de bouw van "The Barn'"

Started by doubjj20, November 14, 2016, 20:52:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Volgmodus aan! :D Veel succes gewenst!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

doubjj20

Quote from: denoontje on November 16, 2016, 23:26:31
Wat een tempo, bedenk wel dat de positie van 5.1 surrounds anders is als 7.1 surrounds.
Zelfde geld voor atmos .2 of .4[emoji6]

Goed dat je het zegt. Ik heb wel nagedacht over de locatie van de fronts en sub, maar niet over de surrouns.

Wat is eigenlijk de juiste plaatsing voor 5.1 en 7.1? Kan ik dat ergens terug vinden?

Wel zo handig als ik met de leidingen ga beginnen natuurlijk. Lekker handig weer van me.....

RalphH

Quote from: doubjj20 on November 18, 2016, 22:03:29
Ik heb wel nagedacht over de locatie van de fronts en sub

Hoe heb je de sub locatie bepaald?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

doubjj20

Quote from: RalphH on November 18, 2016, 22:14:39
Hoe heb je de sub locatie bepaald?

Niet proef ondervindelijk, maar wat ik zo gelezen heb op het forum, achter het scherm.
Nou breng je me wel aan het twijfelen  ???

RalphH

Sorry ;D

Tja, subwooferplaatsing is nogal een dingetje.
Ueberhaupt met 1 sub een topresultaat behalen is al lastig. Kan in jouw geval goed uitpakken, maar persoonlijk zou ik zorgen voor een aantal extra loze leidingen zodat je m achteraf overal neer kunt zetten of er ergens 1 bij kunt zetten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Google even op atmos en speakerposition[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

doubjj20

Zo, daar zijn we weer
We hebben niet echt stil gezeten, maar in de tijd dat ik klus kan ik geen berichten plaatsen, en in de tijd dat ik een update post, kan ik niet klussen natuurlijk  :hehe:

Anyway, ik heb besloten om de koof aan de kant van het scherm toch hoger te maken, zodat deze minder aanwezig gaat zijn in het zichtveld. Ik ga beginnen met deze te texen, mocht het teveel opvallen/glanzen dan kan ik hem later altijd nog bekleden




Daarna begonnen met de koof te bekleden met MDF. Uiteindelijk toch gekozen voor 12 mm. Anders zou het geheel toch te zwaar worden denk ik.
Oja, voor ik begonnen ben met de koof te bekleden, heb ik de muur bij de rand bij het plafond eerst geschilderd. Dit omdat ik een schaduwvoeg gebruik. Dit heeft 2 redenen. Ik wil het plafond ontkoppelen van binnenmuren en het MDF moet kunnen werken. 2 in 1 dus!

In de uitsparing in het midden komt de beamer straks te staan. Ik wil de beamer niet al te opzichting hebben, en daarnaast heb ik de projectie lengte nodig om een mooi plaatje te kunnen schieten



Nadat de onderkant dicht zat, de hele koof volgestopt met glaswol. Wat is dat toch een K*T klus. Na 180 m2 plafond isoleren met glaswol zou je mogen verwachten dat je immuun wordt voor dat spul, maar nee hoor, niezen en jeuken all over te place. Wat een pokke spul is dat toch zeg....

Voor de beamer heb ik een soort "hokje" gemaakt en alle kieren afgepurt. Ik wil voorkomen dat de ventilator in de beamer straks het stof van de glaswol gaat aantrekken, dus ik heb alles dichtgemaakt.
Ik heb wel een gat naar de zolder gemaakt zodat de warmte van de beamer er toch gemakkelijk uit kan.



En zo ziet het hokje er van dichtbij uit.



Daarna 300 schroefgaten ofzo geplamuurd en weer geschuurd, gaten geboord voor de spotjes, draden er naartoe getrokken.

We hebben inmiddels ook de vloerbedekking uitgezocht en dit wordt over een dikke 2 weken geplaatst.
Helaas zijn de muren te slecht om ze gewoon te kunnen texen. Het was ooit de bedoeling om het de zijmuren te behangen ,maar door de getoogde ramen hebben we daar toch vanaf gezien, helaas moeten we de muren nu eerst met structuurverf schilderen zodat het er nog een beetje fatsoenlijk uit komt te zien.

Oja, we hebben ook proefgekeken en we zijn erachter gekomen dat een schermbreedte van 2,4 mtr breed het fijnst vinden kijken. Dus de jacht naar een scherm kan nu officieel beginnen.

Ondertussen heb ik ook de rest van het plafond uitgeracheld, dus daar kan ook de isolatie in, en heb ik ook de rand klaar waar straks het spanplafond tussen moet gaan komen.

Hier kan je het plafonddeel zien waar het spanplafond komt te zitten



En een detail van de rand



En dit is de uitkijk straks op het scherm. Hier moet ook nog wel de hele voorwand maken, maar eerst moet de vloerbedekking erin.





Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Dat begint er serieus uit te zien. Mooi werk zeg.

mr.crash

Dat wordt een mooie ruimte :pompom:
Volgen dat hier ook aan ;D
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

doubjj20

Sow, de structuurverf zit op de muren.
Morgen ga ik dan écht beginnen met het plafond de eerste keer te texen.
En zaterdag gaan we een scherm bekijken. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik hoop eigenlijk nog dit jaar de ht in gebruik te kunnend men, maar zakenreis en andere verplichtingen gooien roet in het eten de komende weken.

