te geven aan netkabels. Gelukkig luisteren we naar kabels en kijken we niet naar metingen.  :D

Gr. Hans

:D

Gevat....as always...
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Janbo

De kabels zien er fantastisch uit en de grafieken ook. Volgens een beetje balans-theorie moeten ze dan wel goed klinken  :angel:

i2Paq

Die meetingen, door de fabrikant zelf, geven mij een "Wij van WC-eend" gevoel.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

daffy

Zucht..... ::) het is ook niet gauw goed he  ;D en totaal zoals verwacht ;)

Ik weet het goed gemaakt, jij gaat op zoek naar metingen die geen verschil aantonen?

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

daffy

Quote from: Janbo on February 14, 2017, 19:40:28
De kabels zien er fantastisch uit en de grafieken ook. Volgens een beetje balans-theorie moeten ze dan wel goed klinken  :angel:

totaal niet mijn ervaring , prijs en merk zegt geen reet hoe een  bepaald snoer op een bepaald apparaat presteerd.
Sterker nog sommige superduuper powercords "klinken" slechter dan een standaard degelijk snoer.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

i2Paq

Quote from: daffy on February 14, 2017, 20:26:32
Zucht..... ::) het is ook niet gauw goed he  ;D en totaal zoals verwacht ;)

Ik weet het goed gemaakt, jij gaat op zoek naar metingen die geen verschil aantonen?

daffy ;)

Nee hoor, niet onverwacht.  ;)

Een slager die zijn eigen vlees keurt, wat voor uitslag had jij dan verwacht?  ::)

Ik hoef nergens naar op zoek zolang er geen onafhankelijke metingen zijn die bewijzen dat het wel een verschil maakt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70