Mijn braziliaanse cinema: join the dark side

Started by willempie, November 18, 2016, 16:45:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willempie

Eindelijk, maar dan toch.  :bigsmile:
Mijn bioscoopje krijgt vorm.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

#1
Laten we zeggen driemaal is scheepsrecht. ::)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92981.0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121482.0

Ben eigenlijk al in mei dit jaar begonnen, maar had nog niet echt de tijd om een topic te openen.

Ben eerst begonnen om de wanden van een extra (dikkere) cementlaag te voorzien.
Hier in brazilie worden de wanden gemaakt van holle blokken met aan beide zijden een afwerklaag (1-2cm) van cement.
Kan geen kwaad om meer massa op de wanden te smeren voordat we met de voorzetwanden gaan beginnen. (in totaal nu 3cm)

De eerste voorzet wand welke zal bestaan uit 75mm isolatie, 18mm OSB en 12,5mm gipsplaat:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

Jaweeeel!! Daar issie weer! ;D
Mooi dat er voortgang is, 2017 wordt jullie jaar? ;) ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

Gaaf zeg. Had je vorige topics nooit gelezen, nu wel. De aanhouder wint, respect hoor! Mooi project.
Zou fantastisch zijn als je t af hebt in 2017. T aspect planning in t buitenland, belachelijk hoge belasting voor import, heftige regenval en temperaturen, erg dure electronica ken ik allemaal ook, ik zit in Thailand.
Succes met de laatste loodjes, volgens mij is het eind nu in zicht. Ik blijf het volgen.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

skyfox

Weer een mooie HT in aanbouw, gaaf! Ik ga de voortgang volgen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

willempie

#5
Quote from: RalphH on November 18, 2016, 19:26:49
Jaweeeel!! Daar issie weer! ;D
Mooi dat er voortgang is, 2017 wordt jullie jaar? ;) ;D

Dit jaar was een verschrikkelijk moeilijk jaar. De crisis sloeg hard toe hier in Brazilie. Mijn vrouw werd ontslagen na 13 jaar trouwe dienst, maar heeft gelukkig alweer een nieuwe baan. Mijn project liep ook ten einde, dus we hadden beide even geen job. Positief blijven. Kreeg ik mooi tijd om andere dingen te doen, zoals mijn cinema.

2016 wordt uiteindelijk positief afgesloten met de in gebruik name van de Cinema. Ja ja, ik heb nog niet alle fotos geplaatst maar we lopen al tegen het einde van de werkzaamheden. We hebben 90% ook zelf gedaan omdat we de tijd hadden en sommige dingen gewoon niet uit konden besteden omdat het te specifiek is. 

Maandag wordt de vloer gelegd (=gelijmd) en dan kan ik eindelijk beginnen met het opstellen van de apparatuur.  :popcorn:



Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

De vloer werd als volgt opgebouwd:
25mm Sylomer blokjes van 75x75mm met daartussen rockwool om de holle ruimte op te vullen. Daarboven een eerste laag van 18mm OSB platen en de tweede laag van 25mm werd erop vast geschroefd. Het resultaat is een toch vrij stevige vloer waarvan je voelt dat er gedempt wordt.
Uiteindelijk afwerking is gekozen voor vinyl stroken van 950x184mm en 2mm dikte.


Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Maikel_audionerd

Soow, beiden geen baan hakt er goed in.
Mooi vakwerk zeg! Ben benieuwd naar de rest van de foto's
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

willempie

Mijn bedoeling was om er toch een kamer in een kamer van te maken.
Dus ook de alle zijwanden worden aangepakt. (met hulp van mijn duitse vriend)
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

#9
Willem is dit hetzelfde pand? Zelfde ruimte?

Van die oranje 'bakstenen' met spouw toch. Je kunt daar ook beton in gieten, maar dan moet je er wel bij kunnen, binnenste wand alleen voor de massa. Beton is lokaal goed verkrijgbaar lijkt mij. Ik weet alleen niet wat dat voor effect heeft op je thermische isolatie? Je krijgt te maken met massa vertraging (faseverschuiving) in warmte doorgifte. Dus opwarming duurt langer en dan afgifte gaat lang(er) en later door. Die spouw is in warm klimaat gemaakt als versnelde luchtostijging om de warme lucht weg te voeren?