Over een dikke week komt de vloerbedekking, dus moet wel effe gas geven dit weekend.

Foto's volgen van het weekend weer

denoontje

Nice nice maar gaat de projector zo niet te warm worden...hij staat wel heel erg ingebouwd lijkt het


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

doubjj20

Quote from: denoontje on December  1, 2016, 22:21:48
Nice nice maar gaat de projector zo niet te warm worden...hij staat wel heel erg ingebouwd lijkt het

Goeie vraag!. Ik hoop dat het goed gaat komen.

Ik zal vanavond eens een foto van de ruimte zelf maken.

Ik heb het zo gemaakt dat aan de bovenkant best nog veel ruimte vrij is  (op de foto bijna niet te zien) en er zit een groot gat naar de zolder waar de warmte door afgevoerd kan worden
Ik heb de plek om er een afzuigventilator te plaatsen mocht ie te warm worden.

In de beamer zelf zitten de gaten voor af en aanvoer van koele lucht aan de voor en achterkant en die openingen zijn geheel vrij, maar idd, beetje spannend is het wel


doubjj20

Het was weer een zinvol weekend!  Afgelopen weekend met 1nt3gr@ en de vrouw naar Werner geweest. Hij heeft ons goed van advies voorzien!
Duidelijk is geworden dat we zeker voor akoestisch transparant doek gaan kiezen. We zijn allebei meer gefocust op geluid dan op beeld zijn we achter gekomen. Nou heeft ons vrouw erg slechte ogen (-11 ofzo) en ik ben een audioman, dus misschien draagt dat ook wel bij :)

We hebben een aantal dingen op een rijtje te zetten nu, maar het was echt heel zinvol!  Dank je wel Werner!

Bij thuiskomst ook nog wat geklust. We hebben het plafond 2 keer geschilderd met zwarte verf. En het is best wel goed opgedroogd.



Daarna hebben we sinterklaas gevierd bij de schooifamilie, dus veel klussen is er niet van gekomen.

Gelukkig hebben we vandaag wel de hele dag de tijd gehad, dus zijn we maar begonnen met de muren blauw te verven.
Na het bezoek bij Werner twijfelde we enorm of dat wel de juiste keuze zal zijn, maar we hebben de verf toch al thuis staan, dus vooruit met de geit en aan de slag.



Na het opdrogen was de twijfel niet minder >:( 
Wat te doen? Nou, we zetten de beamer weer op zijn toekomstige werkplek, laptop eraan, geïmproviseerd scherm opgehangen want ja, de projectie muur is al zwart geverfd ivm ev doorschijnen van het doek en de voorzet wand en proberen maar.
Bij een bijna helemaal witte scène viel het ons alles mee!😁



Super blij met het resultaat!!!!  :pompom:

Helaas kan ik deze week niks doen verder. Moet weer naar het buitenland voor werk, maar volgend weekend gaan we weer verder. Dan moet ik helaas ook echt de plinten doen, want nu zijn ze echt klaar. 2 weken terug moesten ze nog een keer geverfd worden, maar dat was er niet van gekomen, dus had effe uitstel gekregen, maar nu kom ik er niet onderuit!


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sjaak_Banaan

Mooi Mooi!
Gaan jullie een akoestisch transparant scherm kopen of zelf maken?
Wij zijn momenteel aan het kijken naar een akoestisch transparant scherm, maar dan om zelf te maken.
Waarschijnlijk van de stof Lycra (badpakkenstof), we hebben het afgekeken bij Hardwareinfo tv:
https://nl.hardware.info/reviews/6926/5/project-thuisbioscoop-deel-3-akoestisch-transparant-scherm

In zijn serie zijn we sowieso interessante dingen tegengekomen, o.a. de wanden van luidsprekerstof vonden we zeer interessant.

Zie ook de laatste ruimte van Gé:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159535.0

Waarschijnlijk gaan wij dit ook doen ipv stukadoren, dat is goedkoper en makkelijker en dan ben je ook meteen je akoestische absorptiepanelen netjes kwijt.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

vik

Ik kan jullie eventueel ook een mooie aanbieding doen voor 1 van de mooiste akoestisch transparante schermen op de markt.



http://www.image-screens.de/en/technology/imagescreenstuecher00/bs65k.html

Mocht je interesse hebben kan je mij altijd een pm sturen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jep

Quote from: doubjj20 on December  4, 2016, 19:16:59
Dan moet ik helaas ook echt de plinten doen, want nu zijn ze echt klaar. 2 weken terug moesten ze nog een keer geverfd worden, maar dat was er niet van gekomen, dus had effe uitstel gekregen, maar nu kom ik er niet onderuit!

Aiii... moet je de plinten doen.  :crazy: Sterkte ermee!  ;)

Dat wordt een mooie ruimte, succes verder met klussen!

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Sjaak_Banaan

Hoe is het hier?
Heb je nog vorderingen kunnen maken?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder