4K HDR 60p mediastreamer met subtitle scrapper zonder Android

Started by BenW, November 13, 2016, 20:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BenW

Quote from: RonG on November 28, 2016, 16:08:51
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Vond de mede8er erg gebruiksvriendelijk.

Dat lijkt mij ook wel wat!
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

le mans

Quote from: Tijntjuh81 on November 28, 2016, 15:14:04
Mede8er komt Q1 2017 als goed is met meer informatie over hun nieuwe player.
Ze hebben al aangekondigd dat er een nieuwe aan komt, maar konden nu nog geen informatie vrij geven erover.


ik hoop het maar..stond op het punt een himedia aan te schaffen.

Wat een heerlijk apparaat is de Meda8er in vergelijking/ gebruik.  Enigste waarom ik een andere Mp overweeg, is het dts hd mstr probleem.

Hoop dat er snel nieuws over de mede8er komt.

BenW

Quote from: le mans on November 30, 2016, 22:07:52

ik hoop het maar..stond op het punt een himedia aan te schaffen.

Wat een heerlijk apparaat is de Meda8er in vergelijking/ gebruik.  Enigste waarom ik een andere Mp overweeg, is het dts hd mstr probleem.

Hoop dat er snel nieuws over de mede8er komt.

Met mijn Mede8ter med600x3d heb ik geen hdma problemen, welk model heb je en wat is het probleem?
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

le mans

Ik heb de med800x3D.

Onkyo TXNR 1009 9.2 Rec.

Bij Dts hd mstr 7.1 schiet af en toe het geluid in de stress. Veel herrie. Een passage terug en het is weer even weg.  Niet grappig op hogere volumes.

Soms na 5 min soms na30min. weer terug. Dit niet aanwezig bij alle 7.1 streams.

Is bekend dat met een bepaalde Firmware dit opgelost is?

BenW

Ik gebruik 5.1 icm een SR7010 en heb wel gehad dat het apparaat na een reboot geen HDMA meer gebruikte om dit op te lossen heb ik in het menu onderstaande waarde ingesteld.

HDMI Uitgang: HDMI Passtrough
Surround Sound: TrueHD/DTS-HD 7.1

Op auto werkte de HD Master Audio vaak niet.

Nieuwste Firmware (geen beta) heb je er ook al opstaan?
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

le mans

Instellingen zijn hetzelfde.Bedankt.

had jij bij een voorgaande Firmware dan ook dat Dts Hdma wel werkte, maarbij sommige streams na een aantal min steeds in de Stress schoot?

ik heb niet de laatste, zit ergens bij 3.01 geloof ik. Als het met een update gefixt zou kunnen worden... :worship:

Tijntjuh81

Heb zelf als vervanger van m'n MED1000X3D een HiMedia Q10 Pro besteld een aantal weken terug, maar vond deze erg gebruiksonvriendelijk.. Kan uiteraard omdat ik 0,0 verstand van Kodi heb, maar kreeg het niet voor elkaar om de HDD's te benaderen via WiFi op m'n MacBook, wat wel heel makkelijk gaat met de Mede8er. Verder kreeg ik het ook niet voor elkaar om een zelfde soort indeling te krijgen zodat de films met plaatje naast elkaar staan en daar dan een korte tekst waar de film over gaat. En zo waren er nog wat dingetjes..

Dus ben heel erg blij dat Mede8er een nieuwe player heeft aangekondigd en kan ook niet wachten tot deze uit komt!
Maar tot op heden is er dus nog geen informatie beschikbaar en geeft Mede8er zelf aan dat ze verwachten dat dit in Q1 2017 wel het geval zal zijn. We zijn dus wel afhankelijk van Mede8er over het wanneer en hoe  ;)

le mans

Dat is precies wat ik bedoel.

mijn vorige playonHd en deze Med800x3d hebben een scraper voor film info met een mooie layout. Ondertitel niet correct of afwezig?  1 druk op de knop, en de Med download deze erbij.

De spelers die hier de hemel in geprezen worden kunnen dit schijbaar niet ..ja alleen met Kodi.  Ik was net enthousiast over de Zidoo X9S...die kan het ook niet ..zonder Kodi.

Bijna zo, n plug en play Tvbox gekocht,  duizenden films ook de nieuwste Bios...Volgens mij alleen te kijken in 2.0  :yawnee:


Hoop echt dat er snel een nieuwe mede8er komt.   Is er dan niks vergelijkbaar?( zonder Kodi )

HereIsTom

Geen idee wat jullie hebben gedaan, maar met mijn HiMedia Q10 Pro lukt dat allemaal prima!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

BenW

Quote from: le mans on December  2, 2016, 14:22:45
Instellingen zijn hetzelfde.Bedankt.

had jij bij een voorgaande Firmware dan ook dat Dts Hdma wel werkte, maarbij sommige streams na een aantal min steeds in de Stress schoot?

ik heb niet de laatste, zit ergens bij 3.01 geloof ik. Als het met een update gefixt zou kunnen worden... :worship:

Toen had ik nog geen reciever die HDMA ondersteunde, ben benieuwd of de firmware je probleem doet verhelpen.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Tijntjuh81

Quote from: HereIsTom on December  2, 2016, 22:57:15
Geen idee wat jullie hebben gedaan, maar met mijn HiMedia Q10 Pro lukt dat allemaal prima!


Jij weet misschien hoe e.e.a. werkt en bent beetje technisch aangelegd, maar voor de mensen die dat niet hebben is Mede8er gebruiksvriendelijker. Daar werkt alles recht toe recht aan  ;)

HereIsTom

Quote from: Tijntjuh81 on December  5, 2016, 15:30:25

Jij weet misschien hoe e.e.a. werkt en bent beetje technisch aangelegd, maar voor de mensen die dat niet hebben is Mede8er gebruiksvriendelijker. Daar werkt alles recht toe recht aan  ;)

Dat valt wel mee hoor, als je een stereo kunt bedienen kun je ook de HiMedia Q10 Pro bedienen.
Misschien als je 'm in het buitenland hebt gekocht dat alles niet voor is geïnstalleerd, maar bij media24store.nl wordt hij plug en play afgeleverd en werkt hij dus ook recht toe en recht aan  ;)

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

BenW

De onderstaande twee spelers zijn wellicht ook interessant om 4K UHD 60p films te streamen

Panasonic DMP-UB700
Oppo UDP-203

Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

jurriaan

Mibox leek mij de oplossing, enkel Wifi en dus geen UTP aansluiting :devil:

Roku premiere+ of ultra wel ethernet en 4k/60 geen HD audio

BenW

Heb de DUNE HD Solo 4K Light aangeschaft als vervanger voor de Mede8ter MED600X3D
Er is toch nog bijna geen 60p / HDR content te vinden.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.