Aansluitingen marantz sr7010

Started by wfk, November 20, 2016, 09:36:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wfk

Dat ik kan genieten van mooi geluid en beeld, betekend niet dat ik veel verstand heb van aansluiten    inregelen.
Vandaar mijn voor sommige logische vragen.
Komend van een goed aangesloten marantz sr7400 nu dus de sr7010.
Wat mij opvalt maar 2 optische ingangen. Mijn dune mediaspeler , ziggo horizon,Pana blurayspeler en nog 2 andere had ik allen aangesloten via optische kabels.
Als ik nu alles via hdmi aansluit ,kunnen de optische dan weg ?



mijkie

yup, al jouw apparaten kunnen via HDMI aangesloten worden en daarvandaan naar je TV en/of beamer
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

wfk

Thx.....next is mijn sub svs sb12nsd. Aansluiten ok , maar voor het inregelen via microfoon.
Wat zijn de basis instellingen op de sub?
Phase low pass gain.

LocoJ

Fase uit/0
Low-pass helemaal open, dus niet op een frequentie zetten of anders de hoogste frequentie. Audyssey regelt alle cross-overs.
Gain eerst ongeveer halverwege. Audyssey geeft aan of hij harder of zachter moet.

Veel luisterplezier!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

master30

Met de wizard is het heel eenvoudig om hem goed in te stellen.

en idd alles via hdmi naar de receiver en dan deze naar je beeld weergever.

Als je de tv/ projector aanzet gaat de receiver ook automatisch aan
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

wfk

So Far So Good ,

Aansluiten ging idd heel netjes via menu.
Ook 8 punts meting met mic. werkt heel makkelijk.

1e indruk (ook 2e , 3e enz.)  Geluid is echt een stuk verbeterd.
Moeilijk te omschrijven, maar veel meer "punch"  en bij films rolt het geluid echt naar je toe.
SVS sub pakt het ook subtieler op.
Beeld van de Pana vt plasma lijkt ? ook wel wat gedetailleerder te zijn .

Wat wel nog niet helemaal duidelijk is .
De Marantz SACD / CD aangesloten. met de multichannel en de normale 2 kanaals .
Echter in menu zie ik bij cd selectie alleen hdmi of 2 kanaals te selecteren.
Bij spelen meerkanaals sacd kan ik wel geluid kiezen dmv AB (gekleurde buttons) maar geen idee of de multichannel nu wel of niet werkt.

master30

Quote from: wfk on December  4, 2016, 09:44:29
So Far So Good ,

Aansluiten ging idd heel netjes via menu.
Ook 8 punts meting met mic. werkt heel makkelijk.

1e indruk (ook 2e , 3e enz.)  Geluid is echt een stuk verbeterd.
Moeilijk te omschrijven, maar veel meer "punch"  en bij films rolt het geluid echt naar je toe.
SVS sub pakt het ook subtieler op.


Dat zelfde had ik ook  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

tonv

Quote from: wfk on December  4, 2016, 09:44:29
So Far So Good ,

Aansluiten ging idd heel netjes via menu.
Ook 8 punts meting met mic. werkt heel makkelijk.

1e indruk (ook 2e , 3e enz.)  Geluid is echt een stuk verbeterd.
Moeilijk te omschrijven, maar veel meer "punch"  en bij films rolt het geluid echt naar je toe.
SVS sub pakt het ook subtieler op.
Beeld van de Pana vt plasma lijkt ? ook wel wat gedetailleerder te zijn .

Wat wel nog niet helemaal duidelijk is .
De Marantz SACD / CD aangesloten. met de multichannel en de normale 2 kanaals .
Echter in menu zie ik bij cd selectie alleen hdmi of 2 kanaals te selecteren.
Bij spelen meerkanaals sacd kan ik wel geluid kiezen dmv AB (gekleurde buttons) maar geen idee of de multichannel nu wel of niet werkt.

Dit zie je toch op het grote display?
Niet op de patrijspoort.