Ervaringen Pathos Classic Remix

Started by Zodiac, November 20, 2016, 09:30:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Wie heeft er ervaring met de Pathos Classic Remix ?

Ik heb nu een hele fijne Pink Faun set (klasse A voorversterking, klasse D eindversterking) incl dac. Ik stream vooral (met een Sonos Magna ultimo) Heerlijk allemaal.
Ik ben echter nieuwsgierig naar - en geraakt door het design van Pathos. Met name door de recente modellen, zoals de strakke Classic Remix met hidac. De beschrijving van de sound (door audionalogue) spreekt me ook aan, maar zou ik moeten horen. Clean, gedetailleerd, maar toch warm. All in one is vanuit de esthetica ook goed voor mij.

Ik ben wel wat terughoudend ivm mogelijk wat mindere bouwkwaliteit, maar dat kan een vooroordeel zijn.
Wie heeft er een (of een andere Pathos) tips, waarschuwingen, een mening, etc.
Dank.

PS. Ik heb lang niets gepost, maar heb wel consequent meegelezen. Altijd leuk!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

mijkie

ik speel hier met Nuprime, ook een combi van klasse-A & D, ik vind t heerlijk klinken !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

addesmo

Ik heb hem thuis vergeleken met mijn Unison s6 en die was toch echt wel behoorlijk beter! Let wel, bij mij met mijn spullen en accoustiek.

chansig

Dus zegt eigenlijk helemaal niets.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo


chansig

Nee...dat dan weer niet. Maar je geeft zelf de beperking van de post aan. Gelukkig maar zou ik zeggen. Voor hetzelfde geld zeg je dat het een geweldige versterker. TS koopt de versterker en komt van een koude kermis thuis.

Dus prima post wat mij betreft. Zouden meer mensen moeten/kunnen beseffen als ze wat adviseren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo


KayaRahnee

#7
Voor wat het waard is:
Ik heb hier een hele tijd geleden de gelegenheid gehad om een Pathos Remix als onderdeel van mijn set te mogen beluisteren.
Wat ik me nog herinner is dat ik erg onder de indruk was, genieten was het i.c.m. mijn Master speakers.

Mijn eigen versterker is een Primaluna DiaLogue Two.
Deze klinkt voor mij wat drukker, een persoon die eens op bezoek was noemde het muzikaler. (zo zie je maar dat iedereen zowel anders ervaart / hoort alsook de dingen anders gaat beschrijven).
Bij de Pathos vond ik het geluidsbeeld algemeen wat evenwichtiger wat ik ervaarde als een zekere rust.
Verder erg mooi detail, mooi podium en een lekkere wat strakkere bas (dat laatste in vergelijk met de PrimaLuna).
Uren luisteren kan bij sommige combinaties eerder vermoeiend zijn, bij de Pathos/Master combi was het een puur genot.
Ik had i.v.m. gebruiksgemak wel wat opmerkingen maar doordat er inmiddels al wat tijd is over gegaan weet ik dat niet meer.
Dacht ook ergens te hebben gelezen dat de DAC nog niet volledig oké was, maar die heb ik ook niet gebruikt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

BuSpu


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

addesmo

Op ons forum hier staat een Pathos Logos te koop. Dat is wel andere koek dan de Remix!  ;)

KayaRahnee

Quote from: addesmo on November 26, 2016, 17:00:16
Op ons forum hier staat een Pathos Logos te koop. Dat is wel andere koek dan de Remix!  ;)

Was te koop.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

wil

Ik ken de verschillen tussen de Remix en de Logos niet.
Wel kan ik zeggen dat de Logos een behoorlijk snelle versterker is (zeker nu er ultra caps in zitten). Het is wel een echte no-nonsense versterker. Dus er zitten gebalanceerde en ongebalanceerde ingangen op, een tape-loop, speaker-terminals en een volumeknop. De MkII heeft nog een optionele DAC. Maar dan heb je alle features wel gehad. Ik hou daar wel van.

Het vermogen is voldoende om 4 ohm speakers aan te sturen. Mocht je nog meer eisen hebben, dan zal je naar een Inpol moeten.

Kortom, luisteren. Enjoy!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60