PS4 pro geluidsoptie PCM of Bitstream dolby of dts?

Started by Mausman, November 14, 2016, 14:54:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Hoi,

Ik heb sinds het weekend een PS4 pro en heb deze middels HDMI aangesloten op mijn receiver Denon AVR3313. En vanuit m'n receiver gaat dan weer een HDMI naar m'n tv.

In de geluidsopties van de PS4 kun je kiezen tussen PCM, Bitstream dolby en Bitstream DTS. Welke van de 3 opties kan ik het beste kiezen?

Alvast bedankt.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Het is bitstream dolby OF bitstream dts. Dwz dat als bv de oorspronkelijke track DTS is en hij op dolby bitstream staat hij er DD van maakt, en vise versa. Imo is dat niet goed. Beter is het om pcm te kiezen denk ik. In de toekomst zal er misschien nog wel eens een updaten voor komen maar voorlopig doen de consoles het niet goed wat dit betreft.
Iig werkt het zo bij de xbox maar ps4 heeft dit euvel helaas ook.

LuPo

Quote from: Mausman on November 14, 2016, 14:54:40
Hoi,

Ik heb sinds het weekend een PS4 pro en heb deze middels HDMI aangesloten op mijn receiver Denon AVR3313. En vanuit m'n receiver gaat dan weer een HDMI naar m'n tv.

In de geluidsopties van de PS4 kun je kiezen tussen PCM, Bitstream dolby en Bitstream DTS. Welke van de 3 opties kan ik het beste kiezen?

Alvast bedankt.

Ik heb dacht ik Bitstream DTS ingesteld.

jasjenl

Wat raar... waarom zou je van DD DTS en vice versa willen maken?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

LuPo

Quote from: jasjenl on November 14, 2016, 15:41:46
Wat raar... waarom zou je van DD DTS en vice versa willen maken?

Dat wil je niet. Maar je wordt gedwongen om te kiezen tussen PCM, Dolby Bitstream of DTS Bitstream.

Nou moet ik wel zeggen dat de meeste spellen volgens mij wel DTS hebben. En aangezien dat hogere kwaliteit is dan Dolby heb ik hem op DTS staan.

jasjenl

Quote from: LuPo on November 14, 2016, 15:44:35
Dat wil je niet. Maar je wordt gedwongen om te kiezen tussen PCM, Dolby Bitstream of DTS Bitstream.

Nou moet ik wel zeggen dat de meeste spellen volgens mij wel DTS hebben. En aangezien dat hogere kwaliteit is dan Dolby heb ik hem op DTS staan.
Ja, ik bedoelde ook dat ik het raar vind dat de PS4 alleen deze twee opties biedt en niet gewoon 'bitstream' en daarbij het signaal ongemoeid laat.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

LuPo

Quote from: jasjenl on November 14, 2016, 15:51:03
Ja, ik bedoelde ook dat ik het raar vind dat de PS4 alleen deze twee opties biedt en niet gewoon 'bitstream' en daarbij het signaal ongemoeid laat.

Ah op die manier. Dan begrepen we elkaar even verkeerd. Ik vind het ook een rare keuze van Sony. ;)

HJ

Quote from: LuPo on November 14, 2016, 15:44:35
Dat wil je niet. Maar je wordt gedwongen om te kiezen tussen PCM, Dolby Bitstream of DTS Bitstream.

Nou moet ik wel zeggen dat de meeste spellen volgens mij wel DTS hebben. En aangezien dat hogere kwaliteit is dan Dolby heb ik hem op DTS staan.
Maar als je bv netflix app gebruikt dan zet hij dus eerst om naar dts omdat netflix alleen DD gebruikt.
Met pcm stuurt hij door wat er binnenkomt alleen geeft je processor dat dan niet aan.