Verlours stof of plakvilt

Started by Bart_M, November 11, 2016, 10:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M

Hi,

in mijn nieuwe HT in wording wil ik een paar panelen afplakken met zwarte, niet glanzende, niet doorschijnende stof.
Het mag op een vel zetten zodat ik het direct kan opplakken, maar ik wil ook wel velours op een plank lijmen. Dit laatste heeft natuurlijk als voordeel dat het nog wat flexibel is.

Online kom ik er niet echt uit wat de kwaliteit is en de prijzen gaan alle kanten op.
Wie heeft de gouden tip voor stof om een paar panelen te bedekken. Bij voorkeur online bestellen.  ;)

BeeBeeEight

Dit soort spul: https://www.dekwast.nl/artikel/plakvelours-rol-0-45x1-meter
Had ik destijds de (mdf) randen van een zelfbouw projectiescherm mee beplakt. Absorbeert 99% van het er op geprojecteerde licht.

RalphH

Inderdaad de kwast of plakfoliewebshop.nl. Spul werkt goed, hier de zijkanten van mijn speakers naast het scherm mee beplakt, vallen mooi helemaal weg nu.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#3
@ralph...had jij speakers dan [emoji85]

Idd online te bestellen. Wel kwaliteitsverschil hoor....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Bart_M


Sjaak_Banaan

Hier: https://www.kleurmijninterieur.nl/nl/plakfolie/speciale-folie/velours/868_550/velours-zwart/ kun je een gratis staaltje aanvragen, kost je wel 1 euro om te verzenden, maar dan weet je wel wat je koopt, namelijk DC-Fix 2051719 velours zwart.
Deze is trouwens ook op 90 cm breedte krijgen.
Laat maar weten wat het is geworden en of je tevreden bent, ik ben benieuwd of er betere deals zijn, zelf wil ik er ook flink mee aan de slag. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Henkjan_O

Quote from: Bart_M on November 11, 2016, 10:50:04
in mijn nieuwe HT in wording .....

vertel!  wat missen wij allemaal?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Bart_M

Verhuizing en in het nieuwe huis wederom een zolder.  O0
Deze keer van de grond af aan een dedicated ruimte opgebouwd. Zal kijken of ik een foto kan doorsturen.

donaldk

Vroegah hebben CRT liefhebbers de beste plakvelours in Nederland gevonden, zou het nog te vinden zijn in Spotmatic's topics? Misschien hem en Gé pm-en geen idee of ze daarover nog bericht krijgen, als je het niet kunt vinden.

Bart_M

Quote from: donaldk on November 12, 2016, 18:05:24
Vroegah hebben CRT liefhebbers de beste plakvelours in Nederland gevonden, zou het nog te vinden zijn in Spotmatic's topics? Misschien hem en Gé pm-en geen idee of ze daarover nog bericht krijgen, als je het niet kunt vinden.

Goede tip, na een tijdje zoeken heb ik hem gevonden:
https://www.deplakplasticsite.nl/velours-plakplastic/velours-plakplastic.php?c=550&p=868

9 jaar oude post met de info  :o  ;D

Quote from: spotmatic on June  4, 2007, 14:47:04
Overigens is zwart plakvilt ook weer niet supergoedkoop. Je kunt ook nog veel bereiken met matzwarte muurverf op hout... Ik ga overigens zelf wel plakvilt toepassen, maar dat is omdat de (nu nog gebroken witte!) toegangsdeur zich precies naast het scherm bevindt. Er kaatst dus een hoop licht terug het beeld in. Verven is geen optie, want dat wordt nooit mat genoeg.

Dit ga ik overigens bestellen (ik heb een proefstukje ontvangen en het is echt diepzwart):
http://www.deplakplasticsite.nl/velours-plakplastic/velours-plakplastic.php?c=550&p=868

Sjaak_Banaan

#11
Quote from: Bart_M on November 13, 2016, 09:24:05
Goede tip, na een tijdje zoeken heb ik hem gevonden:
https://www.deplakplasticsite.nl/velours-plakplastic/velours-plakplastic.php?c=550&p=868

9 jaar oude post met de info  :o  ;D

Hehe, daar heb ik 'm volgens mij ook gevonden.  :clapping:
Het is overigens hetzelfde product en winkel als de link die ik hierboven plaatste, alleen in een ander jasje.
Op de factuur noemen ze het product DC-Fix 2051719 velours zwart.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Bart_M

Fijn om het bevestigd te krijgen. Ik heb een rol van 5 meter besteld, eens kijken hoe dat gaat.

RalphH

 :thumbs-up:
Schiet me nu te binnen: Let er wel even op dat dergelijk vilt wel eens een vleug kan hebben.
Zorg dan met beplakken wel dat t allemaal hetzelfde zit. Had dat met mijn oude speakers niet gezien en dus zomaar geplakt, en dat zag je. Vilt wat ik nu heb heeft dat overigens niet, maar t kan blijkbaar voorkomen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Bart_M