T+A DAC8 DSD en HQPlayer DSD512 de hemelse verbinding?

Started by Isflicka, November 15, 2016, 14:29:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Hangt van je settings af. Ik kreeg mijn i7 wel plat naar dsd512 :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Isflicka

Als alle instellingen van zowel de bios als het OS optimaal zijn kun je met de i7-6700k tot DSD1024 gaan.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Sjettepet

Meer is niet altijd beter.
Kwam dit weekend tot een nogal ontluisterende vaststelling. Heb ik net al mijn SACD's geript naar DSD om ze via DoP aan mijn DAC aan te bieden, blijkt dat J-River DSD eerst converteert naar PCM alvorens weer te converteren naar DSD/DoP. En sowieso wordt voor elke dsp-bewerking (normalisatie, gap removal, etc.) DSD geconverteerd naar PCM en weer terug....
De enige manier om écht DSD bij mij DAC te krijgen is via bit-streaming. Dat werkt wel, maar ik verlies dan alle mooie dsp-mogelijkheden in J-River. Dilemma's....
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

schedel

Quote from: Isflicka on December  6, 2016, 08:52:16
Als alle instellingen van zowel de bios als het OS optimaal zijn kun je met de i7-6700k tot DSD1024 gaan.
Ik gebruik Win10 Pro. Om de computer te tunen heb ik Fidelizer en Audio Optimizer gevonden.
Heeft 1 van deze programma's de voorkeur of zijn er nog andere opties?
T+A | REL | Denon | JVC

RubenV.

Quote from: schedel on December 12, 2016, 11:12:48
Ik gebruik Win10 Pro. Om de computer te tunen heb ik Fidelizer en Audio Optimizer gevonden.
Heeft 1 van deze programma's de voorkeur of zijn er nog andere opties?

Ik gebruik zelf AO in combinatie met WS2012R2, maar deze is inderdaad ook voor windows 10 te gebruiken. Op de diverse fora zie ik ook veel mensen die ze allebei gebruiken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. AO geeft op WS2012R2 iig. een mooie winst kwa SQ, al hangt dit natuurlijk ook van je settings af.

Een vraagje aan de mensen die hier upsampelen naar DSD512, welke settings gebruiken jullie in HQPlayer?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

johan117

Heb dit bericht ook per ongeluk in het Roon topic geplaatst, maar doe het hier ook nog maar een keer.
Ik gebruik deze 2 instellingen in combinatie met mijn T+A dac.

Groet,

Johan

schedel

Ik gebruik ook de bovenste setting, poly sinc shrt mp en ASDM7. Deze setting heb ik van het CA forum. Ik moet er nog steeds voor gaan zitten of ik wel verschillen hoor. Ik zal op een SSD wat nummers zetten en de verschillende opties uitproberen met de HQplayer. Met Roon is het wel makkelijker testen maar dat kost me ook nog een Ipad. Misschien komen er wel mooie aanbiedingen in Januari.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

RubenV.

Bedankt voor het sharen van de settings, deze komen overeen met hetgeen ik zelf al had gevonden/geprobeerd. Gebruiken jullie dit met enkel HQPlayer, of ook nog met JPlay?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

StereoMike

DAC bits: 32

PCM Defaults
Filter: poly sinc shrt mp
Dither: NS5
Sample rate: 384000

SMD Defaults
Oversampling: poly sinc shrt mp
Modulator: ASDM7
Bit rate: 22579200
Vol Max: -3.0dB voor de T+A DAC8 DSD

Nee, nog geen JPlay gebruikt wel Lasso Pro voor het optimaliseren. De streamers die wij in clubverband bouwen lijken als twee druppels water op de Sound Galleries SGM 2015 met dezelfde 24MHz master clock. Niet zo vreemd met een Pink Faun fan binnen de club. Een beetje voorkennis is natuurlijk nooit weg.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

RubenV.

Quote from: StereoMike on January  3, 2017, 14:12:44


Nee, nog geen JPlay gebruikt wel Lasso Pro voor het optimaliseren. De streamers die wij in clubverband bouwen lijken als twee druppels water op de Sound Galleries SGM 2015 met dezelfde 24MHz master clock. Niet zo vreemd met een Pink Faun fan binnen de club. Een beetje voorkennis is natuurlijk nooit weg.