Kamer in kamer? Op de plaatjes lijkt het alsof je alle profielen en materialen aan de muur vastzet. Aan het plafond zie ik wel de hangbouten, dus ik ga er vanuit dat ik het gewoon niet goed zie op deze plaatjes.

willempie

Quote from: donaldk on November 22, 2016, 17:40:45
Willem is dit hetzelfde pand? Zelfde ruimte?

Van die oranje 'bakstenen' met spouw toch. Je kunt daar ook beton in gieten, maar dan moet je er wel bij kunnen, binnenste wand alleen voor de massa. Beton is lokaal goed verkrijgbaar lijkt mij. Ik weet alleen niet wat dat voor effect heeft op je thermische isolatie? Je krijgt te maken met massa vertraging (faseverschuiving) in warmte doorgifte. Dus opwarming duurt langer en dan afgifte gaat lang(er) en later door. Die spouw is in warm klimaat gemaakt als versnelde luchtostijging om de warme lucht weg te voeren?

Kamer in kamer? Op de plaatjes lijkt het alsof je alle profielen en materialen aan de muur vastzet. Aan het plafond zie ik wel de hangbouten, dus ik ga er vanuit dat ik het gewoon niet goed zie op deze plaatjes.

De voorzetwanden staan los van de bestaande muren (3-4cm) en alleen de voorste wand is op een paar punten vastgezet met de bestaande muur (zie foto). De bestiging is zoveel akoestisch ontkoppeld door gebruik van bouwvilt en rubber ringen.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

#11
Het plafond was een ander zorgenkindje. Er was niet zorg besteed om het netjes waterpas te krijgen. Er zaten verschillen in van 5cm.

We hebben het plafond ook zoveel mogelijk ontkoppeld door gebruik te maken van bouwvilt en rubber (zie foto). Ook hier kwamen de de stroken niet tegen het bestaande werk aan.

Ik heb zoveel mogeljk gebruik gemaakt van OSB. ook de balkjes gemaakt van stroken OSB aan elkaar geschroefd en gelijmd. Gaf een rechtere balk want het hout hier in brazilie is meestalk niet echt recht. daarnaast is het lastig om balkjes van 5m naar boven te krijgen. Ze passen niet in de lift en gaan ook niet door de trappenhal. Om ze omhoog te takelen is vrij prijzig en omslachtig.


Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

VOORWAND:

De voorwand heeft een podium of een verhoging van 20cm diep en 17cm hoog.  Natuurlijk is de holle ruimte gevuld met rockwool.
De voorkant wordt nog afgedekt met een plint welke rondom doorloopt in de ruimte. Er is ruimte open gehouden voor het doorvoeren van de verschillende kabels welk nodig zijn voor de speakers etc.

De naden tussen de OSB platen zijn zoveel mogelijk gedicht. (zie foto)

Tussen de OSB platen en de gipsplaten is een laag Green Glue aangebracht. Heb er zoveel positieve verhalen over gehoord dat ik het wilde gebruiken. Een van de weinige producten hier in brazilie welke niet 2-3 zo duur zijn als in het buitenland. (ongeveer 25 euro per tube)

Ik heb er eerst de voorste wand mee uitgevoerd of het mij zou bevallen. Uiteindelijk heb ik ook alle wanden en plafond met Green Glue behandeld.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

1 July was de verjaardag van mijn dochter en ik had haar beloofd dat we de Cinema konden gebruiken voor haar verjaardag.  We hebben de boel zoveel mogelijk ontruimd en de TV van de woonkamer opgehangen voor het beeld. Geluid werd verzorgd door twee speakers/subwoofer en een stereo receiver. Een aantal tekenfilms  met een aantal dance clips op de mediaplayer maakte het helemaal af.

Voor mijn dochter was het helemaal af.  :wub:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

Haha, supervet!

Wie weet kom ik in mei wel ff kijken ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

willempie

Quote from: RalphH on November 26, 2016, 12:54:16
Haha, supervet!

Wie weet kom ik in mei wel ff kijken ;)

Jullie zijn altijd welkom!!
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

 :clapping: :clapping:
Ff kijken hoe t loopt, kansje dat we in Vitoria eindigen, de plannen moeten zich nog even vormen.
Bedenk maar vast of je nog iets van over de plas nodig hebt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Jep

Leuk zo het deurkozijn met de filmstrook! De deur is niet zichtbaar op de foto's, heb je daar de frames op getekend?  8)
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

willempie

Quote from: Jep on November 26, 2016, 18:58:43
Leuk zo het deurkozijn met de filmstrook! De deur is niet zichtbaar op de foto's, heb je daar de frames op getekend?  8)

Nee, dat vond ik net iets teveel van het goede.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

#20
Intussen ook binnen gekregen het rail om de gordijnen automatisch te laten openen/sluiten.  ;D
Besteld via Aliexpress voor 159 dollar incl verzenden. Een hele goede prijs en de reviews waren prima te spreken over de rails. Let's see.


Ik zit wel te dubben of ik de rail zwart moet verven/plakken. Het komt sowieso in een koof dus de filmkijker ziet er echt niets van. Hangt ongeveer 50cm boven het scherm. Wat denken jullie er van?
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

#21
Testen projector

Vandaag de projector (JVC HD-1) opgesteld en verbonden met de media-player (Dune TV-303).

We hadden al problemen omdat bij het eerste keer aanzetten van de projector de voeding het begaf. Met een vriend heb ik het voeding vervangen en getest of de projector weer werkte. Er was beeld dus we dachten dat is in orde.

Vandaag in een echte opstelling konden we het beeld testen. Echter zag het beeld er niet uit,  :crazy:. Dat was dus een grote teleurstelling. Ik weet de projector heeft een aantal jaren stil gestaan, maar dit had ik niet verwacht. Iemand nog een tip?

NB. Ik heb nog met verschillende HDMI kabels getest maar alle kabels gaven hetzelfde resultaat.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Maikel_audionerd

Quote from: willempie on November 26, 2016, 21:56:23

Ik zit wel te dubben of ik de rail zwart moet verven/plakken. Het komt sowieso in een koof dus de filmkijker ziet er echt niets van. Hangt ongeveer 50cm boven het scherm. Wat denken jullie er van?
Ik zou m zo laten. Makkelijker voor garantieafhandeling en t heeft verder weinig nut.

Quote from: willempie on November 28, 2016, 22:42:16
Testen projector

Vandaag de projector (JVC HD-1) opgesteld en verbonden met de media-player (Dune TV-303).

We hadden al problemen omdat bij het eerste keer aanzetten van de projector de voeding het begaf. Met een vriend heb ik het voeding vervangen en getest of de projector weer werkte. Er was beeld dus we dachten dat is in orde.

Vandaag in een echte opstelling konden we het beeld testen. Echter zag het beeld er niet uit,  :crazy:. Dat was dus een grote teleurstelling. Ik weet de projector heeft een aantal jaren stil gestaan, maar dit had ik niet verwacht. Iemand nog een tip?

NB. Ik heb nog met verschillende HDMI kabels getest maar alle kabels gaven hetzelfde resultaat.

Jeetje wat ongelofelijk balen zeg. Helaas kan ik er geen zinnig woord over zeggen maar hoop echt dat t alsnog goed gaat komen. Zou t vocht kunnen zijn? Vochtvreter zakje binnenin projector leggen?
Ik kan me herinneren dat bij aankoop van onze binnen er een vochtvreter-zak (nieuw woord :p) ter groottevan een halve beamer bij in de doos zat. Doet suggereren dat dat belangrijk is
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

willempie

Quote from: Maikel_audionerd on November 29, 2016, 05:42:42
Ik zou m zo laten. Makkelijker voor garantieafhandeling en t heeft verder weinig nut.

Garantie maakt niet uit, want het gaat alleen om de rail. De motor komt achter het gordijn en die blijft gewoon wit.
Het ging mij meer om de reflecties, die zouden kunnen optreden bij het filmkijken.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

Contact gehad met DVS almere waar ik ook het nieuwe voedingsbord gekocht had:
Het lijkt wel of er een kabel niet goed is aangesloten.
Ik denk de brede kabels naar de dla chip.

Is er toch nog hoop.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+