Hi StereoMike, leuk om te lezen dat jullie een club hebben waar zoveel aandacht aan streamers wordt besteed  :worship:
Hebben jullie ook getest met een dual pc setup (HQPlayer > NAA)? Ik zit zelf nog een beetje in dubio, daar ik een dual pc setup heb voor JPlay die zonder DSD upsampeling al erg goed klonk. Helaas kan ik via JPlay maar tot DSD128 gaan in een dual pc setup, en dus geen DSD512 afspelen. Ik ben dan ook benieuwd of een mooie dedicated audio pc voor NAA nog verbeteringen met zich meebrengt. SGM is een single machine (erg fraai), maar ik weet niet of zij hier ook mee hebben getest.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

schedel

Hier een test en wat info over de SGM. incl foto's
http://www.6moons.com/audioreviews2/soundgalleries/1.html
T+A | REL | Denon | JVC

StereoMike

Quote from: RubenV. on January  3, 2017, 15:51:23
Hi StereoMike, leuk om te lezen dat jullie een club hebben waar zoveel aandacht aan streamers wordt besteed  :worship:
Hebben jullie ook getest met een dual pc setup (HQPlayer > NAA)? Ik zit zelf nog een beetje in dubio, daar ik een dual pc setup heb voor JPlay die zonder DSD upsampeling al erg goed klonk. Helaas kan ik via JPlay maar tot DSD128 gaan in een dual pc setup, en dus geen DSD512 afspelen. Ik ben dan ook benieuwd of een mooie dedicated audio pc voor NAA nog verbeteringen met zich meebrengt. SGM is een single machine (erg fraai), maar ik weet niet of zij hier ook mee hebben getest.
We spelen noodgedwongen met een dual pc setup opstelling in afwachting van de nieuwe firmware (linux native DSD) voor de T+A DAC8. Binnenkort kunnen we dan de microrendu ook als DSD512 endpoint (HQ Player NAA Output) inzetten. De heren van SGM hebben volgens mijn informatie niet getest met een dual opstelling.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

RubenV.

Als het goed is krijg ik morgen m'n nieuwe JCat usb kaartje binnen met femto clock. Hopelijk heb ik dit weekend genoeg tijd om m'n streamertjes om te bouwen zodat ik voor HQPlayer mijn lawaaiige desktop pc niet meer hoef te gebruiken  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

StereoMike

Quote from: RubenV. on January  5, 2017, 21:11:06
Als het goed is krijg ik morgen m'n nieuwe JCat usb kaartje binnen met femto clock. Hopelijk heb ik dit weekend genoeg tijd om m'n streamertjes om te bouwen zodat ik voor HQPlayer mijn lawaaiige desktop pc niet meer hoef te gebruiken  :headbanging:
Het is een mooi kaartje. We hebben zowel de oude versie zonder femto als de nieuwe versie met de femto in gebruik. Helaas nog niet met elkaar vergeleken. Komende week worden voorlopig de twee laatste moederbordjes voorzien van een nieuwe klok. Ik zal proberen foto's van het proces te maken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

RubenV.

Quote from: StereoMike on January  6, 2017, 10:25:40
Komende week worden voorlopig de twee laatste moederbordjes voorzien van een nieuwe klok.

Zijn de klokjes op? Of is er een andere reden waarom het voorlopig de laatste twee zijn?

Ik heb mijn kaartje binnen en meteen in de audio pc gezet. Ivm. de PPA V1 is dit iig. een duidelijk hoorbare upgrade  :music: Ben benieuwd hoe het over een weekje klinkt, het is nu al erg fraai.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

StereoMike

Quote from: RubenV. on January  6, 2017, 19:33:58
Zijn de klokjes op? Of is er een andere reden waarom het voorlopig de laatste twee zijn?
Hahaha, de klokjes zijn inderdaad op maar we hebben ook geen behoefte meer om nog meer bordjes om te bouwen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Quote from: StereoMike on January  8, 2017, 19:35:01
Hahaha, de klokjes zijn inderdaad op maar we hebben ook geen behoefte meer om nog meer bordjes om te bouwen.
Hoe staat het nu met de ultra low noise hqplayer adapter?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

StereoMike

Quote from: Isflicka on April 27, 2017, 23:06:21
Hoe staat het nu met de ultra low noise hqplayer adapter?
We draaien nu met 4 verschillende combinaties (moederbord en usb kaart) naar voorbeeld van CAD, Antipodes Audio, Nimitra en een eigen variant. De USB kaarten zijn van jplay en twee varianten sotm (pcie en usb). Eén variant steekt boven de rest uit en dat is het Antipodes DX moederbord in combinatie met de SOtM tX-USBhubIn zoals Antipodes zelf ook toepast. Helaas is het nog niet gelukt om het geheel onder de 1A te krijgen maar we zitten er wel heel dichtbij.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake